Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Умни правила за идеално тегло с умерена физическа активност и вкусна храна

 

Не гладувайте

Задължително закусете преди да излезете от вкъщи. Дори и да не чувствате глад сутринта, пригответе си малък сандвич или плод. Това ще ви помогне да избегнете внезапното спадане на кръвната захар, което обикновено води до покачване на теглото, поради преяждане през деня.
  • Не бъдете мързеливи. Половин час физическа активност на ден е задължителна за поддържането на здравословно тегло. Не се страхувайте от дъжда и снега, а отидете на разходка – тя ще ви кали, циркулацията ще се подобри, а кожата ви ще придобие здравословен розов отенък.
  • Хапвайте много зеленчуци и плодове. По-добре хапнете полезна храна като банан или сушени плодове, които са богати на витамини, отколкото парче шоколад или бисквити.
  • Не се страхувайте да кажете НЕ. Откажете храна, без да посочвате причина, дори и при семейни събирания или партита.
  • Не забравяйте да спите добре. Ако е възможно лягайте си преди 23:00 часа, за може да имате 8 часа сън. Това ще ви даде сили и за всекидневната задължителна доза физическа активност.
  • Не следвайте знаменитостите. Особено в тяхното увлечение към екстремните диети. Вашата цел е да бъдете здрави и да имате хубаво тяло (за цял живот), а не да ви преследва постоянен глад и риск от сериозни заболявания.
Не преяждайте
Можете да преядете дори и със здравословна храна и това ще ви попречи да свалите тегло. Разделете дневния си прием на 5-6 малки хранения. По този начин няма да чувствате внезапен глад и ще можете по-лесно да изгорите ненужните калории.
 
  • Не се изолирайте. Вземете приятел на разходка – най-добре някой, който също цели да поддържа идеално тегло, за да не свършите накрая в пицарията.
  • Не четете и не гледайте телевизия докато хапвате. Иформацията, която получавате от приготвената храна ви кара да ядете по-малко, а в същото време се наслаждавате на стойностния вкус и визуалните ползи от ястието. Вашият мозък изпраща по-бърз сигнал, че сте заситени.
  • Не гответе за два дни. Прясната храна е най-добрата, не рискувайте дори и за секунда. Освен това, домакинската работа също е вид физическа активност.
  • Не си купувайте храна за съхранение. Другата седмица отново ще има специални промоции. Не си купувайте неща, които няма да изядете.
  • Не яжте от големи чинии. Добра тактика за поддържане на идеално тегло е да хапвате в малки чинии. Така, вашата порция храна изглежда по-голяма, отколкото е в действителност.
  • Не яжте след 19:00ч. Това важи особено за консумация на мазнини и въглехидрати.
  • Не се критикувайте. Нито за изядено парче шоколад, нито за друг грях. Простете си, направете си правилните изводи, забравате за случилото се и продължете напред.
  • Не използвайте прекалено много сол или готови ястия от торбички, или кутии. Тези храни съдържат много сол, консерванти и други добавки, които дразнят вашето тяло, карат ви да задържате вода и в резултат на това увеличават теглото ви.
  • Стойте далеч от изкушенията. Избягвайте пицариите, сладкарниците и заведенията за бързо хранене.

Рецепти, които може да ви интересуват

Филийки с рикота и царевица с люти чушки

Филийки с рикота и царевица с люти чушки

Много бърза и лесна рецепта, идеална за междухраненията!

4 човека под 15 минути Лесно
Fu Yung - китайски омлет с пиле, кълнове, гъби и целина

Fu Yung - китайски омлет с пиле, кълнове, гъби и целина

Омлет Fu Yung – за неговото приготвяне се използва само белтъка от кокоши яйца, за да бъде вкусът по-деликатен, а ястието да се топи в устата.

4 човека 15-30 минути Лесно
Пица с царевица, люта чушка и италиански салам

Пица с царевица, люта чушка и италиански салам

Вкусна пица за запомнящи се моменти!

1 човек 30-45 минути Умерено
Аджапсандали с патладжани

Аджапсандали с патладжани

Аджапсандали е популярно пролетно вегетарианско ястие, приготвяно от всяко грузинско семейство.

6 човека над 45 минути Лесно
Умни правила за идеално тегло с умерена физическа активност и вкусна храна
 

Не гладувайте

Задължително закусете преди да излезете от вкъщи. Дори и да не чувствате глад сутринта, пригответе си малък сандвич или плод. Това ще ви помогне да избегнете внезапното спадане на кръвната захар, което обикновено води до покачване на теглото, поради преяждане през деня.
  • Не бъдете мързеливи. Половин час физическа активност на ден е задължителна за поддържането на здравословно тегло. Не се страхувайте от дъжда и снега, а отидете на разходка – тя ще ви кали, циркулацията ще се подобри, а кожата ви ще придобие здравословен розов отенък.
  • Хапвайте много зеленчуци и плодове. По-добре хапнете полезна храна като банан или сушени плодове, които са богати на витамини, отколкото парче шоколад или бисквити.
  • Не се страхувайте да кажете НЕ. Откажете храна, без да посочвате причина, дори и при семейни събирания или партита.
  • Не забравяйте да спите добре. Ако е възможно лягайте си преди 23:00 часа, за може да имате 8 часа сън. Това ще ви даде сили и за всекидневната задължителна доза физическа активност.
  • Не следвайте знаменитостите. Особено в тяхното увлечение към екстремните диети. Вашата цел е да бъдете здрави и да имате хубаво тяло (за цял живот), а не да ви преследва постоянен глад и риск от сериозни заболявания.
Не преяждайте
Можете да преядете дори и със здравословна храна и това ще ви попречи да свалите тегло. Разделете дневния си прием на 5-6 малки хранения. По този начин няма да чувствате внезапен глад и ще можете по-лесно да изгорите ненужните калории.
 
  • Не се изолирайте. Вземете приятел на разходка – най-добре някой, който също цели да поддържа идеално тегло, за да не свършите накрая в пицарията.
  • Не четете и не гледайте телевизия докато хапвате. Иформацията, която получавате от приготвената храна ви кара да ядете по-малко, а в същото време се наслаждавате на стойностния вкус и визуалните ползи от ястието. Вашият мозък изпраща по-бърз сигнал, че сте заситени.
  • Не гответе за два дни. Прясната храна е най-добрата, не рискувайте дори и за секунда. Освен това, домакинската работа също е вид физическа активност.
  • Не си купувайте храна за съхранение. Другата седмица отново ще има специални промоции. Не си купувайте неща, които няма да изядете.
  • Не яжте от големи чинии. Добра тактика за поддържане на идеално тегло е да хапвате в малки чинии. Така, вашата порция храна изглежда по-голяма, отколкото е в действителност.
  • Не яжте след 19:00ч. Това важи особено за консумация на мазнини и въглехидрати.
  • Не се критикувайте. Нито за изядено парче шоколад, нито за друг грях. Простете си, направете си правилните изводи, забравате за случилото се и продължете напред.
  • Не използвайте прекалено много сол или готови ястия от торбички, или кутии. Тези храни съдържат много сол, консерванти и други добавки, които дразнят вашето тяло, карат ви да задържате вода и в резултат на това увеличават теглото ви.
  • Стойте далеч от изкушенията. Избягвайте пицариите, сладкарниците и заведенията за бързо хранене.