Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Как да компенсираме недостига на витамин А?

С добре балансирана диета и добро усвояване на витамин А недостигът на такъв не би трябвало да се случва. В храната имаме три източника на витамин А, отговарящи на три от неговите форми. Ретинолът може да се открие в продуктите от животински произход, бета каротинът (провитамин А) се извлича от растения, а каротеноидите се извличат от мазнини.

Недостигът на витамин А в тялото може да се дължи на малабсорбция на витамин А, неправилна диета (липса на протеини или мазнини), консумация на алкохол, пушене, неправилна диета за деца и възрастни. Недостигът на витамин А може да се идентифицира чрез:

  • много суха, дори груба кожа на лактите и коленете, както и на ръцете и бедрата;
  • амблиопия по здрач и през нощта и забавено приспособяване на окото в тъмнината
  • сухота в очите

Източниците на витамин А са и от растителен, и от животински произход. Най-важните животински източници на този витамин са в карантията, някои видове риба и яйцата. Що се отнася до растителните източници, най-голямо количество витамин А може да бъде открито в морковите, спанака, зеления грах, марулите, а при плодовете – кайсиите, прасковите, сливите и тиквените семки.

Обогатете диетата си с витамин А и се почувствайте по-добре

Научете повече за своето здраве на: Какви витамини в какви зеленчуци – Витамините във Вашата чиния Зелената диета е здравословна диета Жълтите зеленчуци най-доброто лекарство за очите и кожата


Рецепти, които може да ви интересуват

Баклава
Баклава

Ориенталски десерт, баклавата е усещане за орехи и захар, които се топят в устата.

6 човека над 45 минути Лесно
Чанахи
Чанахи

Традиционно грузинско ястие, приготвяно в малко глинени гърнета.

5 човека над 45 минути Лесно
Поширани яйца със зелен фасул и ечемик
Поширани яйца със зелен фасул и ечемик

Здравословна закуска със зърнени храни Bonduelle

2 човека 30-45 минути Умерено
Патешки бутчета с пролетни зеленчуци
Патешки бутчета с пролетни зеленчуци

Цветна мозайка и впечатляващо ястие

2 човека над 45 минути Трудно
Как да компенсираме недостига на витамин А?

С добре балансирана диета и добро усвояване на витамин А недостигът на такъв не би трябвало да се случва. В храната имаме три източника на витамин А, отговарящи на три от неговите форми. Ретинолът може да се открие в продуктите от животински произход, бета каротинът (провитамин А) се извлича от растения, а каротеноидите се извличат от мазнини.

Недостигът на витамин А в тялото може да се дължи на малабсорбция на витамин А, неправилна диета (липса на протеини или мазнини), консумация на алкохол, пушене, неправилна диета за деца и възрастни. Недостигът на витамин А може да се идентифицира чрез:

  • много суха, дори груба кожа на лактите и коленете, както и на ръцете и бедрата;
  • амблиопия по здрач и през нощта и забавено приспособяване на окото в тъмнината
  • сухота в очите

Източниците на витамин А са и от растителен, и от животински произход. Най-важните животински източници на този витамин са в карантията, някои видове риба и яйцата. Що се отнася до растителните източници, най-голямо количество витамин А може да бъде открито в морковите, спанака, зеления грах, марулите, а при плодовете – кайсиите, прасковите, сливите и тиквените семки.

Обогатете диетата си с витамин А и се почувствайте по-добре

Научете повече за своето здраве на: Какви витамини в какви зеленчуци – Витамините във Вашата чиния Зелената диета е здравословна диета Жълтите зеленчуци най-доброто лекарство за очите и кожата

Купи Онлайн
Вече можете да закупите желаните продукти на Bonduelle онлайн, с доставка директно до дома ви, за да можете винаги да приготвяте любимите си ястия.