Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Диета „Здраве”. Хапвайте здравословни храни

Балансирано хранене

Причините за натрупването на килограми могат да бъдат най-различни. Много често то не се дължи само на прекомерно хранене, но и на депресии, чести боледувания, използване на много лекарства. Тези състояния често могат да се оправят с правилен хранителен режим. Именно това е и целта на здравословната диета, която сме подготвили за вас. Тя е подходяща за хора с изключително забързано и стресово ежедневие, като помага в борбата срещу излишните килограми. Тази диета и правилният хранителен режим по принцип предпазват и от по-сериозни болести. shutterstock_75629467 IN

От кои храни да страним и към кои да се обърнем?

Подходящи за тази диета:

- мазни морски риби - сьомга, риба тон, скумрия, херинга (едни от основните съставки на тази диета)
- грах, фасул, орехи (незаменими източници на растителни белтъчини)
- зеленчуци (най-добре със зелени листа) и плодове (с малко количество захар) в големи количества
- зехтин „extra virgin” студено пресован (да не се използва за пържене)
- млечни продукти с ниска стойност на мазнини
- бяло месо например пуешки гърди без кожа (това е начин за избягване на наситените мастни киселини)

Да се избягват:
- царевично, слънчогледово и соево олио
- продукти, пържени с мазнина
- маргарин
- фабрично произвежданите сладкиши (бисквити, чипсове, вафли, закуски) са строго забранени.

shutterstock_97320632 IN

Диета срещу депресия

Тази диета е за всички преуморени и налегнати от депресия и меланхолия хора. Тя разчита на пресните плодове и зеленчуци, а също така и ненаситените мастни киселини. Тази диета е много балансирана и доставя големи количества антиоксиданти, витамини и минерали, целулоза и салицилати и прави организма по-устойчив на болести. Мазнините, като зехтин и рапично олио, които са богати на омега 3 киселини и антиоксидантите са много важна част от диетата. Въглехидратите от пълнозърнестите и типовите храни също са позволени и допълват диетата добре. Не е позволено да се подслаждат напитките.

Меню
Закуска: две пълнозърнести питки, 3 парчета постна шунка, плодова салата, чай
Обяд: варени на пара пуешки гърдички, варен фасул, необелени картофи, вода с лимон
Вечеря: три филии пълнозърнест хляб, паста от макрела, салата от домати, краставици, полята със зехтин, чай 


Рецепти, които може да ви интересуват

Ориз пилаф със стафиди

Ориз пилаф със стафиди

Оризът пилаф със стафиди е традиционно арменско коледно и великденско ястие.

4 човека 30-45 минути Лесно
Салата с царевица и пуешки гърди

Салата с царевица и пуешки гърди

Това е здравословно и вкусно ястие с лека консистенция, което може да се сервира както за обяд, така и за вечеря.

2 човека 30-45 минути Лесно
Tiramisu - италиански десерт с маскарпоне

Tiramisu - италиански десерт с маскарпоне

Рецепта за Тирамису – този десерт е идеален за втора закуска. Класически се сервира силно замразен с кафе еспресо.

4 човека над 45 минути Лесно
Мексиканска салата

Мексиканска салата

Вкусна и бърза рецепта за екзотична салата, подходяща за всеки ден, без значение в офиса или вкъщи!

4 човека под 15 минути Лесно
Диета „Здраве”. Хапвайте здравословни храни

Балансирано хранене

Причините за натрупването на килограми могат да бъдат най-различни. Много често то не се дължи само на прекомерно хранене, но и на депресии, чести боледувания, използване на много лекарства. Тези състояния често могат да се оправят с правилен хранителен режим. Именно това е и целта на здравословната диета, която сме подготвили за вас. Тя е подходяща за хора с изключително забързано и стресово ежедневие, като помага в борбата срещу излишните килограми. Тази диета и правилният хранителен режим по принцип предпазват и от по-сериозни болести. shutterstock_75629467 IN

От кои храни да страним и към кои да се обърнем?

Подходящи за тази диета:

- мазни морски риби - сьомга, риба тон, скумрия, херинга (едни от основните съставки на тази диета)
- грах, фасул, орехи (незаменими източници на растителни белтъчини)
- зеленчуци (най-добре със зелени листа) и плодове (с малко количество захар) в големи количества
- зехтин „extra virgin” студено пресован (да не се използва за пържене)
- млечни продукти с ниска стойност на мазнини
- бяло месо например пуешки гърди без кожа (това е начин за избягване на наситените мастни киселини)

Да се избягват:
- царевично, слънчогледово и соево олио
- продукти, пържени с мазнина
- маргарин
- фабрично произвежданите сладкиши (бисквити, чипсове, вафли, закуски) са строго забранени.

shutterstock_97320632 IN

Диета срещу депресия

Тази диета е за всички преуморени и налегнати от депресия и меланхолия хора. Тя разчита на пресните плодове и зеленчуци, а също така и ненаситените мастни киселини. Тази диета е много балансирана и доставя големи количества антиоксиданти, витамини и минерали, целулоза и салицилати и прави организма по-устойчив на болести. Мазнините, като зехтин и рапично олио, които са богати на омега 3 киселини и антиоксидантите са много важна част от диетата. Въглехидратите от пълнозърнестите и типовите храни също са позволени и допълват диетата добре. Не е позволено да се подслаждат напитките.

Меню
Закуска: две пълнозърнести питки, 3 парчета постна шунка, плодова салата, чай
Обяд: варени на пара пуешки гърдички, варен фасул, необелени картофи, вода с лимон
Вечеря: три филии пълнозърнест хляб, паста от макрела, салата от домати, краставици, полята със зехтин, чай