Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Добра коагулация благодарение на витамин K

Витамин K е необходим за производството на протромбин в черния дроб, който играе най-важната роля за кръвосъсирването. Освен това, други кръвосъсирващи фактори, произвеждани в черния дроб, изискват наличието на витамин К. С недостига на протромбин или някой от тези фактори кръвта се съсирва бавно или изобщо не се съсирва и дори леко нараняване може да причини продължително кървене. Витамин К влияе и на поемането на калция в костите. Продължителният недостиг на витамин К може да доведе до остеопороза – костите стават крехки и чупливи. За радост, тези дефицити са рядкост и здравите хора не се нуждаят от допълнителни добавки. Недостигът на витамин К настъпва при тежки чревни и чернодробни заболявания и продължително лечение с антибиотици. Лекарствата за намаляване на холестерола възпират абсорбирането на витамин К в кръвта. При пациенти, които взимат антикоагуланти, действието на витамин К е блокирано и това може да доведе до остеопороза. Човекът не е способен да синтезира витамин К. Затова е необходимо той да се набавя с храната. Витамин К се съдържа основно в зеленолистните зеленчуци (напр. броколи, маруля, зеле, спанак), в ягодите, соевото масло и в някои продукти от животински произход (напр. яйца, говежди черен дроб). BG-Vitamin-K

Имайте здрави кости с витамин K

Научете повече за здравето си на Как да се справим с недостига на витамини през пролетта? Зелен грах – храна на кралете Спанак едно към десет


Рецепти, които може да ви интересуват

Египетска супа с месо Fatta

Египетска супа с месо Fatta

Рецепта на традиционната супа с месо на коптските християни живеещи в Египет.

4 човека над 45 минути Трудно
Chapati (чапати) – индийски хляб

Chapati (чапати) – индийски хляб

Chapati (чапати) – индийски хляб, във формата на палачинка, правен от пресято брашно и печен на котлон.

3 човека над 45 минути Лесно
Зеленчукова салата с картофи, грах и царевица

Зеленчукова салата с картофи, грах и царевица

Зеленчуковата салата е известна и обичана от всички поляци.

6 човека над 45 минути Лесно
Бигос - ястие със зеленчуци, гъби и месо

Бигос - ястие със зеленчуци, гъби и месо

Рецепта за бигос – традиционно ястие, присъстващо на полската трапеза всекидневно и по празниците.

4 човека над 45 минути Умерено
Добра коагулация благодарение на витамин K

Витамин K е необходим за производството на протромбин в черния дроб, който играе най-важната роля за кръвосъсирването. Освен това, други кръвосъсирващи фактори, произвеждани в черния дроб, изискват наличието на витамин К. С недостига на протромбин или някой от тези фактори кръвта се съсирва бавно или изобщо не се съсирва и дори леко нараняване може да причини продължително кървене. Витамин К влияе и на поемането на калция в костите. Продължителният недостиг на витамин К може да доведе до остеопороза – костите стават крехки и чупливи. За радост, тези дефицити са рядкост и здравите хора не се нуждаят от допълнителни добавки. Недостигът на витамин К настъпва при тежки чревни и чернодробни заболявания и продължително лечение с антибиотици. Лекарствата за намаляване на холестерола възпират абсорбирането на витамин К в кръвта. При пациенти, които взимат антикоагуланти, действието на витамин К е блокирано и това може да доведе до остеопороза. Човекът не е способен да синтезира витамин К. Затова е необходимо той да се набавя с храната. Витамин К се съдържа основно в зеленолистните зеленчуци (напр. броколи, маруля, зеле, спанак), в ягодите, соевото масло и в някои продукти от животински произход (напр. яйца, говежди черен дроб). BG-Vitamin-K

Имайте здрави кости с витамин K

Научете повече за здравето си на Как да се справим с недостига на витамини през пролетта? Зелен грах – храна на кралете Спанак едно към десет