Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Макробиотична диета. Непреработена храна и зеленчуци

Но това е повече от диета, това е цяла философия, която се стреми към хармония, естествен ред в живота.

жълто-червена крем супа с фиде в бяла купичка
 

Макробиотика

Пълните закони на макробиотиката са разработени преди повече от 100 години от Жорж Осава. И до днес, тяхното приложение се радва на голяма популярност. Макробиотичната диета е свързана с древната китайска медицина, стреми се да осигури равновесие на силите Ин и Ян, от които зависят нашето здраве, щастие и благополучие.

Това може да се постигне чрез избягване на неестествени храни за сметка на необработените храни. Избягваме преработената храна, за сметка на органичната храна от естествени ферми. Всяко хранене трябва да съдържа близки вкусове: кисело, сладко, люто и солено. Много внимателно подбираме храните, за да обезпечат всички необходими хранителни вещества, тъй като е забранен приемът на витамини и хранителни добавки.

Зърното в основата на диетата

В продължение на 10 дни яжте 3 пъти дневно варени, пържени, намачкани или смлени зърна. Това разбира се, не е разнообразно меню, но е ефикасно, тъй като ще Ви позволи да отслабнете до 4 кг. Менюто може да обогатите с плодове и зеленчуци, но зърнените култури трябва да съставят 70% от ежедневното меню. Храненето винаги завършвайте с туршия (можете да я приготвите с нарязано зеле, целина, краставици) - много важна съставна част от макробиотичното меню.

Позволени и забранени

Хранителните продукти са разделени на разхлаждащи (ин) и сгряващи (ян). Даден хранителен продукт се класифицира въз основа на рН киселинността, мястото, където е израснал (влажна или суха почва), неговия цвят, форма, аромат или консистенция. Въпреки това, основа на диетата са енергийно неутралните (балансирани) и естествени продукти, тоест пълнозърнестите храни (пшеница, овес, ечемик, кафяв ориз). Тези продукти трябва да съставят около половината от дневното меню, 35% от диетата са пресни зеленчуци, а останалите 15% са семена от бобови растения и други подобни.
 
натурални оранжеви моркови, зелен чесънвърху дъски

Малко участие имат плодовете, рибата, бялото месо, орехите и млечните продукти. Важно е да се избягват крайностите. В тази диета няма място за месо, хляб, сладки изделия, алкохол, повечето млечни продукти, кофеин, люти подправки, както и за преработени или консервирани продукти.

Най- здравословни цели

Много е важно, по възможност да ядем повечето продукти цели, тъй като единствено цели запазват правилните пропорции хранителни вещества, тоест белтъчини, въглехидрати, мазнини, витамини, минерални соли. Като цели продукти макробиотиката приема зеленчуците и плодовете. Тези, които не могат да се консумират цели, трябва да се използват изцяло - това означава, че напр. изрязаните части (семена, семки) на ябълката или крушата трябва да се сварят, а сокът от тях, да се използва, като компот или основа за кисел. Костилките на сините сливи или кайсиите, след изсушаване може да се счупят и съдържанието на черупките да се използва вместо бадеми.

Изкуството на приготвяне на храната

Въпреки че съставките на макробиотичната диета са прости, много важен елемент за приготвяне на храната е съответното кулинарно изкуство, което съгласно макро философията променя присъстващата в тях енергия. Колкото по-дълго са варят суровините (във вода или на пара), толкова повече се добавя към ястието съставката Ян. За да може колкото е възможно по-малко да променяме свойствата на храната, най- добре е ястието от зърнени култури да се приготви в тенджера под налягане, а зеленчуците само да се бланшират, чрез потапяне за няколко минути във вряла вода. Разбира се, „най-безопасната” за енергията форма е консумацията на храна в необработено състояние, тоест сурова.

Меню

Закуска:

Овесени ядки с вода, тост от черен хляб, намазан с лъжичка мед, чай или билкови инфузии.

Обяд:

Зеленчукова супа, суши, тофу.

Следобедна закуска:

Ябълка


Вечеря:

Кюфтета от просо и зеленчуци, настъргана ряпа със запечени водорасли


Рецепти, които може да ви интересуват

Рулца от патладжан с микс от зеленчуци

Рулца от патладжан с микс от зеленчуци

Вкусна и ароматна рецепта за специални поводи

2 човека 30-45 минути Трудно
Питки с царевица, сметанов дресинг и зелени подправки

Питки с царевица, сметанов дресинг и зелени подправки

Сладка царевица и люти подправки - много вкусни заедно.

4 човека 30-45 минути Умерено
Аджапсандали с патладжани

Аджапсандали с патладжани

Аджапсандали е популярно пролетно вегетарианско ястие, приготвяно от всяко грузинско семейство.

6 човека над 45 минути Лесно
Пълнени картофи с моцарела, царевица и бекон

Пълнени картофи с моцарела, царевица и бекон

Чудесно предястие за семейни събирания.

4 човека 30-45 минути Лесно
Макробиотична диета. Непреработена храна и зеленчуци

Но това е повече от диета, това е цяла философия, която се стреми към хармония, естествен ред в живота.

жълто-червена крем супа с фиде в бяла купичка
 

Макробиотика

Пълните закони на макробиотиката са разработени преди повече от 100 години от Жорж Осава. И до днес, тяхното приложение се радва на голяма популярност. Макробиотичната диета е свързана с древната китайска медицина, стреми се да осигури равновесие на силите Ин и Ян, от които зависят нашето здраве, щастие и благополучие.

Това може да се постигне чрез избягване на неестествени храни за сметка на необработените храни. Избягваме преработената храна, за сметка на органичната храна от естествени ферми. Всяко хранене трябва да съдържа близки вкусове: кисело, сладко, люто и солено. Много внимателно подбираме храните, за да обезпечат всички необходими хранителни вещества, тъй като е забранен приемът на витамини и хранителни добавки.

Зърното в основата на диетата

В продължение на 10 дни яжте 3 пъти дневно варени, пържени, намачкани или смлени зърна. Това разбира се, не е разнообразно меню, но е ефикасно, тъй като ще Ви позволи да отслабнете до 4 кг. Менюто може да обогатите с плодове и зеленчуци, но зърнените култури трябва да съставят 70% от ежедневното меню. Храненето винаги завършвайте с туршия (можете да я приготвите с нарязано зеле, целина, краставици) - много важна съставна част от макробиотичното меню.

Позволени и забранени

Хранителните продукти са разделени на разхлаждащи (ин) и сгряващи (ян). Даден хранителен продукт се класифицира въз основа на рН киселинността, мястото, където е израснал (влажна или суха почва), неговия цвят, форма, аромат или консистенция. Въпреки това, основа на диетата са енергийно неутралните (балансирани) и естествени продукти, тоест пълнозърнестите храни (пшеница, овес, ечемик, кафяв ориз). Тези продукти трябва да съставят около половината от дневното меню, 35% от диетата са пресни зеленчуци, а останалите 15% са семена от бобови растения и други подобни.
 
натурални оранжеви моркови, зелен чесънвърху дъски

Малко участие имат плодовете, рибата, бялото месо, орехите и млечните продукти. Важно е да се избягват крайностите. В тази диета няма място за месо, хляб, сладки изделия, алкохол, повечето млечни продукти, кофеин, люти подправки, както и за преработени или консервирани продукти.

Най- здравословни цели

Много е важно, по възможност да ядем повечето продукти цели, тъй като единствено цели запазват правилните пропорции хранителни вещества, тоест белтъчини, въглехидрати, мазнини, витамини, минерални соли. Като цели продукти макробиотиката приема зеленчуците и плодовете. Тези, които не могат да се консумират цели, трябва да се използват изцяло - това означава, че напр. изрязаните части (семена, семки) на ябълката или крушата трябва да се сварят, а сокът от тях, да се използва, като компот или основа за кисел. Костилките на сините сливи или кайсиите, след изсушаване може да се счупят и съдържанието на черупките да се използва вместо бадеми.

Изкуството на приготвяне на храната

Въпреки че съставките на макробиотичната диета са прости, много важен елемент за приготвяне на храната е съответното кулинарно изкуство, което съгласно макро философията променя присъстващата в тях енергия. Колкото по-дълго са варят суровините (във вода или на пара), толкова повече се добавя към ястието съставката Ян. За да може колкото е възможно по-малко да променяме свойствата на храната, най- добре е ястието от зърнени култури да се приготви в тенджера под налягане, а зеленчуците само да се бланшират, чрез потапяне за няколко минути във вряла вода. Разбира се, „най-безопасната” за енергията форма е консумацията на храна в необработено състояние, тоест сурова.

Меню

Закуска:

Овесени ядки с вода, тост от черен хляб, намазан с лъжичка мед, чай или билкови инфузии.

Обяд:

Зеленчукова супа, суши, тофу.

Следобедна закуска:

Ябълка


Вечеря:

Кюфтета от просо и зеленчуци, настъргана ряпа със запечени водорасли