Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Индийска кухня - мляко, зеленчуци и здравословно хранене

Прекрасно сервираните ястия радват очите, ароматът на подправките галят обонянието, а разнообразието от вкусове спира дъха. Храната се състои от предястие, което най-често е салата, основно ястие, паст, пикли и невероятните хлебчета – ćapati (чапати), които се ядат със зеленчуци и ориз. Според индийците храната е божи дар. Затова, приготвянето и консумирането на храна изисква сериозност, уважение и съсредоточаване.

Вегетарианци по принуда - Първоначално, още преди епохата на колониализма, месото в Индия се е консумирало единствено от войнишката каста. В момента преобладаващата част от жителите са вегетарианци по принуда, а не по личен избор. Индийската кухня третира зеленчуците особено креативно. В нея може да намерите много интересни ястия използващи леща, фасул, тиквичка, патладжан, та дори и домати, карфиол или спанак. Последствията от култа към свещените крави, е забраната за консумиране на телешко, което се смята за светотатство. От друга страна, на високо ниво са млечните продукти, основно йогуртът – dahi. В много индийски домове храната без дори и една лъжица dahi се счита за непълна. Това има своята прагматична причина - казеинът, съдържащ се е млечните продукти, както и в йогуртите, може ефикасно да утоли жаждата, породена от ужасно пикантната храна. 

Savoir-vivre по индийски

Традиционната индийска храна трябва да се яде с пръсти, с дясната ръка се чупи парче чапата, взимайки с него ориз със зеленчуци или месо. Разбира се, ако някой не се чувства добре да яде с ръце, може да използва вилица или лъжица. Също така, да не забравяме, че индийците не пият алкохол след хранене, вместо това пият вода с лед или мляко (dahi).

Царство на подправките

В резултат на традициите, а също така и историческите условия, индийските готвачи са майстори на подправките. По-голямата част от жителите в Индия са вегетарианци, затова способността за използване на подправки е станало истинско изкуство. Измежду многото подправки, които имат приложение в индийската кухня трябва да изброим: ким, кориандър, куркума, кардамон, червено и зелено чили, канела, шафран, каранфил, индийско орехче, джинджифил, анасон, сусам или лук и чесън.

Къри

Въпреки голямата си популярност, е известно като ястие на плебса. Затова някои индийци не харесват думата къри, тъй като мислят, че критикуваме това което са ни сервирали. Въпреки това за много ценители, това ястие е кулинарно чудо. Въпреки неговите многобройни видове, в зависимост от готвача има група добавки (чесън, джинджифил, лук, люта чушка и йогурт), които не могат да бъдат подминати при приготвяне на къри.

 

Само и единствено здраве

Специалистите са съгласни, индийската кухня не само е много вкусна, а и здравословна. Голямо влияние има индийският начин за ядене на месо – неговите малки количества са смесени със зеленчуци или плодове, леко запържени или задушени в уок тиган. Според специалисти, това предотвратява формирането на ракови клетки в организма, предпазва от затлъстяване и диабет.


Рецепти, които може да ви интересуват

Бограч – супа гулаш

Бограч – супа гулаш

Рецепта за Бограч – супа гулаш.

4 човека над 45 минути Умерено
Пролетни рулца със зеленчуци

Пролетни рулца със зеленчуци

Рецепта за пролетни рулца със зеленчуци, ястие от виетнамската кухня.

4 човека 30-45 минути Лесно
Закуска: Крем от грах върху тост

Закуска: Крем от грах върху тост

Вегетарианска закуска, хранителна и вкусна

2 човека 30-45 минути Умерено
Пролетни зеленчуци, изпечени на фурна

Пролетни зеленчуци, изпечени на фурна

Лесна и вкусна пролетна рецепта, еднакво подходяща за офиса и вкъщи.

4 човека 30-45 минути Лесно
Индийска кухня - мляко, зеленчуци и здравословно хранене

Прекрасно сервираните ястия радват очите, ароматът на подправките галят обонянието, а разнообразието от вкусове спира дъха. Храната се състои от предястие, което най-често е салата, основно ястие, паст, пикли и невероятните хлебчета – ćapati (чапати), които се ядат със зеленчуци и ориз. Според индийците храната е божи дар. Затова, приготвянето и консумирането на храна изисква сериозност, уважение и съсредоточаване.

Вегетарианци по принуда - Първоначално, още преди епохата на колониализма, месото в Индия се е консумирало единствено от войнишката каста. В момента преобладаващата част от жителите са вегетарианци по принуда, а не по личен избор. Индийската кухня третира зеленчуците особено креативно. В нея може да намерите много интересни ястия използващи леща, фасул, тиквичка, патладжан, та дори и домати, карфиол или спанак. Последствията от култа към свещените крави, е забраната за консумиране на телешко, което се смята за светотатство. От друга страна, на високо ниво са млечните продукти, основно йогуртът – dahi. В много индийски домове храната без дори и една лъжица dahi се счита за непълна. Това има своята прагматична причина - казеинът, съдържащ се е млечните продукти, както и в йогуртите, може ефикасно да утоли жаждата, породена от ужасно пикантната храна. 

Savoir-vivre по индийски

Традиционната индийска храна трябва да се яде с пръсти, с дясната ръка се чупи парче чапата, взимайки с него ориз със зеленчуци или месо. Разбира се, ако някой не се чувства добре да яде с ръце, може да използва вилица или лъжица. Също така, да не забравяме, че индийците не пият алкохол след хранене, вместо това пият вода с лед или мляко (dahi).

Царство на подправките

В резултат на традициите, а също така и историческите условия, индийските готвачи са майстори на подправките. По-голямата част от жителите в Индия са вегетарианци, затова способността за използване на подправки е станало истинско изкуство. Измежду многото подправки, които имат приложение в индийската кухня трябва да изброим: ким, кориандър, куркума, кардамон, червено и зелено чили, канела, шафран, каранфил, индийско орехче, джинджифил, анасон, сусам или лук и чесън.

Къри

Въпреки голямата си популярност, е известно като ястие на плебса. Затова някои индийци не харесват думата къри, тъй като мислят, че критикуваме това което са ни сервирали. Въпреки това за много ценители, това ястие е кулинарно чудо. Въпреки неговите многобройни видове, в зависимост от готвача има група добавки (чесън, джинджифил, лук, люта чушка и йогурт), които не могат да бъдат подминати при приготвяне на къри.

 

Само и единствено здраве

Специалистите са съгласни, индийската кухня не само е много вкусна, а и здравословна. Голямо влияние има индийският начин за ядене на месо – неговите малки количества са смесени със зеленчуци или плодове, леко запържени или задушени в уок тиган. Според специалисти, това предотвратява формирането на ракови клетки в организма, предпазва от затлъстяване и диабет.