Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Здравословно хранене - 10 правила за перфектно тяло и баланс

Знаете, ли че супер храните са едновременно храна и лекарствено средство и имат елементи от двете. Консумирането на суперхрани допринася за естественото регулиране на метаболизма, теглото и здравословни хранителни навици. 1) Балансирана диета - тя включва разнообразни, но не обилни. Комбинираме при хранене различни хранителни групи. За това ни помагат хранителната пирамида, таблицата за калорийните стойности и калкулаторът за калориите. 2) Физическа активност - балансирайте енергийната си потребност. От повече активност имат нужда хората, занимаващи се с умствена дейност. 3) Зърнени продукти - съдържат белтъчини, витамин B1, магнезий, желязо, цинк и ценната хранителна целулоза. Целулозата улеснява борбата с излишните килограми, затова си заслужава да се запознаете с целулозната диетата. 4) Млечни продукти - източник на калций и витамин B2. Може да ги заменим с йогурт и кисело мляко, а също така с обезмаслени сирена. Особено важни са за децата и бременните жени. 5)  Риба и бобови растения - те са източник на пълноценни белтъчини. 2-3 пъти седмично заменяйте месото в диетата с риба и морски дарове и бобови растения. разнообразни плодове и зеленчуци на куп 6) Зеленчуци и плодове - Зеленчуците и плодовете съдържат малко калории, много витамини, ценни минерали и целулоза. Затова прилагаме правилото: зеленчуци и плодове 5 пъти дневно. 7) Животински мазнини - животинските мазнини съдържат наситени мастни киселини и холестерол. Препоръчва се да се заменят животинските мазнини с растителни. 8) Захар и захарни изделия - захарта е източник на празни калории и не съдържа хранителни вещества. Препоръчва се елиминирането на захарта и сладките изделия от ежедневното меню. 9) Сол - използвайте я колкото може по-малко, използвайте билки и подправки, и проверявайте съдържанието на солените изделия. 10) Алкохол - алкохолът е високо-калоричен и не съдържа хранителни вещества. Ограничавайте неговата консумация до минимум. Тези десет правила за здравословно хранене не само ще поддържат тялото ви в чудесна форма, но и ще ви направят много по-жизнени и трудоспособни. Правилният подбор на храна и физическа дейност се отразяват благотворно на нервната система и умствената дейност. За предпочитане е да се придържате към тези основни принципи на здравословното хранене и балансирания начин на живот, отколкото да спазвате драстични диети, които често водят до проблеми като йо-йо ефект и стрес. Това в дългосрочен план се отразява пагубно на вашите килограми и психика.


Рецепти, които може да ви интересуват

Зелен фасул с копър

Зелен фасул с копър

Топъл зелен фасул с чесън и много копър! Лесен за приготвяне и за наслаждаване.

2 човека 15-30 минути Лесно
Тортиля с риба тон

Тортиля с риба тон

Перфектният избор за лека вечеря

4 човека под 15 минути Лесно
Червен боб с орехи

Червен боб с орехи

Много обичайно грузинско ястие, приготвяно специално през зимата.

3 човека 30-45 минути Лесно
Печена сьомга с броколи

Печена сьомга с броколи

Перфектният избор за следвеликденски обяд

4 човека 30-45 минути Лесно
Здравословно хранене - 10 правила за перфектно тяло и баланс

Знаете, ли че супер храните са едновременно храна и лекарствено средство и имат елементи от двете. Консумирането на суперхрани допринася за естественото регулиране на метаболизма, теглото и здравословни хранителни навици. 1) Балансирана диета - тя включва разнообразни, но не обилни. Комбинираме при хранене различни хранителни групи. За това ни помагат хранителната пирамида, таблицата за калорийните стойности и калкулаторът за калориите. 2) Физическа активност - балансирайте енергийната си потребност. От повече активност имат нужда хората, занимаващи се с умствена дейност. 3) Зърнени продукти - съдържат белтъчини, витамин B1, магнезий, желязо, цинк и ценната хранителна целулоза. Целулозата улеснява борбата с излишните килограми, затова си заслужава да се запознаете с целулозната диетата. 4) Млечни продукти - източник на калций и витамин B2. Може да ги заменим с йогурт и кисело мляко, а също така с обезмаслени сирена. Особено важни са за децата и бременните жени. 5)  Риба и бобови растения - те са източник на пълноценни белтъчини. 2-3 пъти седмично заменяйте месото в диетата с риба и морски дарове и бобови растения. разнообразни плодове и зеленчуци на куп 6) Зеленчуци и плодове - Зеленчуците и плодовете съдържат малко калории, много витамини, ценни минерали и целулоза. Затова прилагаме правилото: зеленчуци и плодове 5 пъти дневно. 7) Животински мазнини - животинските мазнини съдържат наситени мастни киселини и холестерол. Препоръчва се да се заменят животинските мазнини с растителни. 8) Захар и захарни изделия - захарта е източник на празни калории и не съдържа хранителни вещества. Препоръчва се елиминирането на захарта и сладките изделия от ежедневното меню. 9) Сол - използвайте я колкото може по-малко, използвайте билки и подправки, и проверявайте съдържанието на солените изделия. 10) Алкохол - алкохолът е високо-калоричен и не съдържа хранителни вещества. Ограничавайте неговата консумация до минимум. Тези десет правила за здравословно хранене не само ще поддържат тялото ви в чудесна форма, но и ще ви направят много по-жизнени и трудоспособни. Правилният подбор на храна и физическа дейност се отразяват благотворно на нервната система и умствената дейност. За предпочитане е да се придържате към тези основни принципи на здравословното хранене и балансирания начин на живот, отколкото да спазвате драстични диети, които често водят до проблеми като йо-йо ефект и стрес. Това в дългосрочен план се отразява пагубно на вашите килограми и психика.