Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Избягване на йо-йо ефекта

Ефектът "йо-йо" и как се получава той Обикновено при спазването на диета за отслабване се изгарят по-малко калории при храносмилането. Ако рязко се намалят консумираните от организма калории, резултатът от това, е изгаряне на мазните и мускулните тъкани. Забавя се и обмяната на веществата. При първоначалната загуба на тегло, всъщност това, което се губи, е вода. След като диетата приключи, организмът започва да възстановява запаса си от мазнини, а обмяната на веществата не се пренастройва толкова бързо. Избягване на йо-йо ефекта

Ето на какво трябва да обърнете внимание при тази диета:

На първо място, трябва да внимавате с въглехидратите. Ако включвате в храненето си въглехидрати в едно от дневните ви хранения, чувството ви за глад ще намалее и ще започнете да губите тегло. На всеки две седмици можете да си позволите две обикновени хранения и едно допълнително с нещо любимо, но забранено. То може да бъде закуска, обяд или вечеря.

Как да се предпазим от ефекта йо-йо?

Отслабването е процес, който трябва да се планира внимателно и най-често продължава много седмици. След като приключите с дадена диета, трябва постепенно да преминавате към нормален начин на хранене. Трябва да увеличавате количеството на приеманите калории на всеки 3-4 седмици, за да повдигнете и нивото на обмяна на веществата. Избягване на йо-йо ефектаЗа да заситите глада си, като в същото време контролирате нивото на инсулин, трябва да ядете храни с по-малко въглехидрати. Например, 115-150 г месо или риба, 60-90 г сирене и 2 не много големи купички със зеленчуци или салата. На допълнителното хранене с нещо любимо, можете да приемате въглехидрати.    

Примерно меню

Закуска Една средно голяма питка хляб Мариновани в билки пилешки гърдички със салата Резанчета лимон и студен чай Вечеря Едно от менютата с нещо любимо (развихрете фантазията си и си пригответе своето любимо ястие) Като намалявате количеството на приеманите въглехидрати, вие си осигурявате постепенно и трайно сваляне на килограми.


Рецепти, които може да ви интересуват

Печени сладки картофи с нахут и киноа

Печени сладки картофи с нахут и киноа

Впечатляващ и здравословен обяд за четирима

4 човека над 45 минути Лесно
Киш с броколи и чери домати

Киш с броколи и чери домати

Истински специалитет от френската кухня, идеален за цялото семейство

2 човека над 45 минути Лесно
Пиле "Жулиен"

Пиле "Жулиен"

Класическа рецепта с перфектен вкус

4 човека 30-45 минути Лесно
Неделна говежда супа

Неделна говежда супа

Супа от говеждо филе със зеленчуци.

4 човека над 45 минути Лесно
Избягване на йо-йо ефекта

Ефектът "йо-йо" и как се получава той Обикновено при спазването на диета за отслабване се изгарят по-малко калории при храносмилането. Ако рязко се намалят консумираните от организма калории, резултатът от това, е изгаряне на мазните и мускулните тъкани. Забавя се и обмяната на веществата. При първоначалната загуба на тегло, всъщност това, което се губи, е вода. След като диетата приключи, организмът започва да възстановява запаса си от мазнини, а обмяната на веществата не се пренастройва толкова бързо. Избягване на йо-йо ефекта

Ето на какво трябва да обърнете внимание при тази диета:

На първо място, трябва да внимавате с въглехидратите. Ако включвате в храненето си въглехидрати в едно от дневните ви хранения, чувството ви за глад ще намалее и ще започнете да губите тегло. На всеки две седмици можете да си позволите две обикновени хранения и едно допълнително с нещо любимо, но забранено. То може да бъде закуска, обяд или вечеря.

Как да се предпазим от ефекта йо-йо?

Отслабването е процес, който трябва да се планира внимателно и най-често продължава много седмици. След като приключите с дадена диета, трябва постепенно да преминавате към нормален начин на хранене. Трябва да увеличавате количеството на приеманите калории на всеки 3-4 седмици, за да повдигнете и нивото на обмяна на веществата. Избягване на йо-йо ефектаЗа да заситите глада си, като в същото време контролирате нивото на инсулин, трябва да ядете храни с по-малко въглехидрати. Например, 115-150 г месо или риба, 60-90 г сирене и 2 не много големи купички със зеленчуци или салата. На допълнителното хранене с нещо любимо, можете да приемате въглехидрати.    

Примерно меню

Закуска Една средно голяма питка хляб Мариновани в билки пилешки гърдички със салата Резанчета лимон и студен чай Вечеря Едно от менютата с нещо любимо (развихрете фантазията си и си пригответе своето любимо ястие) Като намалявате количеството на приеманите въглехидрати, вие си осигурявате постепенно и трайно сваляне на килограми.