Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Цикория ендивия

 

100 гр. цикория – 25 kcal

Цикорията съдържа калций, фосфор, желязо, магнезий и витамин A1, B1, B2, C, E.

Повече хранителни стойности

Цикорията съдържа много повече витамини и минерали отколкото традиционните салати, а съдържащия се в цикорията инулин и интибин значително стимулират апетита.

Шубе ли те е?

Цикорията има бледи листа и деликатна, крехка структура – изглежда като „изплашен зеленчук”. Тя е растение на практика растящо в тъмнина, не изисква много слънчева светлина, което през миналите времена събуждало различни съмнения. Цикорията е смятана за мръсно растение и се е използвала за извършване на ритуали за черна магия...

Малко здравословна пикантерия

Листата на цикорията имат пикантен и малко горчив вкус и се използват под формата на салата. Добре се комбинира в салати с люти сирена, орехи, червено цвекло или парчета ябълки и круши.
 

Цикория на масата

Можем да консумираме листата на цикорията, поръсени със зехтин и лимон или върху листата да се сервират различни пасти – с яйца, извара, рибни или от месо. Може да се използва за запеканки, да се готви на пара, скара и да се задушава. Известна е също така супата от цикория с добавка на сирене, чесън и лимон.


Рецепти, съдържащи този зеленчук

Салата от мариновани сардини и царевица с люти чушки

Салата от мариновани сардини и царевица с люти чушки

Вкусна и бърза рецепта за екзотична салата, подходяща за всеки ден, без значение в офиса или вкъщи!

4 човека под 15 минути Лесно