Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Без месо в кухнята – приготвяне на пълноценни и вкусни ястия със зеленчуци като броколи, грах, гъби

 

Зеленчуци

  • Зеленчуците са чудесен източник на витамин C, бета-каротин, витамини от група B, калий и фибри. Те са хранителни и за разлика от често използваното месо, са нискокалорични.
  • За приготвяне на хранително ястие със зеленчуци е най-добре да го комбинирате с варен ечемик или ориз.
  • Чудесна идея за зеленчуково ястие са пълнени пиперки с домати, ориз и гъби или със сирене и зеленчукова паста. Сиренето е добър източник на протеини и е заместител на месото.
  • Също така, може да си направите гювеч с картофи, броколи, карфиол, брюкселско зеле, моркови, лук. За неговото приготвяне зеленчуците могат да бъдат задушени или пресни. Полейте ги с бял или доматен сос, след което ги сложете в глинено гърне да се пекат. Може да добавите запечен фасул, ориз и кашкавал.
  • Зеленчуци соте, сервирани с картофи и ориз.
  • Друг начин за приготвяне на ястие без месо са зеленчуци с чесън и подправки, особено риган, босилек и естрагон.
  • За да добавите пикантност, използвайте червен пипер или обикновен пипер.

 

Бобови растения

  • Тези зеленчуци са добър източник на протеини, но изискват дълго време за приготвяне, както и за предварителна обработка - накисване. Лещата е изключение, нейното приготвяне става и само след изплакване.
  • За да се отървете от подуването на корема, бобовите растения трябва да се готвят в отворена тенджера.
  • Протеините, съдържащи се в боба, лещата или в граха, могат чудесно да бъдат допълнени с яйце или някакъв млечен продукт и ще имате наистина вкусно и здравословно ястие без месо.
  • Изсушените бобови растения са доста добър източник на полезни калории и хранителни вещества.
  • Подправките, които се използват за приготвяне на бобови растения са чубрица, кимион, риган.
  • Те могат да се сервират с разтопено масло, варени в сосове (печен боб), на супи (грахова супа или мексиканска супа) и с гювечи.

Риба

  • Рибата е източник на много ценни протеини, които не са наситени с мазнини, но са богати на омега-3, аминокиселини, витамини A, D и E и минерални соли. Ето защо, рибата е считана за един от най-добрите заместители на твърде често използваното месо.
  • В контраст с него, колкото повече мазнини съдържа рибата, толкова по-здравословна е тя.
 
  • Начините на приготвяне включват пържене, печене и задушаване.
  • Освен, че е ценен източник на хранителни вещества, рибата има страхотен вкус, когато се използва за приготвяне на супи.
  • Парче риба може да превърне безмесното ястие или гювече в хранително и здравословно блюдо.

 

Фромаж бланк и Котидж сирене

  • Млечните продукти са чудесен източник на протеини, калций, фосфор и витамн D.
  • Могат да се използват в сладки и в солени ястия. Те са страхотни за приготвяне на паста и плънка.
  • Могат да се използват вместо месо или кайма за пълнеж на пелмени, палачинки, а също и за поръсване на кнедли или тестени изделия.

Рецепти, които може да ви интересуват

Медальони със сини сливи

Медальони със сини сливи

Свински медальони на скара със сини сливи и червено вино.

4 човека 30-45 минути Лесно
Ориз пилаф със стафиди

Ориз пилаф със стафиди

Оризът пилаф със стафиди е традиционно арменско коледно и великденско ястие.

4 човека 30-45 минути Лесно
Салата от кускус и царевица

Салата от кускус и царевица

Екзотична салата за всеки вкус.

3 човека 30-45 минути Лесно
Салата от пържени патладжани, лук и домати

Салата от пържени патладжани, лук и домати

Рецепта за специалитета на арабската кухня - салата от пържени патладжани, лук и домати.

8 човека над 45 минути Умерено
Без месо в кухнята – приготвяне на пълноценни и вкусни ястия със зеленчуци като броколи, грах, гъби
 

Зеленчуци

  • Зеленчуците са чудесен източник на витамин C, бета-каротин, витамини от група B, калий и фибри. Те са хранителни и за разлика от често използваното месо, са нискокалорични.
  • За приготвяне на хранително ястие със зеленчуци е най-добре да го комбинирате с варен ечемик или ориз.
  • Чудесна идея за зеленчуково ястие са пълнени пиперки с домати, ориз и гъби или със сирене и зеленчукова паста. Сиренето е добър източник на протеини и е заместител на месото.
  • Също така, може да си направите гювеч с картофи, броколи, карфиол, брюкселско зеле, моркови, лук. За неговото приготвяне зеленчуците могат да бъдат задушени или пресни. Полейте ги с бял или доматен сос, след което ги сложете в глинено гърне да се пекат. Може да добавите запечен фасул, ориз и кашкавал.
  • Зеленчуци соте, сервирани с картофи и ориз.
  • Друг начин за приготвяне на ястие без месо са зеленчуци с чесън и подправки, особено риган, босилек и естрагон.
  • За да добавите пикантност, използвайте червен пипер или обикновен пипер.

 

Бобови растения

  • Тези зеленчуци са добър източник на протеини, но изискват дълго време за приготвяне, както и за предварителна обработка - накисване. Лещата е изключение, нейното приготвяне става и само след изплакване.
  • За да се отървете от подуването на корема, бобовите растения трябва да се готвят в отворена тенджера.
  • Протеините, съдържащи се в боба, лещата или в граха, могат чудесно да бъдат допълнени с яйце или някакъв млечен продукт и ще имате наистина вкусно и здравословно ястие без месо.
  • Изсушените бобови растения са доста добър източник на полезни калории и хранителни вещества.
  • Подправките, които се използват за приготвяне на бобови растения са чубрица, кимион, риган.
  • Те могат да се сервират с разтопено масло, варени в сосове (печен боб), на супи (грахова супа или мексиканска супа) и с гювечи.

Риба

  • Рибата е източник на много ценни протеини, които не са наситени с мазнини, но са богати на омега-3, аминокиселини, витамини A, D и E и минерални соли. Ето защо, рибата е считана за един от най-добрите заместители на твърде често използваното месо.
  • В контраст с него, колкото повече мазнини съдържа рибата, толкова по-здравословна е тя.
 
  • Начините на приготвяне включват пържене, печене и задушаване.
  • Освен, че е ценен източник на хранителни вещества, рибата има страхотен вкус, когато се използва за приготвяне на супи.
  • Парче риба може да превърне безмесното ястие или гювече в хранително и здравословно блюдо.

 

Фромаж бланк и Котидж сирене

  • Млечните продукти са чудесен източник на протеини, калций, фосфор и витамн D.
  • Могат да се използват в сладки и в солени ястия. Те са страхотни за приготвяне на паста и плънка.
  • Могат да се използват вместо месо или кайма за пълнеж на пелмени, палачинки, а също и за поръсване на кнедли или тестени изделия.