Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Сезонно хранене: кои са зеленчуците и плодовете на пролетта

За мнозина сезонното хранене е начин на живот – не само заради географското им разположение, но и заради ползите, които този модел има върху организма ни

С идването на март месец дърветата започнаха да разцъфват, пролетните цветя да показват цветовете си, а слънцето все по-често да гали лицето ни. Природата около нас се събужда от зимния си сън и е готова за промяна – защо тогава и ние да не последваме примера й?

Днес ви представяме зеленчуците и плодовете, чийто сезон е именно пролетта и които гарантирано ще ви накара да усетите промяната, която тя носи.

Пролетни зеленчуци:

Аспержи

Въпреки че аспержите са многогодишен зеленчук, пикът им е именно през пролетта, когато са най-пресни, сочни и вкусни.

Моркови

Морковите са богати на антиоксиданти и са пълни с незаменимият витамин А, с който да заредите тялото си. Подходящи за салати, основно и гарнитура, като например в тази пролетна рецепта със сьомга.

Зеленини

Пролетта е най-подходяща за рукола, фризе, глухарче и кресон. Изобилието от пресни продукти означава, че е време да се насладите на някои много вкусни салати.

Зелен чесън

По-мек и по-сладък от скилидките чесън, зеленият чесън добавя приятен фин вкус на чесън, без да е пресилен.

Грах

Грахът е зеленчукът, на който да се наслаждавате през цялата пролет. Перфектен като гарнитура, в салата, а защо не и като печиво, като тази неустоима рецепта за банички с грах и сирене?

Репички

Сладките и пиперливи репички са най-добри през пролетта. Потопете ги в меко масло с поръска с морска сол за закуска.

Артишок

Артишокът е зеленият зеленчук, в който ще се влюбите тази пролет. Независимо дали е изпечен на фурна или пържен на тиган - неговата хрупкава текстура е всичко, което ще търсите в една гарнитура.

Цвекло

Цвеклото е не само много вкусен пролетен зеленчук, но и изключително интересен, което ще ви накара да се замислите за неговата приложимост в рецептите. Може да се използва за супи, гарнитури - печени или варени, а също и за сосове.

Спанак

Великден е зад ъгъла, а сезонът на спанака точно започва. Опитайте се да го включите във вашите рецепти, не само заради полезните му качества, но и заради изненадващия вкус, който може да има, приготвен правилно.

Пролетни плодове:

Ягоди

В сезона на ягодите здравословното хранене е като добавка към сутрешната закуска или следобедната закуска. Все пак не е грях да добавим малко към следващата торта, която ще печем.

Грейпфрут

Сочна оранжева топка, пълна с витамини, грейпфрутът е перфектната добавка към всеки дресинг за салата или сос. Да не забравяме, че сокът от грейпфрут съдържа всички витамини за свеж старт на деня.

Лимони

Независимо дали изстисквате половин лимон във водата си или активно го включвате в менюто си под друга форма, ползите от лимона са безспорни. А в тази рецепта за риба на тиган в лимоново-маслен сос ще преоткриете вкуса на лимона.

Манго

От гледна точка на невероятния си вкус, мангото се нарича плодът на боговете. Мангото придава идеалния сладък вкус на всяка плодова салата, но можете също да го поставите в блендер и замразите - сега имате вкусен и здравословен плодов сладолед.

Ябълки

Ябълката е многофункционален плод, чийто прием далеч не се ограничава само в сурово състояние. Все повече модерни пролетни салати използват ябълката като основен продукт.

Банан

Бананите съдържат вода и фибри, като и двете подпомагат по-доброто храносмилане. Един среден банан осигурява приблизително 10% от дневните нужди на човек от фибри.

Портокали

Пролетта често ни събужда в добро настроение, но ако включим портокали в менюто, нивата на щастие гарантирано се повишават. Високото съдържание на витамин С и лимонена киселина подобряват настроението, повишават усвояването на желязото, предпазват от инфекции и успешно се справят с намаляването на нивата на стрес.



Готови ли сте за промяна? Ако някога сте искали да опитате сезонно хранене, пролетта е идеалният сезон за това! С вкусните плодове и зеленчуци, които предлага, този период от годината е и време да внесете повече витамини и здравословни съставки в ястията си.


Рецепти, които може да ви интересуват

Печен боб с бекон
Печен боб с бекон

Рецепта, която ще събере цялото семейство на масата. Бързо и вкусно предлагаме нов начин за приготвяне на боб

2 човека 30-45 минути Умерено
Топла салата със зелен фасул, тиквички и хрупкава панчета
Топла салата със зелен фасул, тиквички и хрупкава панчета

Питателна салата, богата на витамини, перфектна за обяд или лека вечеря

2 човека 15-30 минути Умерено
Телешко месо с China Mix и бланширан ориз
Телешко месо с China Mix и бланширан ориз

Вкусен и лесен обяд за двама

2 човека 15-30 минути Лесно
Пилешко бонфиле с провансалски зеленчуци
Пилешко бонфиле с провансалски зеленчуци

Пилешко бонфиле с провансалски зеленчуци

2 човека 30-45 минути Умерено
Сезонно хранене: кои са зеленчуците и плодовете на пролетта

За мнозина сезонното хранене е начин на живот – не само заради географското им разположение, но и заради ползите, които този модел има върху организма ни

С идването на март месец дърветата започнаха да разцъфват, пролетните цветя да показват цветовете си, а слънцето все по-често да гали лицето ни. Природата около нас се събужда от зимния си сън и е готова за промяна – защо тогава и ние да не последваме примера й?

Днес ви представяме зеленчуците и плодовете, чийто сезон е именно пролетта и които гарантирано ще ви накара да усетите промяната, която тя носи.

Пролетни зеленчуци:

Аспержи

Въпреки че аспержите са многогодишен зеленчук, пикът им е именно през пролетта, когато са най-пресни, сочни и вкусни.

Моркови

Морковите са богати на антиоксиданти и са пълни с незаменимият витамин А, с който да заредите тялото си. Подходящи за салати, основно и гарнитура, като например в тази пролетна рецепта със сьомга.

Зеленини

Пролетта е най-подходяща за рукола, фризе, глухарче и кресон. Изобилието от пресни продукти означава, че е време да се насладите на някои много вкусни салати.

Зелен чесън

По-мек и по-сладък от скилидките чесън, зеленият чесън добавя приятен фин вкус на чесън, без да е пресилен.

Грах

Грахът е зеленчукът, на който да се наслаждавате през цялата пролет. Перфектен като гарнитура, в салата, а защо не и като печиво, като тази неустоима рецепта за банички с грах и сирене?

Репички

Сладките и пиперливи репички са най-добри през пролетта. Потопете ги в меко масло с поръска с морска сол за закуска.

Артишок

Артишокът е зеленият зеленчук, в който ще се влюбите тази пролет. Независимо дали е изпечен на фурна или пържен на тиган - неговата хрупкава текстура е всичко, което ще търсите в една гарнитура.

Цвекло

Цвеклото е не само много вкусен пролетен зеленчук, но и изключително интересен, което ще ви накара да се замислите за неговата приложимост в рецептите. Може да се използва за супи, гарнитури - печени или варени, а също и за сосове.

Спанак

Великден е зад ъгъла, а сезонът на спанака точно започва. Опитайте се да го включите във вашите рецепти, не само заради полезните му качества, но и заради изненадващия вкус, който може да има, приготвен правилно.

Пролетни плодове:

Ягоди

В сезона на ягодите здравословното хранене е като добавка към сутрешната закуска или следобедната закуска. Все пак не е грях да добавим малко към следващата торта, която ще печем.

Грейпфрут

Сочна оранжева топка, пълна с витамини, грейпфрутът е перфектната добавка към всеки дресинг за салата или сос. Да не забравяме, че сокът от грейпфрут съдържа всички витамини за свеж старт на деня.

Лимони

Независимо дали изстисквате половин лимон във водата си или активно го включвате в менюто си под друга форма, ползите от лимона са безспорни. А в тази рецепта за риба на тиган в лимоново-маслен сос ще преоткриете вкуса на лимона.

Манго

От гледна точка на невероятния си вкус, мангото се нарича плодът на боговете. Мангото придава идеалния сладък вкус на всяка плодова салата, но можете също да го поставите в блендер и замразите - сега имате вкусен и здравословен плодов сладолед.

Ябълки

Ябълката е многофункционален плод, чийто прием далеч не се ограничава само в сурово състояние. Все повече модерни пролетни салати използват ябълката като основен продукт.

Банан

Бананите съдържат вода и фибри, като и двете подпомагат по-доброто храносмилане. Един среден банан осигурява приблизително 10% от дневните нужди на човек от фибри.

Портокали

Пролетта често ни събужда в добро настроение, но ако включим портокали в менюто, нивата на щастие гарантирано се повишават. Високото съдържание на витамин С и лимонена киселина подобряват настроението, повишават усвояването на желязото, предпазват от инфекции и успешно се справят с намаляването на нивата на стрес.



Готови ли сте за промяна? Ако някога сте искали да опитате сезонно хранене, пролетта е идеалният сезон за това! С вкусните плодове и зеленчуци, които предлага, този период от годината е и време да внесете повече витамини и здравословни съставки в ястията си.

Купи Онлайн
Вече можете да закупите желаните продукти на Bonduelle онлайн, с доставка директно до дома ви, за да можете винаги да приготвяте любимите си ястия.