Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Диета „Здраве”. Хапвайте здравословни храни

Балансирано хранене

Причините за натрупването на килограми могат да бъдат най-различни. Много често то не се дължи само на прекомерно хранене, но и на депресии, чести боледувания, използване на много лекарства. Тези състояния често могат да се оправят с правилен хранителен режим. Именно това е и целта на здравословната диета, която сме подготвили за вас. Тя е подходяща за хора с изключително забързано и стресово ежедневие, като помага в борбата срещу излишните килограми. Тази диета и правилният хранителен режим по принцип предпазват и от по-сериозни болести. shutterstock_75629467 IN

От кои храни да страним и към кои да се обърнем?

Подходящи за тази диета:

- мазни морски риби - сьомга, риба тон, скумрия, херинга (едни от основните съставки на тази диета)
- грах, фасул, орехи (незаменими източници на растителни белтъчини)
- зеленчуци (най-добре със зелени листа) и плодове (с малко количество захар) в големи количества
- зехтин „extra virgin” студено пресован (да не се използва за пържене)
- млечни продукти с ниска стойност на мазнини
- бяло месо например пуешки гърди без кожа (това е начин за избягване на наситените мастни киселини)

Да се избягват:
- царевично, слънчогледово и соево олио
- продукти, пържени с мазнина
- маргарин
- фабрично произвежданите сладкиши (бисквити, чипсове, вафли, закуски) са строго забранени.

shutterstock_97320632 IN

Диета срещу депресия

Тази диета е за всички преуморени и налегнати от депресия и меланхолия хора. Тя разчита на пресните плодове и зеленчуци, а също така и ненаситените мастни киселини. Тази диета е много балансирана и доставя големи количества антиоксиданти, витамини и минерали, целулоза и салицилати и прави организма по-устойчив на болести. Мазнините, като зехтин и рапично олио, които са богати на омега 3 киселини и антиоксидантите са много важна част от диетата. Въглехидратите от пълнозърнестите и типовите храни също са позволени и допълват диетата добре. Не е позволено да се подслаждат напитките.

Меню
Закуска: две пълнозърнести питки, 3 парчета постна шунка, плодова салата, чай
Обяд: варени на пара пуешки гърдички, варен фасул, необелени картофи, вода с лимон
Вечеря: три филии пълнозърнест хляб, паста от макрела, салата от домати, краставици, полята със зехтин, чай 


Рецепти, които може да ви интересуват

Бобени банички
Бобени банички

Вегетарианско ястие!

4 човека 30-45 минути Лесно
Солена торта за 1 юни
Солена торта за 1 юни

Страхотна изненада за Деня на детето

8 човека 30-45 минути Лесно
Сандвич с риба тон и царевица с люти чушки
Сандвич с риба тон и царевица с люти чушки

Вкусна и бърза рецепта на закуска за цялото семейство и не само!

4 човека под 15 минути Лесно
Херинга в олио
Херинга в олио

Рецепта за херинга в олио – най-известеното полско предястие.

5 човека над 45 минути Лесно
Диета „Здраве”. Хапвайте здравословни храни

Балансирано хранене

Причините за натрупването на килограми могат да бъдат най-различни. Много често то не се дължи само на прекомерно хранене, но и на депресии, чести боледувания, използване на много лекарства. Тези състояния често могат да се оправят с правилен хранителен режим. Именно това е и целта на здравословната диета, която сме подготвили за вас. Тя е подходяща за хора с изключително забързано и стресово ежедневие, като помага в борбата срещу излишните килограми. Тази диета и правилният хранителен режим по принцип предпазват и от по-сериозни болести. shutterstock_75629467 IN

От кои храни да страним и към кои да се обърнем?

Подходящи за тази диета:

- мазни морски риби - сьомга, риба тон, скумрия, херинга (едни от основните съставки на тази диета)
- грах, фасул, орехи (незаменими източници на растителни белтъчини)
- зеленчуци (най-добре със зелени листа) и плодове (с малко количество захар) в големи количества
- зехтин „extra virgin” студено пресован (да не се използва за пържене)
- млечни продукти с ниска стойност на мазнини
- бяло месо например пуешки гърди без кожа (това е начин за избягване на наситените мастни киселини)

Да се избягват:
- царевично, слънчогледово и соево олио
- продукти, пържени с мазнина
- маргарин
- фабрично произвежданите сладкиши (бисквити, чипсове, вафли, закуски) са строго забранени.

shutterstock_97320632 IN

Диета срещу депресия

Тази диета е за всички преуморени и налегнати от депресия и меланхолия хора. Тя разчита на пресните плодове и зеленчуци, а също така и ненаситените мастни киселини. Тази диета е много балансирана и доставя големи количества антиоксиданти, витамини и минерали, целулоза и салицилати и прави организма по-устойчив на болести. Мазнините, като зехтин и рапично олио, които са богати на омега 3 киселини и антиоксидантите са много важна част от диетата. Въглехидратите от пълнозърнестите и типовите храни също са позволени и допълват диетата добре. Не е позволено да се подслаждат напитките.

Меню
Закуска: две пълнозърнести питки, 3 парчета постна шунка, плодова салата, чай
Обяд: варени на пара пуешки гърдички, варен фасул, необелени картофи, вода с лимон
Вечеря: три филии пълнозърнест хляб, паста от макрела, салата от домати, краставици, полята със зехтин, чай