Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Най-добрите диети за Вас

Правилното хранене е много важно, но ако искате да постигнете дълготраен ефект от диетата, трябва да бъдете постоянни и да го комбинирате с повече физическа активност. Днес има много информация за най-различни диети, на които можете да се подложите, но има някои основни неща, които важат за почти всички тях. Първото и основно правило е да пиете много вода. Пиенето на вода понякога може да премахне усещането за глад, тъй като тялото ни често бърка жаждата с глад. Хубаво е да избягвате храненето късно вечер. Ако не издържате, изберете нещо нискокалорично. Друго важно нещо е да си приготвяте малки порции на всяко хранене, което ще ви помогне да свикнете с диетата си и да я превърнете в част от живота си. Не на последно място – не се отказвайте от любимите си храни, или поне не от всички, защото това би било прекалено мъчително. Хубаво е да поемате белтъчини на всяко хранене.

diets2

Каква е целта на диетите? Целта на диетата може да бъде различна за различните хора. Хубаво е първо да си отговорим на въпроса „Защо ми е необходима диета?”. Повечето хора спазват диети, за да свалят килограми, но други хора са подтиквани от други подбуди. Спортистите например, се нуждаят от високоенергийни диети, които да им помогнат да се представят по-добре, а вегетарианците са против убиването на животни. Ако пристъпваме към диета за отслабване, трябва да се съобразим с възрастта и здравословното си състояние. Трябва да помним, че диетите не са универсални и приложими с еднакъв ефект при всички хора. Понякога драстичната загуба на тегло води до загуба на енергия, витамини и хранителни вещества. Това не бива да се допуска, защото видимите ефекти са върху косата, ноктите и кожата, а по-невидимите върху целия организъм. За да има смисъл да променяме начина си на хранене, промяната трябва да е към по-добро. Това означава здравословна диета, която не лишава организма от основни хранителни вещества, повишава общото ви благосъстояние и доброто самочувствие, прочиства организма и го прави по-устойчив на болести. Тази диета се превръща в начин на мислене и начин на живот. За някои това може да означава „тотална промяна” на начина на хранене, а за други промяната може да не е толкова драстична. diets3

Кой се нуждае от диета?

Макар диетите за борбата с килограми да са най-разпространени, това не винаги е причината човек да пристъпи към промяна на хранителния си режим. Това често зависи от житейската ситуация, в която се намираме.

Отново подчертаваме, че различните хора имат нужда от различни диети. Така например, диетата за студенти ще доставя на организма повече калций и магнезий и тя ще бъде различна от диетата за бременни жени или от диетата за хората в напреднала възраст, чиято цел ще бъде да дава повече енергия и да забавя процеса на стареене. Спортистите имат съвсем различни потребности, както и хората с прекалено ниско тегло.

Сезонни диети

Хората, които искат леко да се разтоварят или просто нямат воля да издържат на продължителни диети, могат да опитат еднодневната диета или тридневната диета. За тези, които са решили да се заемат по-сериозно с тази задача, диетата обикновено ще се повлияе от сезона, в който я правят. Нуждите на организма през различните сезони са различни. През зимата  се нуждаем от по-калорични ястия, които да ни дават повече сила и да ни правят по-устойчиви. Зимната диета  има за цел точно това – да ни доставя повече енергия, от която нашият организъм толкова се нуждае в студените дни. Лятната диета пък ще се състои от пресни плодове, билки и зеленчуци, най-добре откъснати от личната ни градина. diets4

Как да приключим диетата?

Правилното спазване на диетата безспорно е важно, но също толкова важно е и нейното прекратяване. Това обикновено не става рязко, а е процес, по време на който тялото ще трябва плавно да премине към новия начин на хранене, без това да му причинява стрес. Правилното спиране на диетата ще помогне и да запазите желаното тегло. Този процес обикновено включва постепенно захранване след по-лекия режим на хранене, което ще доведе до липса на йо-йо ефекта. За запазване на резултатите трябва да поддържате добри хранителни навици и да се подлагате на подходяща за възрастта и здравословното ви състояние физическа активност. Това, в комбинация с консумиране на достатъчно, но не прекалено количество калории, означава здраве и добър външен вид. Изберете с нас диетата, подходяща за Вас.


Рецепти, които може да ви интересуват

Пълнени гъби "Портобело" с боб и моцарела
Пълнени гъби "Портобело" с боб и моцарела

Нестандартно и лесно предястие за двама

2 човека 30-45 минути Лесно
Печено телешко филе - svickova
Печено телешко филе - svickova

Рецептата за печено телешко филе - невероятно чешко ястие с дългогодишна традиция.

3 човека над 45 минути Умерено
Крем супа от грах с крокети от прошуто
Крем супа от грах с крокети от прошуто

Сервирана топла, крем супата от грах е истински деликатес за цялото семейство

2 човека 30-45 минути Трудно
Зеленчукови кюфтета със спанак и гъби
Зеленчукови кюфтета със спанак и гъби

Вкусни хапки за гости

4 човека 30-45 минути Умерено
Най-добрите диети за Вас

Правилното хранене е много важно, но ако искате да постигнете дълготраен ефект от диетата, трябва да бъдете постоянни и да го комбинирате с повече физическа активност. Днес има много информация за най-различни диети, на които можете да се подложите, но има някои основни неща, които важат за почти всички тях. Първото и основно правило е да пиете много вода. Пиенето на вода понякога може да премахне усещането за глад, тъй като тялото ни често бърка жаждата с глад. Хубаво е да избягвате храненето късно вечер. Ако не издържате, изберете нещо нискокалорично. Друго важно нещо е да си приготвяте малки порции на всяко хранене, което ще ви помогне да свикнете с диетата си и да я превърнете в част от живота си. Не на последно място – не се отказвайте от любимите си храни, или поне не от всички, защото това би било прекалено мъчително. Хубаво е да поемате белтъчини на всяко хранене.

diets2

Каква е целта на диетите? Целта на диетата може да бъде различна за различните хора. Хубаво е първо да си отговорим на въпроса „Защо ми е необходима диета?”. Повечето хора спазват диети, за да свалят килограми, но други хора са подтиквани от други подбуди. Спортистите например, се нуждаят от високоенергийни диети, които да им помогнат да се представят по-добре, а вегетарианците са против убиването на животни. Ако пристъпваме към диета за отслабване, трябва да се съобразим с възрастта и здравословното си състояние. Трябва да помним, че диетите не са универсални и приложими с еднакъв ефект при всички хора. Понякога драстичната загуба на тегло води до загуба на енергия, витамини и хранителни вещества. Това не бива да се допуска, защото видимите ефекти са върху косата, ноктите и кожата, а по-невидимите върху целия организъм. За да има смисъл да променяме начина си на хранене, промяната трябва да е към по-добро. Това означава здравословна диета, която не лишава организма от основни хранителни вещества, повишава общото ви благосъстояние и доброто самочувствие, прочиства организма и го прави по-устойчив на болести. Тази диета се превръща в начин на мислене и начин на живот. За някои това може да означава „тотална промяна” на начина на хранене, а за други промяната може да не е толкова драстична. diets3

Кой се нуждае от диета?

Макар диетите за борбата с килограми да са най-разпространени, това не винаги е причината човек да пристъпи към промяна на хранителния си режим. Това често зависи от житейската ситуация, в която се намираме.

Отново подчертаваме, че различните хора имат нужда от различни диети. Така например, диетата за студенти ще доставя на организма повече калций и магнезий и тя ще бъде различна от диетата за бременни жени или от диетата за хората в напреднала възраст, чиято цел ще бъде да дава повече енергия и да забавя процеса на стареене. Спортистите имат съвсем различни потребности, както и хората с прекалено ниско тегло.

Сезонни диети

Хората, които искат леко да се разтоварят или просто нямат воля да издържат на продължителни диети, могат да опитат еднодневната диета или тридневната диета. За тези, които са решили да се заемат по-сериозно с тази задача, диетата обикновено ще се повлияе от сезона, в който я правят. Нуждите на организма през различните сезони са различни. През зимата  се нуждаем от по-калорични ястия, които да ни дават повече сила и да ни правят по-устойчиви. Зимната диета  има за цел точно това – да ни доставя повече енергия, от която нашият организъм толкова се нуждае в студените дни. Лятната диета пък ще се състои от пресни плодове, билки и зеленчуци, най-добре откъснати от личната ни градина. diets4

Как да приключим диетата?

Правилното спазване на диетата безспорно е важно, но също толкова важно е и нейното прекратяване. Това обикновено не става рязко, а е процес, по време на който тялото ще трябва плавно да премине към новия начин на хранене, без това да му причинява стрес. Правилното спиране на диетата ще помогне и да запазите желаното тегло. Този процес обикновено включва постепенно захранване след по-лекия режим на хранене, което ще доведе до липса на йо-йо ефекта. За запазване на резултатите трябва да поддържате добри хранителни навици и да се подлагате на подходяща за възрастта и здравословното ви състояние физическа активност. Това, в комбинация с консумиране на достатъчно, но не прекалено количество калории, означава здраве и добър външен вид. Изберете с нас диетата, подходяща за Вас.