Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Хранителни навици, които трупат калории

 

1. Нямате време да хапнете нормално

Това, че не се храните заедно с други хора е една от причините за създаване на лоши хранителни навици. Изследване е показало, че децата с наднормено тегло ядат половината от своята храна пред телевизора. От друга страна, тези, които сядат да вечерят с техните родители, ядат повече зеленчуци и плодове, приемат по-малко калории и по-малко страдат от затлъстявания.

Как да го избегнете? Поставете точен час, в който да се събере цялото семейство. Може да бъде на обяд или на вечеря. Ако вашето семейство закъснява заради работа или училище, или ако имате прекалено малко време за готвене на храна, не възприемайте това като повод за стрес, а използвайте полуготови продукти, като замразени плодове и зеленчуци, супи, зеленчукова смес, филе от риба и други...

 

2. Когато сте разстроени искате нещо тестено

Торта, бял хляб, франзели и други подобни съдържат голямо количество въглехидрати, които стимулират прозводството на серотонин – веществото, което отговаря за чувството за хумор и доброто настроение. Хапването на храни от рода на тортата ще ви помогне да премахнете натрупания стрес и ще ви облекчи временно. Затова, понякога е много трудно да се откажете от този навик.
Как да го избегнете? От време на време можете да се борите срещу стреса с храна, но е опасно, защото поемате повече калории. Това изключително бързо се превръща в навик. Пригответе си здравословна вечеря вместо да хапнете сладкиш. Когато сте под стрес, вместо да ядете, излезте за 15 минути на разходка. Движението също стимулира производството на серотонин.

3. Около 16:00ч. чувствате, че ви се хапва шоколад

Обикновено в следобедните часове, нивото на енергия спада драстично. Ето защо, вие решавате, че единственият начин да възобновите енергията си е да си набавите калории с парче шоколад.
 
Как да го избегнете? Борбата с кулинарния апетит често завършва с поражение, но колкото по-дълго продължава, толкова по-добре от поражението (вместо цяло парче, изяжте половин парче от любимата храна). Хапнете две или три парчета, въпреки че ви се яде повече. Скоро ще усетите пълно удовлетворение.

 

4. Вечерно похапване

Вечерта искате да се отпуснете и ще го направите, като похапнете малко чипс или ядки. Подобен вид храна е по-скоро за успокояване и облекчаване на стреса, отколкото за задоволяване на глада.
Как да го избегнете? Не си купувайте чипс, ядки или други храни с такова количество калории. Опитайте да хапнете за последно преди 18:30. След този час, дори и здравословната закуска ще се полепи върху талията ви. И не забравяйте правилото - „без храна пред телевизора”.

 

5. През уикенда си позволявате повече

Излизате от ежедневния си график за деня – променяте го, релаксирате, отпускате се на масата с любимите ви ястия и храни.
Как да го избегнете?
През уикенда, времето между закуската и обяда е само два или три часа, ако станете по-късно. Обядвате по обичайното време. Случва се така, че използвате свободното си време, за да сготвите нещо специално, да направите торта или кекс. Спестете си малко калории, като хапнете нещо леко със зеленчуци между закуската и обяда ви, вместо те да бъдат обилни и да преядете.


Рецепти, които може да ви интересуват

Царевична супа

Царевична супа

Рецепта за царевична супа.

4 човека 30-45 минути Лесно
Пухкави палачинки с царевица, шунка и аспержи

Пухкави палачинки с царевица, шунка и аспержи

Специално ястие, което ще очарова близките ви

2 човека 30-45 минути Умерено
Великденска Пролетна салата

Великденска Пролетна салата

Лесно и вкусно решение за пролетните дни.

4 човека под 15 минути Лесно
Пуешки гърди покрити със сирене и царевица

Пуешки гърди покрити със сирене и царевица

Вкусна и полезна храна - лесна и бърза.

4 човека над 45 минути Умерено
Хранителни навици, които трупат калории
 

1. Нямате време да хапнете нормално

Това, че не се храните заедно с други хора е една от причините за създаване на лоши хранителни навици. Изследване е показало, че децата с наднормено тегло ядат половината от своята храна пред телевизора. От друга страна, тези, които сядат да вечерят с техните родители, ядат повече зеленчуци и плодове, приемат по-малко калории и по-малко страдат от затлъстявания.

Как да го избегнете? Поставете точен час, в който да се събере цялото семейство. Може да бъде на обяд или на вечеря. Ако вашето семейство закъснява заради работа или училище, или ако имате прекалено малко време за готвене на храна, не възприемайте това като повод за стрес, а използвайте полуготови продукти, като замразени плодове и зеленчуци, супи, зеленчукова смес, филе от риба и други...

 

2. Когато сте разстроени искате нещо тестено

Торта, бял хляб, франзели и други подобни съдържат голямо количество въглехидрати, които стимулират прозводството на серотонин – веществото, което отговаря за чувството за хумор и доброто настроение. Хапването на храни от рода на тортата ще ви помогне да премахнете натрупания стрес и ще ви облекчи временно. Затова, понякога е много трудно да се откажете от този навик.
Как да го избегнете? От време на време можете да се борите срещу стреса с храна, но е опасно, защото поемате повече калории. Това изключително бързо се превръща в навик. Пригответе си здравословна вечеря вместо да хапнете сладкиш. Когато сте под стрес, вместо да ядете, излезте за 15 минути на разходка. Движението също стимулира производството на серотонин.

3. Около 16:00ч. чувствате, че ви се хапва шоколад

Обикновено в следобедните часове, нивото на енергия спада драстично. Ето защо, вие решавате, че единственият начин да възобновите енергията си е да си набавите калории с парче шоколад.
 
Как да го избегнете? Борбата с кулинарния апетит често завършва с поражение, но колкото по-дълго продължава, толкова по-добре от поражението (вместо цяло парче, изяжте половин парче от любимата храна). Хапнете две или три парчета, въпреки че ви се яде повече. Скоро ще усетите пълно удовлетворение.

 

4. Вечерно похапване

Вечерта искате да се отпуснете и ще го направите, като похапнете малко чипс или ядки. Подобен вид храна е по-скоро за успокояване и облекчаване на стреса, отколкото за задоволяване на глада.
Как да го избегнете? Не си купувайте чипс, ядки или други храни с такова количество калории. Опитайте да хапнете за последно преди 18:30. След този час, дори и здравословната закуска ще се полепи върху талията ви. И не забравяйте правилото - „без храна пред телевизора”.

 

5. През уикенда си позволявате повече

Излизате от ежедневния си график за деня – променяте го, релаксирате, отпускате се на масата с любимите ви ястия и храни.
Как да го избегнете?
През уикенда, времето между закуската и обяда е само два или три часа, ако станете по-късно. Обядвате по обичайното време. Случва се така, че използвате свободното си време, за да сготвите нещо специално, да направите торта или кекс. Спестете си малко калории, като хапнете нещо леко със зеленчуци между закуската и обяда ви, вместо те да бъдат обилни и да преядете.