Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Минералните соли и елементите в зелечуците като спанак, царевица, гъби и други

Малко момиченце  хапва и се усмихва с вилица в ръка
 
Зеленчуците са богат източник на минерални соли и елементи, също толкова важни както и витамините за поддържане на равновесието в организма.

Калций

осигурява растежа и поддържа костите в добро състояние - 
цикория, червено цвекло, репички, ряпа, нахут, боб.

Желязо

доставя кислород от гърдите към отделните органи, бори се с анемията -
соя, леща, нахут, боб, спанак, свежи листа на цвекло, царевица, копър, фасул, червено цвекло, грах, тиквичка, лук.

Магнезий

добре влияе върху нервната и мускулната система, стимулира растежа и влияе положително на съня - 
боб, нахут, царевица на зърна, лук, леща, спанак.

Фосфор

изгражда костите и зъбите, влияе върху правилното функциониране на мозъчните клетки -
боб, леща, нахут, артишок.

Калий

влияе върху свиването на мускулите, в това число и на сърцето -
гъби, боб, артишок, картофи, спанак, брюкселско зеле, моркови, леща.


Рецепти, които може да ви интересуват

Червено цвекло със салата кускус

Червено цвекло със салата кускус

Вкусна салата, която ще освежи вкуса ти и ще повиши енергията ти!

2 човека под 15 минути Лесно
Tiramisu - италиански десерт с маскарпоне

Tiramisu - италиански десерт с маскарпоне

Рецепта за Тирамису – този десерт е идеален за втора закуска. Класически се сервира силно замразен с кафе еспресо.

4 човека над 45 минути Лесно
Пролетни рулца със зеленчуци

Пролетни рулца със зеленчуци

Рецепта за пролетни рулца със зеленчуци, ястие от виетнамската кухня.

4 човека 30-45 минути Лесно
Печено телешко филе - svickova

Печено телешко филе - svickova

Рецептата за печено телешко филе - невероятно чешко ястие с дългогодишна традиция.

3 човека над 45 минути Умерено
Минералните соли и елементите в зелечуците като спанак, царевица, гъби и други
Малко момиченце  хапва и се усмихва с вилица в ръка
 
Зеленчуците са богат източник на минерални соли и елементи, също толкова важни както и витамините за поддържане на равновесието в организма.

Калций

осигурява растежа и поддържа костите в добро състояние - 
цикория, червено цвекло, репички, ряпа, нахут, боб.

Желязо

доставя кислород от гърдите към отделните органи, бори се с анемията -
соя, леща, нахут, боб, спанак, свежи листа на цвекло, царевица, копър, фасул, червено цвекло, грах, тиквичка, лук.

Магнезий

добре влияе върху нервната и мускулната система, стимулира растежа и влияе положително на съня - 
боб, нахут, царевица на зърна, лук, леща, спанак.

Фосфор

изгражда костите и зъбите, влияе върху правилното функциониране на мозъчните клетки -
боб, леща, нахут, артишок.

Калий

влияе върху свиването на мускулите, в това число и на сърцето -
гъби, боб, артишок, картофи, спанак, брюкселско зеле, моркови, леща.