Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Белтъчините в бобовите растения

От гледна точка на храненето семената на бобовите растения са ценени най-вече заради голямото им съдържание на белтъчини.

малка зелена соя току-що излиза от почватаТе са също богат източник на витамини от група B, а също на макро и микроелементи, сред които внимание заслужават следните елементи: калий, магнезий, фосфор, желязо, мед, манган, молибден, цинк и сяра.

Бобовите растения съдържат също фитати, които както се вижда от изследванията направени с животни, могат да защитават клетките от ракови изменения, а освен това са богати на баластни вещества, както разтворими, така и неразтворими.

Особено много белтъчини съдържа соята (40 г на 100 г), като това са белтъчини с много висока хранителна стойност, най-високата сред всички растителни белтъчини. Съдържанието на въглехидрати в сухите семена на бобовите растения се колебае от 40 до 60 г на 100 г, а на мазнини от 5 г (за повечето бобови) до 20 г (за семената на соята).


Рецепти, които може да ви интересуват

Пролетни зеленчуци с яйца на тиган

Пролетни зеленчуци с яйца на тиган

Перфектният пролетен обяд за двама

2 човека 15-30 минути Лесно
Кремообразно ризото с гъби

Кремообразно ризото с гъби

Кремообразно ризото, което ще ви разтопи от наслада!

3 човека 30-45 минути Умерено
Мъфини с броколи и чоризо

Мъфини с броколи и чоризо

Вкусни мъфини за всякакви поводи

2 човека 30-45 минути Трудно
Пай от чили царевица с месо

Пай от чили царевица с месо

Учудващо вкусна рецепта!

4 човека 30-45 минути Трудно
Белтъчините в бобовите растения

От гледна точка на храненето семената на бобовите растения са ценени най-вече заради голямото им съдържание на белтъчини.

малка зелена соя току-що излиза от почватаТе са също богат източник на витамини от група B, а също на макро и микроелементи, сред които внимание заслужават следните елементи: калий, магнезий, фосфор, желязо, мед, манган, молибден, цинк и сяра.

Бобовите растения съдържат също фитати, които както се вижда от изследванията направени с животни, могат да защитават клетките от ракови изменения, а освен това са богати на баластни вещества, както разтворими, така и неразтворими.

Особено много белтъчини съдържа соята (40 г на 100 г), като това са белтъчини с много висока хранителна стойност, най-високата сред всички растителни белтъчини. Съдържанието на въглехидрати в сухите семена на бобовите растения се колебае от 40 до 60 г на 100 г, а на мазнини от 5 г (за повечето бобови) до 20 г (за семената на соята).