Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Антиоксиданти в здравословната диета

зелена марула до метална кошница с плодове на бял фон

Антиоксиданти

Антиоксидантите са група химически съединения, които спират или забавят процеса на окисляване на другите вещества. Тяхната основна функция е неутрализирането на вредните за организма свободни радикали, които действат разрушително на нашия организъм.


Свободни радикали

Свободните радикали, произвеждани в нормални количества, служат на нашия организъм за поддържане на необходимия баланс чрез отделяне на вредни токсини. Но ако има свръхпроизводство, те могат да започнат да унищожават клетките на сърцето, бъбреците, мозъка и на други важни органи, да увреждат нервни клетки, червените кръвни телца, да отслабят имунната система и дори да увредят генетичния материал в клетките, което може да доведе до ракови образувания.


Антиоксидантите в диетата

Антиоксидантите, доставени с храната, подпомагат естествения защитен механизъм на организма, позволявайки му да запази подходящ баланс. Затова са много важен елемент от диетата. Срещат се най-често в зеленчуците и плодовете. Към най-разпространените антиоксиданти принадлежат:

червени тиквчки, моркови  и зелен магданоз

Провитамин А (бета – каротин) има в морковите, тиквата, кайсиите, червената чушка, доматите, магданоза, киселеца, спанака и салатата.


Витамин А има в броколите, морковите, спанака, млечните продукти, маслото, яйчения жълтък и мазните морски риби.


Витамин Е има в растителните мазнини, слънчогледовите семки, орехите, зародишите, царевицата и спанака.


Витамин С (аскорбинова киселина) има в цитрусовите плодове, кивито, доматите, червената чушка, брюкселското зеле, магданоза, спанака, френското грозде, шипките и ягодите.


Селен има в бразилските орехи, слънчогледовите семена, рибата и морските дарове, чесъна, лука, кафявия ориз, пшеничния зародиш и птичето месо.


Полифеноли има в зехтина, гроздето, авокадото, салатата, червеното вино, зеления, червения и белия чай.

 

Консумирайте ги ежедневно

Благодарение на антиоксидантите ще запазите здравето и красотата си дълги години. Консумацията на естествени антиоксиданти в ежедневното ви меню спомага за запазване на баланса в организма и намалява риска от много болести на цивилизацията. Антиоксидантите забавят и процеса на стареене.


Рецепти, които може да ви интересуват

Боб с царевица, ориз, гъби и грах
Боб с царевица, ориз, гъби и грах

Оригинална рецепта за разнообразяване на менюто Ви, подходяща за зимата.

4 човека над 45 минути Лесно
Супа Минестроне с броколи
Супа Минестроне с броколи

Цветна и вкусна супа със зеленчуци и малко на брой съставки

2 човека 15-30 минути Лесно
Патица по пекински
Патица по пекински

Патицата по пекински – това е най-известното ястие от китайската кухня, сервирана не само в ресторантите в Пекин, но и по цял свят.

4 човека над 45 минути Трудно
Chapati (чапати) – индийски хляб
Chapati (чапати) – индийски хляб

Chapati (чапати) – индийски хляб, във формата на палачинка, правен от пресято брашно и печен на котлон.

3 човека над 45 минути Лесно
Антиоксиданти в здравословната диета

зелена марула до метална кошница с плодове на бял фон

Антиоксиданти

Антиоксидантите са група химически съединения, които спират или забавят процеса на окисляване на другите вещества. Тяхната основна функция е неутрализирането на вредните за организма свободни радикали, които действат разрушително на нашия организъм.


Свободни радикали

Свободните радикали, произвеждани в нормални количества, служат на нашия организъм за поддържане на необходимия баланс чрез отделяне на вредни токсини. Но ако има свръхпроизводство, те могат да започнат да унищожават клетките на сърцето, бъбреците, мозъка и на други важни органи, да увреждат нервни клетки, червените кръвни телца, да отслабят имунната система и дори да увредят генетичния материал в клетките, което може да доведе до ракови образувания.


Антиоксидантите в диетата

Антиоксидантите, доставени с храната, подпомагат естествения защитен механизъм на организма, позволявайки му да запази подходящ баланс. Затова са много важен елемент от диетата. Срещат се най-често в зеленчуците и плодовете. Към най-разпространените антиоксиданти принадлежат:

червени тиквчки, моркови  и зелен магданоз

Провитамин А (бета – каротин) има в морковите, тиквата, кайсиите, червената чушка, доматите, магданоза, киселеца, спанака и салатата.


Витамин А има в броколите, морковите, спанака, млечните продукти, маслото, яйчения жълтък и мазните морски риби.


Витамин Е има в растителните мазнини, слънчогледовите семки, орехите, зародишите, царевицата и спанака.


Витамин С (аскорбинова киселина) има в цитрусовите плодове, кивито, доматите, червената чушка, брюкселското зеле, магданоза, спанака, френското грозде, шипките и ягодите.


Селен има в бразилските орехи, слънчогледовите семена, рибата и морските дарове, чесъна, лука, кафявия ориз, пшеничния зародиш и птичето месо.


Полифеноли има в зехтина, гроздето, авокадото, салатата, червеното вино, зеления, червения и белия чай.

 

Консумирайте ги ежедневно

Благодарение на антиоксидантите ще запазите здравето и красотата си дълги години. Консумацията на естествени антиоксиданти в ежедневното ви меню спомага за запазване на баланса в организма и намалява риска от много болести на цивилизацията. Антиоксидантите забавят и процеса на стареене.