Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Вкусни и полезни. Ястия от зеленчуци с грах, царевица, броколи, гъби

Правилното съотношение на зеленчуците в домашните ястия

Добре е да приготвяме и подправяме зеленчуците като използваме най-новите методи, както и да ги сервираме в големи порции. Пригответе традиционни ястия, но заместете месото със зеленчуци; най-добре сервирайте три различни вида зеленчуци. За доста ястия можете да използвате много по-малко месо от обикновено, но да сервирате много продукти богати на нишесте (паста, ориз, картофи) с няколко вида задушени зеленчуци, или една голяма порция от любимия ви зеленчук. Трябва да включите и вегетариански ястия към вашето дневно меню – печени картофи с пържени зеленчуци или ризото и паста със зеленчуци на скара.

Ето и няколко препоръки за това как да увеличите вашата дневна доза от зеленчуци, без да ограничавате присъствието на месо:

  • Прибавете повече чушки, моркови, тиквички, патладжани, целина, корени и листа, гъби, зелен грах и фасул към традиционните ястия с месо и пиле.
  • Можете да добавите много хрупкави зеленчуци към вашите сандвичи. Освен домати, краставици и маруля, може да използвате лапад, настъргани моркови, репички, ивици червени чушки, както и настъргано бяло или червено зеле.
  • Замразените зеленчуци са супер за салати. Замразените грах, зелен фасул, бакла и царевица (в различни комбинации или поотделно) са страхотни с кубчета краставици, нарязани на ситно лук, домати, или рукола, поднесени върху настъргана маруля. Замразените зеленчуци се варят2-3 минути, прецеждат и се сервират със сос. Към тези ястия можете да прибавите и парченца пилешко месо или шунка.

Зеленчуци за деца - заслужава си да запознаем децата със зеленчуковите ястия.

Ето няколко идеи как да го направим:

  • Можете да добавите бял фасул от консерва към печените картофи или да го сервирате със салата от замразени зеленчуци.
  • Добавете настъргани моркови или нарязана целина към каймата, когато приготвяте кюфтета.
  • Можете да обогатите замразената пица с цветни зеленчуци като чушка, домати, грах и царевица.
  • Към ястия като спагети Болонезе можете да добавите нарязани на кубчета моркови, чушки и домати.
  • Можете да използвате настъргани или нарязани зеленчуци в сандвичите.
  • Правете шишчета с парченца пилешеко месо или наденица, малко червена чушка, печурка, тиквички, бейби царевица и други зеленчуци.
  • Миксирайте грах, моркови на кубчета, нарязано зеле, броколи и други зеленчуци с кайма, за да направите руло Стефани.
  • Сгответе вкусно и полезно ястие като пасирате рапица, моркови и пащърнак с картофи.

 


Рецепти, които може да ви интересуват

Паприкаш
Паприкаш

Рецепта за Паприкаш – традиционно унгарско ястие.

2 човека 30-45 минути Лесно
Чанахи
Чанахи

Традиционно грузинско ястие, приготвяно в малко глинени гърнета.

5 човека над 45 минути Лесно
Зелен фасул с копър
Зелен фасул с копър

Топъл зелен фасул с чесън и много копър! Лесен за приготвяне и за наслаждаване.

2 човека 15-30 минути Лесно
Blintzes - еврейски палачинки с плънка от гъби или извара
Blintzes - еврейски палачинки с плънка от гъби или извара

Рецепта за Blintzes – палачинки с плънка, традиционно ястие на еврейската кухня.

4 човека 30-45 минути Умерено
Вкусни и полезни. Ястия от зеленчуци с грах, царевица, броколи, гъби

Правилното съотношение на зеленчуците в домашните ястия

Добре е да приготвяме и подправяме зеленчуците като използваме най-новите методи, както и да ги сервираме в големи порции. Пригответе традиционни ястия, но заместете месото със зеленчуци; най-добре сервирайте три различни вида зеленчуци. За доста ястия можете да използвате много по-малко месо от обикновено, но да сервирате много продукти богати на нишесте (паста, ориз, картофи) с няколко вида задушени зеленчуци, или една голяма порция от любимия ви зеленчук. Трябва да включите и вегетариански ястия към вашето дневно меню – печени картофи с пържени зеленчуци или ризото и паста със зеленчуци на скара.

Ето и няколко препоръки за това как да увеличите вашата дневна доза от зеленчуци, без да ограничавате присъствието на месо:

  • Прибавете повече чушки, моркови, тиквички, патладжани, целина, корени и листа, гъби, зелен грах и фасул към традиционните ястия с месо и пиле.
  • Можете да добавите много хрупкави зеленчуци към вашите сандвичи. Освен домати, краставици и маруля, може да използвате лапад, настъргани моркови, репички, ивици червени чушки, както и настъргано бяло или червено зеле.
  • Замразените зеленчуци са супер за салати. Замразените грах, зелен фасул, бакла и царевица (в различни комбинации или поотделно) са страхотни с кубчета краставици, нарязани на ситно лук, домати, или рукола, поднесени върху настъргана маруля. Замразените зеленчуци се варят2-3 минути, прецеждат и се сервират със сос. Към тези ястия можете да прибавите и парченца пилешко месо или шунка.

Зеленчуци за деца - заслужава си да запознаем децата със зеленчуковите ястия.

Ето няколко идеи как да го направим:

  • Можете да добавите бял фасул от консерва към печените картофи или да го сервирате със салата от замразени зеленчуци.
  • Добавете настъргани моркови или нарязана целина към каймата, когато приготвяте кюфтета.
  • Можете да обогатите замразената пица с цветни зеленчуци като чушка, домати, грах и царевица.
  • Към ястия като спагети Болонезе можете да добавите нарязани на кубчета моркови, чушки и домати.
  • Можете да използвате настъргани или нарязани зеленчуци в сандвичите.
  • Правете шишчета с парченца пилешеко месо или наденица, малко червена чушка, печурка, тиквички, бейби царевица и други зеленчуци.
  • Миксирайте грах, моркови на кубчета, нарязано зеле, броколи и други зеленчуци с кайма, за да направите руло Стефани.
  • Сгответе вкусно и полезно ястие като пасирате рапица, моркови и пащърнак с картофи.

 

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description