Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

6 идеи за здравословно хранене с плодове и зеленчуци на работното място

1. Умората е в резултат на прекалено малко количество сън и липса на течности.

Тялото на възрастен човек губи 50 – 100 мл. течност на всеки час, тоест, осем часов сън може да доведе до дефицит. Дори да не чувствате жажда след събуждане, организмът компенсира този недостиг през деня. Затова, трябва да пиете по чаша вода на всеки час.

Хамбургер с зелени краставици и месо обвит в мегтър

2. Консумирайте по-малко „празни" калории.

Празните калории се намират в храната, която доставя прекалено много енергия, но без важни хранителни вещества като витамини и минерали. Най-добър пример е захарта. Тя съдържа само чиста енергия. Такива са също и сладките продукти, белият хляб, повечето готови ястия и fast food. Те съдържат много калории, но нищо освен това. При голямо умствено натоварване и малка физическа активност, организмът има нужда предимно от аминокиселини, ненаситени мастни киселини, витамини, минерали и целулоза. Тези стойности са концентрирани основно в натуралните храни и малко в преработените, като например в пресните зеленчуци и плодове, пълнозърнести продукти, млечните продукти и рибата.

 

3. Яжте цветни храни

За хората, които трудно консумират препоръчителните 5 порции дневно плодове и зеленчуци, ще е по- лесно, ако комбинират по 3 цвята в едно хранене. Храната ще изглежда красива, цветна и разнообразна, което едновременно с това ще направи храненето и по-здравословно.


4. Първото хранене за деня винаги е закуската

Принадлежите ли към хората които не закусват? Не сте гладни или нямате време? Не трябва да приемате голяма порция рано сутрин. Малката закуска по пътя или в офиса е достатъчна. Това ще Ви позволи да избегнете глада преди обяд и похапването на нездравословни храни.

млада дама хапва зелена салата пред компютъра си

5. Избягвайте глада по обед

Закуската помага да издържите без глад до обяд. По този начин няма да изядете прекалено много по време на обяд, което е важна причина за умората следобед. Яжте толкова, колкото имате нужда, за да задоволите глада си. Не преяждайте. Какво още ни уморява? Преди всичко комбинацията на въглехидрати и мазнини, тоест, типичният стек с пържени картофи и пудинг. Постарайте се на обяд да се храните без картофи, макарони или хляб. Вместо това добавете белтъчини и зеленчуци, например салата с патешки гърди, риба със зеленчуци или салата със стек (без пържени картофи). На края - кафе еспресо - и сте готови за работа.

6. Ядене по път

Дори когато пътувате, можете да се храните здравословно. Разбира се, това е по-голямо предизвикателство, от колкото в случая с обяда, приготвен в къщи. Най-важният съвет: вземете с вас бутилка вода, плодове и орехи. Избягвайте да спирате, за да купите храна. Комбинирайте „нездравословното” с нещо „здравословно”. Ако купите наденица или хамбургер, си вземете салата, плод или кисело мляко след това. Почти на всяка бензиностанция можете да купите пресни сокове. Хубаво е да не ядете прекалено много по път, но поне веднъж дневно яжте нещо здравословно.


Рецепти, които може да ви интересуват

Ориз пилаф със стафиди
Ориз пилаф със стафиди

Оризът пилаф със стафиди е традиционно арменско коледно и великденско ястие.

4 човека 30-45 минути Лесно
Медальони със сини сливи
Медальони със сини сливи

Свински медальони на скара със сини сливи и червено вино.

4 човека 30-45 минути Лесно
Царевичен кекс
Царевичен кекс

Рецепта за египетски царевичен кекс. Невероятно е вкусен с парчета ананас от консерва.

4 човека над 45 минути Лесно
Киш със спанак и сирене
Киш със спанак и сирене

Модерен и съдържатeлен тарт, в който спанакът доминира

4 човека над 45 минути Умерено
6 идеи за здравословно хранене с плодове и зеленчуци на работното място

1. Умората е в резултат на прекалено малко количество сън и липса на течности.

Тялото на възрастен човек губи 50 – 100 мл. течност на всеки час, тоест, осем часов сън може да доведе до дефицит. Дори да не чувствате жажда след събуждане, организмът компенсира този недостиг през деня. Затова, трябва да пиете по чаша вода на всеки час.

Хамбургер с зелени краставици и месо обвит в мегтър

2. Консумирайте по-малко „празни" калории.

Празните калории се намират в храната, която доставя прекалено много енергия, но без важни хранителни вещества като витамини и минерали. Най-добър пример е захарта. Тя съдържа само чиста енергия. Такива са също и сладките продукти, белият хляб, повечето готови ястия и fast food. Те съдържат много калории, но нищо освен това. При голямо умствено натоварване и малка физическа активност, организмът има нужда предимно от аминокиселини, ненаситени мастни киселини, витамини, минерали и целулоза. Тези стойности са концентрирани основно в натуралните храни и малко в преработените, като например в пресните зеленчуци и плодове, пълнозърнести продукти, млечните продукти и рибата.

 

3. Яжте цветни храни

За хората, които трудно консумират препоръчителните 5 порции дневно плодове и зеленчуци, ще е по- лесно, ако комбинират по 3 цвята в едно хранене. Храната ще изглежда красива, цветна и разнообразна, което едновременно с това ще направи храненето и по-здравословно.


4. Първото хранене за деня винаги е закуската

Принадлежите ли към хората които не закусват? Не сте гладни или нямате време? Не трябва да приемате голяма порция рано сутрин. Малката закуска по пътя или в офиса е достатъчна. Това ще Ви позволи да избегнете глада преди обяд и похапването на нездравословни храни.

млада дама хапва зелена салата пред компютъра си

5. Избягвайте глада по обед

Закуската помага да издържите без глад до обяд. По този начин няма да изядете прекалено много по време на обяд, което е важна причина за умората следобед. Яжте толкова, колкото имате нужда, за да задоволите глада си. Не преяждайте. Какво още ни уморява? Преди всичко комбинацията на въглехидрати и мазнини, тоест, типичният стек с пържени картофи и пудинг. Постарайте се на обяд да се храните без картофи, макарони или хляб. Вместо това добавете белтъчини и зеленчуци, например салата с патешки гърди, риба със зеленчуци или салата със стек (без пържени картофи). На края - кафе еспресо - и сте готови за работа.

6. Ядене по път

Дори когато пътувате, можете да се храните здравословно. Разбира се, това е по-голямо предизвикателство, от колкото в случая с обяда, приготвен в къщи. Най-важният съвет: вземете с вас бутилка вода, плодове и орехи. Избягвайте да спирате, за да купите храна. Комбинирайте „нездравословното” с нещо „здравословно”. Ако купите наденица или хамбургер, си вземете салата, плод или кисело мляко след това. Почти на всяка бензиностанция можете да купите пресни сокове. Хубаво е да не ядете прекалено много по път, но поне веднъж дневно яжте нещо здравословно.

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description