Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Пригответе зеленчуците като запазите витамините в тях. Важни за здровословното хранене и вашата диета

 

Зеленчуци – как да ги готвим

Зеленчуците са жизнено важни за всяка здравословна диета. Най-добрият начин да получим всички витамини и здравословни хранителни вещества, които те съдържат, е да ги консумираме сурови. Тъй като има хора, които просто не ги обичат така, трябва да помислим как да готвим зеленчуците, за да запазим витамините в тях. Избягвайте да накисвате зеленчуците, просто ги изплаквайте преди употреба. Да ги режете на малки парченца също не е добра идея.

Миенето и рязането трябва да стане, когато сте готови да ги използвате, не по-рано.
Най-лошото нещо, което можете да направите, е да пържите зеленчуци. Това ще доведе до загуба на всичките им ценни хранителни вещества. Алтернатива на пърженето е печенето или приготвянето на скара, въпреки че има и по-добри начини, ако сте загрижени за витамините.
Един от тях е да ги готвим в микровълнова печка. Този метод на приготвяне на зеленчуци е добър, тъй като е бърз и не води до значителна загуба на хранителни вещества. Ако решите да задушавате зеленчуци, не бива да използвате много вода. Друга опция е готвене под налягане. Това е много бърз и ефективен начин и помага за запазването на хранителните вещества и цвета.


Рецепти, които може да ви интересуват

Ratatouille - рататуй, зеленчуково ястие от Ница
Ratatouille - рататуй, зеленчуково ястие от Ница

Една рецепта за Ratatouille - френско ястие със зеленчуци, известно в целия свят.

4 човека над 45 минути Лесно
Айнтопф - немско ястие с месо и зеленчуци. С добавка вкусни гъби, моркови и картофи
Айнтопф - немско ястие с месо и зеленчуци. С добавка вкусни гъби, моркови и картофи

Eintopf – на немски език това означава „една тенджера”.

4 човека над 45 минути Лесно
Скариди на тиган с гъби
Скариди на тиган с гъби

Едно ефектно ястие

2 човека 30-45 минути Лесно
Зеленчукови кюфтета със спанак и гъби
Зеленчукови кюфтета със спанак и гъби

Вкусни хапки за гости

4 човека 30-45 минути Умерено
Пригответе зеленчуците като запазите витамините в тях. Важни за здровословното хранене и вашата диета
 

Зеленчуци – как да ги готвим

Зеленчуците са жизнено важни за всяка здравословна диета. Най-добрият начин да получим всички витамини и здравословни хранителни вещества, които те съдържат, е да ги консумираме сурови. Тъй като има хора, които просто не ги обичат така, трябва да помислим как да готвим зеленчуците, за да запазим витамините в тях. Избягвайте да накисвате зеленчуците, просто ги изплаквайте преди употреба. Да ги режете на малки парченца също не е добра идея.

Миенето и рязането трябва да стане, когато сте готови да ги използвате, не по-рано.
Най-лошото нещо, което можете да направите, е да пържите зеленчуци. Това ще доведе до загуба на всичките им ценни хранителни вещества. Алтернатива на пърженето е печенето или приготвянето на скара, въпреки че има и по-добри начини, ако сте загрижени за витамините.
Един от тях е да ги готвим в микровълнова печка. Този метод на приготвяне на зеленчуци е добър, тъй като е бърз и не води до значителна загуба на хранителни вещества. Ако решите да задушавате зеленчуци, не бива да използвате много вода. Друга опция е готвене под налягане. Това е много бърз и ефективен начин и помага за запазването на хранителните вещества и цвета.