Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Водорасли – зеленчуци от морското дъно, подходящи за диета

Ценни водораслитъмно-зелени и зелени водорасли

Водораслите съдържат голямо количество белтъчини, мазнини и витамини, а от някои дори се правят антибиотици. От тях се получават йод, калий, сода, а също и суровина като напр. агар, който намира приложение в хранителната промишленост.

Здраве с водораслите

Те са богати на белтъчини, йод, калций, калий и витамини A, B1, C и E. Изследванията показват, че тези растения са по-ефикасни от други натурални лечебни средства при рак, астма, артрит или високо кръвно налягане. В Япония се смята, че всекидневната консумация на морски зеленчуци осигурява фина фигура, здрава кожа, красива коса и предотвратява появата на бръчки.

Диета, богата на водорасли

Морските зеленчуци са много популярни в кухните на азиатските страни. Използват се за супи, салати, могат да се сервират като самостоятелно ястие или с традиционни зеленчуци, ориз или риба, особено популярно е сушито.

Към най-известните и ценни водорасли спадат:

  • Агар-агар

Агарът съдържа желязо, фосфор, калций, витамини A, B1 ,B6, B12, C, D, K и H, тоест биотин. Достъпни са под формата на прах. Много подходящи са за приготвяне на желе с плодове и зеленчуци.

  • Араме

Имат деликатна структура и сладък аромат. Добре се комбинират с традиционните зеленчуци, добра добавка са към супи, салати, ориз и всички каши. Араме са особено богати на йод и калций.

  • Дулсе

Са най-богатият източник на желязо и съдържат голямо количество белтъчини, калий, магнезий, йод и фосфор. Дулсе се мокрят във вода и се приготвят както спанака. Идеална подправка към супи и сосове.

  • Хиджики

Съдържат голямо количество калций, богати са на микроелементи, които действат тонизиращо на организма и намаляват нивото на захарта в кръвта. Чрез добавяне на лук и кореноплодни зеленчуци, се подобряват неговите вкусови качества.

  • Келп

Понижава нивото на холестерола и премахва вредните токсини от организма. Използвани като добавка към супа, салата, сосове подобряват своите вкусови и хранителни качества, както и аромата си. Често се използват в ястията вместо обикновена сол.

  • Комбу

Идеална съставка в менюто на диетите за отслабване. Добавени към бобови семена, ускоряват тяхното приготвяне и придават специфичен аромат. Могат да се сервират и с други зеленчуци или ориз.

  • Нори

Съдържат белтъчини и голямо количество витамини A, C, B1 и PP, тоест ниацин. Понижават нивото на лошия холестерол в кръвта и улесняват процеса на храносмилане. Достъпни са и в замразен вид.

  • Уакаме

Водорасли, богати на калций, витамин С и витамини от група В. Уакаме са добра добавка към традиционните зеленчуци, особено на лука, могат да се използват и за приготвяне на салата.


Рецепти, които може да ви интересуват

Kartoffelsalat – немска картофена салата. По желание с грах и царевица
Kartoffelsalat – немска картофена салата. По желание с грах и царевица

Основата на картофената салата - kartoffelsalat са варените картофи, към които се добавят най-различни съставки като: бекон или лук, домати или зелен грах, яйца, царевица или даже портокали.

4 човека 30-45 минути Лесно
Лятна салата с хамон, кресон и синьо сирене
Лятна салата с хамон, кресон и синьо сирене

Страхотен и свеж вкус за летните вечери

4 човека 15-30 минути Лесно
Виетнамска салата с пилешко
Виетнамска салата с пилешко

Рецепта за салата с пилешко, ястие от виетнамската кухня.

4 човека 30-45 минути Лесно
Ориз с червен боб в сос
Ориз с червен боб в сос

Бързо ястие с басмати ориз и червен боб в доматен сос, умерено пикантно!

3 човека 30-45 минути Лесно
Водорасли – зеленчуци от морското дъно, подходящи за диета

Ценни водораслитъмно-зелени и зелени водорасли

Водораслите съдържат голямо количество белтъчини, мазнини и витамини, а от някои дори се правят антибиотици. От тях се получават йод, калий, сода, а също и суровина като напр. агар, който намира приложение в хранителната промишленост.

Здраве с водораслите

Те са богати на белтъчини, йод, калций, калий и витамини A, B1, C и E. Изследванията показват, че тези растения са по-ефикасни от други натурални лечебни средства при рак, астма, артрит или високо кръвно налягане. В Япония се смята, че всекидневната консумация на морски зеленчуци осигурява фина фигура, здрава кожа, красива коса и предотвратява появата на бръчки.

Диета, богата на водорасли

Морските зеленчуци са много популярни в кухните на азиатските страни. Използват се за супи, салати, могат да се сервират като самостоятелно ястие или с традиционни зеленчуци, ориз или риба, особено популярно е сушито.

Към най-известните и ценни водорасли спадат:

  • Агар-агар

Агарът съдържа желязо, фосфор, калций, витамини A, B1 ,B6, B12, C, D, K и H, тоест биотин. Достъпни са под формата на прах. Много подходящи са за приготвяне на желе с плодове и зеленчуци.

  • Араме

Имат деликатна структура и сладък аромат. Добре се комбинират с традиционните зеленчуци, добра добавка са към супи, салати, ориз и всички каши. Араме са особено богати на йод и калций.

  • Дулсе

Са най-богатият източник на желязо и съдържат голямо количество белтъчини, калий, магнезий, йод и фосфор. Дулсе се мокрят във вода и се приготвят както спанака. Идеална подправка към супи и сосове.

  • Хиджики

Съдържат голямо количество калций, богати са на микроелементи, които действат тонизиращо на организма и намаляват нивото на захарта в кръвта. Чрез добавяне на лук и кореноплодни зеленчуци, се подобряват неговите вкусови качества.

  • Келп

Понижава нивото на холестерола и премахва вредните токсини от организма. Използвани като добавка към супа, салата, сосове подобряват своите вкусови и хранителни качества, както и аромата си. Често се използват в ястията вместо обикновена сол.

  • Комбу

Идеална съставка в менюто на диетите за отслабване. Добавени към бобови семена, ускоряват тяхното приготвяне и придават специфичен аромат. Могат да се сервират и с други зеленчуци или ориз.

  • Нори

Съдържат белтъчини и голямо количество витамини A, C, B1 и PP, тоест ниацин. Понижават нивото на лошия холестерол в кръвта и улесняват процеса на храносмилане. Достъпни са и в замразен вид.

  • Уакаме

Водорасли, богати на калций, витамин С и витамини от група В. Уакаме са добра добавка към традиционните зеленчуци, особено на лука, могат да се използват и за приготвяне на салата.