Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Диета за лятото с грах, фасул, броколи и спанак

Ваканционна слаба фигура

Основата на тази диета е: - яжте малко, но често, - пийте много течности, - зеленчуците и плодовете са най-добрия източник на витамини, - прилагайте правилата на лесносмилаемата диета
 
Момиче което пие вода в гора и седи на земята
 
 

Яжте по-малко, но често

 Ако към края на деня изядете една обилна „обядо-вечеря”, храната ще остане в стомаха дълго време, което ще доведе до подуване на корема, киселини, чувство на тежест. Затова се препоръчват 4-5 по-малки хранения през деня, с почивка между тях около 3-4 часа.

Пийте много течности

Сухият въздух, морският вятър, високите летни температури и постоянното стоене под слънцето, отводняват нашия организъм много по-бързо от обикновено. Водата е основната съставка на човешкия организъм. Всички процеси в организма са така или иначе свързани с водата. Затова, трябва да се пият колкото се може повече течности. Тя регулира обмяната на веществата, улеснява процеса на храносмилане и помага да се премахнат вредните токсини. Водата е основната съставка на клетките, от които се състои човешкото тяло. Ефектът от липсата на вода в организма е например сухата кожа, появата на бръчки и обриви. Не забравяйте, че лятото трябва да изпивате най-малко 2,5 литра течности за целия ден.

Маруля в бяла чиния с вилица и нож
 

Малки порции

Редовното хранене, но на по-малки порции, не само доставя на организма нужното количество енергия, но също така и подобрява функцията на червата. Стомахът работи правилно, когато количеството храна е малко и той може да я усвоява периодично.

Зеленчуци и плодове – най-добрият източник на витамини

Прекарването на много време на слънце води освен до хубав тен, и до влошаване на състоянието на кожата. Ефектът от тези проблеми е бързото остаряване на кожата, пигментните и кръвоносно-съдовите образувания, появяващи се върху частите от тялото, които са били изложен най-дълго на слънце. Затова, трябва да се използва съответната козметика против слънце с висок фактор (най-малко 15), която ефикасно ще предпази вашата кожа от слънчевите лъчи. От друга страна трябва да ядете колкото се може повече пресни зеленчуци и плодове. По ред е хубаво да избирате тези, които съдържат голямо количество витамини-антиоксиданти, такива като А, С или Е. Те се борят със свободните радикали, които са резултат от действието на слънчевите лъчи върху нашия организъм.

Добри източници на горе изброените витамини са: A: (бета каротин) зеленчуци и плодове с жълт, оранжев и зелен цвят – морков, тиква, грах, фасул, броколи, кайсии, праскови, пъпеши C: плодовете на дивата роза, горските плодове, цитрусовите, чушките, доматите, магданоза, салатите, картофите, хряна

E: растително олио, кълнове и зародиши (основно пшеничени), стръковите зеленчуци: магданоз, спанак, салата и царевица.

Не забравяйте за физическата активност

Заминавайки на море или на планина вземете с Вас колела и ги използвайте вместо автомобила си за кратките разстояния. Вместо да лежите на плажа, по-добре се разходете из брега и съберете миди. Сутрин ставайте се по-рано - след ранния джогинг ще се чувствате по-активни през целия ден, плувайте, плувайте и още веднъж ... плувайте! Това е много положително за Вашето тяло, особено за гръбначния стълб. И не на последно място – чакали сме ваканцията цяла година.
 
Много е трудно да запазите енергията в себе си през дългия и горещ летен ден. Процесът на смилане е бавен и за да не натоварвате организма още повече, избягвайте трудносмилаемите храни, които дълго се задържат в стомаха. Препоръчваме Ви да избирате лесносмилаеми продукти. Прилагайте правилата за леко смилаема диета
Основните правила на лесносмилаемата диета са: - трябва да се избягват мазните ястия (мазни меса и колбаси, сосове), - не трябва да се ядат пържени ястия, особено в дълбоко олио - по-добре да изберете варени ястия, особено на пара, задушени храни, печени с фолио, - да се избягват мазните супи подправяни със сметана или пръжки
- избягвайте също така големи количества подправки.
 

Meню

Закуска: корнфлейкс с мляко, пълнозърнеста питка с извара с див лук, студен чай с лимон Втора закуска: плодова салата Обяд: пилешки гърдички задушени в доматен сос, варен спанак, ябълково-морковен сок, вода с лимон и лед Следобедна закуска: кисело мляко с горски плодове Вечеря: 3 филийки типов хляб, яйце, кайсия, чай

Рецепти, които може да ви интересуват

Свински бут на тиган с Vapeur дует микс

Свински бут на тиган с Vapeur дует микс

Бърза, лесна и уникално вкусна вечеря за двама

2 човека 30-45 минути Лесно
Майонеза

Майонеза

Рецепта за майонезен сос, наричан майонеза.

4 човека 15-30 минути Лесно
Гъби с ориз на салата

Гъби с ориз на салата

Едно различно и неустоимо ризото!

3 човека 30-45 минути Умерено
Erwtensoep – Холандска грахова супа

Erwtensoep – Холандска грахова супа

Erwtensoep наричана още Snert – много известна в Холандия супа от зелен олющен грах.

6 човека над 45 минути Трудно
Диета за лятото с грах, фасул, броколи и спанак

Ваканционна слаба фигура

Основата на тази диета е: - яжте малко, но често, - пийте много течности, - зеленчуците и плодовете са най-добрия източник на витамини, - прилагайте правилата на лесносмилаемата диета
 
Момиче което пие вода в гора и седи на земята
 
 

Яжте по-малко, но често

 Ако към края на деня изядете една обилна „обядо-вечеря”, храната ще остане в стомаха дълго време, което ще доведе до подуване на корема, киселини, чувство на тежест. Затова се препоръчват 4-5 по-малки хранения през деня, с почивка между тях около 3-4 часа.

Пийте много течности

Сухият въздух, морският вятър, високите летни температури и постоянното стоене под слънцето, отводняват нашия организъм много по-бързо от обикновено. Водата е основната съставка на човешкия организъм. Всички процеси в организма са така или иначе свързани с водата. Затова, трябва да се пият колкото се може повече течности. Тя регулира обмяната на веществата, улеснява процеса на храносмилане и помага да се премахнат вредните токсини. Водата е основната съставка на клетките, от които се състои човешкото тяло. Ефектът от липсата на вода в организма е например сухата кожа, появата на бръчки и обриви. Не забравяйте, че лятото трябва да изпивате най-малко 2,5 литра течности за целия ден.

Маруля в бяла чиния с вилица и нож
 

Малки порции

Редовното хранене, но на по-малки порции, не само доставя на организма нужното количество енергия, но също така и подобрява функцията на червата. Стомахът работи правилно, когато количеството храна е малко и той може да я усвоява периодично.

Зеленчуци и плодове – най-добрият източник на витамини

Прекарването на много време на слънце води освен до хубав тен, и до влошаване на състоянието на кожата. Ефектът от тези проблеми е бързото остаряване на кожата, пигментните и кръвоносно-съдовите образувания, появяващи се върху частите от тялото, които са били изложен най-дълго на слънце. Затова, трябва да се използва съответната козметика против слънце с висок фактор (най-малко 15), която ефикасно ще предпази вашата кожа от слънчевите лъчи. От друга страна трябва да ядете колкото се може повече пресни зеленчуци и плодове. По ред е хубаво да избирате тези, които съдържат голямо количество витамини-антиоксиданти, такива като А, С или Е. Те се борят със свободните радикали, които са резултат от действието на слънчевите лъчи върху нашия организъм.

Добри източници на горе изброените витамини са: A: (бета каротин) зеленчуци и плодове с жълт, оранжев и зелен цвят – морков, тиква, грах, фасул, броколи, кайсии, праскови, пъпеши C: плодовете на дивата роза, горските плодове, цитрусовите, чушките, доматите, магданоза, салатите, картофите, хряна

E: растително олио, кълнове и зародиши (основно пшеничени), стръковите зеленчуци: магданоз, спанак, салата и царевица.

Не забравяйте за физическата активност

Заминавайки на море или на планина вземете с Вас колела и ги използвайте вместо автомобила си за кратките разстояния. Вместо да лежите на плажа, по-добре се разходете из брега и съберете миди. Сутрин ставайте се по-рано - след ранния джогинг ще се чувствате по-активни през целия ден, плувайте, плувайте и още веднъж ... плувайте! Това е много положително за Вашето тяло, особено за гръбначния стълб. И не на последно място – чакали сме ваканцията цяла година.
 
Много е трудно да запазите енергията в себе си през дългия и горещ летен ден. Процесът на смилане е бавен и за да не натоварвате организма още повече, избягвайте трудносмилаемите храни, които дълго се задържат в стомаха. Препоръчваме Ви да избирате лесносмилаеми продукти. Прилагайте правилата за леко смилаема диета
Основните правила на лесносмилаемата диета са: - трябва да се избягват мазните ястия (мазни меса и колбаси, сосове), - не трябва да се ядат пържени ястия, особено в дълбоко олио - по-добре да изберете варени ястия, особено на пара, задушени храни, печени с фолио, - да се избягват мазните супи подправяни със сметана или пръжки
- избягвайте също така големи количества подправки.
 

Meню

Закуска: корнфлейкс с мляко, пълнозърнеста питка с извара с див лук, студен чай с лимон Втора закуска: плодова салата Обяд: пилешки гърдички задушени в доматен сос, варен спанак, ябълково-морковен сок, вода с лимон и лед Следобедна закуска: кисело мляко с горски плодове Вечеря: 3 филийки типов хляб, яйце, кайсия, чай