Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Водата – съществен елемент от здравословната диета

Водата не внася в нашият организъм никаква енергия, но без нея, възрастен човек може да преживее само няколко дни. Тя е основата в хранителната пирамида на човека. Не без причина се казва, че тя е „източник на живот”.

момиченце с бял потник пие вода от стъклена чаша
 

Източници на вода

Основният източник на вода за нашия организъм, покриващ 62% от дневната нужда, са напитките. Вторият – плодовете и зеленчуците. Малко от нас знаят, че източник на вода, освен приеманите течности, са също хлябът и зърнените продукти, дори месото и месни продукти.

Компенсиране на загубата на вода

Поради факта, че човешкият организъм не може да съхранява вода, е задължително нейното постоянно приемане, с цел осигуряване на правилното протичане на жизнените процеси. Приема се, че при нормални условия трябва да се пият около 2-2,5 литра течности на ден. По време на жега или при голямо физическо натоварване, количеството им се увеличава. Трябва да пием малки количества, на малки глътки. Доставянето на голямо количество течности за кратко време, води до неправилното им усвояване от организма. Следователно голяма част от тях бързо се експулсира.

Минералната вода може да се замести със зеленчукови или натурални плодови сокове. Не се препоръчва голяма консумация на сладки газирани напитки или подсладени сокове. Силното кафе и чаят могат дори да повишат нивото на дехидратация.

Значението на водата за човешкият организъм

  • Всички процеси, протичащи в организма изискват нейното присъствие.
  • Основа в диетата, особено при отслабване.
  • Недостатъчният й прием може да доведе до обезводняване на организма и до безсъние, раздразнение, липса на апетит, както и до отслабване на физическите сили.

Рецепти, които може да ви интересуват

Гриловани скариди с царевично пюре
Гриловани скариди с царевично пюре

Вкусна рецепта.

4 човека 30-45 минути Трудно
Салата от нахут и сладки картофи
Салата от нахут и сладки картофи

Ястие, подходящо за вегетарианска протеинова диета!

2 човека 15-30 минути Умерено
Бурата с царевица и песто
Бурата с царевица и песто

Изумително вкусна и лесна рецепта

2 човека 15-30 минути Лесно
Blintzes - еврейски палачинки с плънка от гъби или извара
Blintzes - еврейски палачинки с плънка от гъби или извара

Рецепта за Blintzes – палачинки с плънка, традиционно ястие на еврейската кухня.

4 човека 30-45 минути Умерено
Водата – съществен елемент от здравословната диета

Водата не внася в нашият организъм никаква енергия, но без нея, възрастен човек може да преживее само няколко дни. Тя е основата в хранителната пирамида на човека. Не без причина се казва, че тя е „източник на живот”.

момиченце с бял потник пие вода от стъклена чаша
 

Източници на вода

Основният източник на вода за нашия организъм, покриващ 62% от дневната нужда, са напитките. Вторият – плодовете и зеленчуците. Малко от нас знаят, че източник на вода, освен приеманите течности, са също хлябът и зърнените продукти, дори месото и месни продукти.

Компенсиране на загубата на вода

Поради факта, че човешкият организъм не може да съхранява вода, е задължително нейното постоянно приемане, с цел осигуряване на правилното протичане на жизнените процеси. Приема се, че при нормални условия трябва да се пият около 2-2,5 литра течности на ден. По време на жега или при голямо физическо натоварване, количеството им се увеличава. Трябва да пием малки количества, на малки глътки. Доставянето на голямо количество течности за кратко време, води до неправилното им усвояване от организма. Следователно голяма част от тях бързо се експулсира.

Минералната вода може да се замести със зеленчукови или натурални плодови сокове. Не се препоръчва голяма консумация на сладки газирани напитки или подсладени сокове. Силното кафе и чаят могат дори да повишат нивото на дехидратация.

Значението на водата за човешкият организъм

  • Всички процеси, протичащи в организма изискват нейното присъствие.
  • Основа в диетата, особено при отслабване.
  • Недостатъчният й прием може да доведе до обезводняване на организма и до безсъние, раздразнение, липса на апетит, както и до отслабване на физическите сили.
Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description