Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Диетични лъжи

 Утвърденото преди години мнение относно съдържанието на мазнини и фаталното влияние на хранителните продукти върху нашата диета, често се оказва силно преувеличено.

От шоколада не се надебелява. Да, това е истина, но само при условие, че изяждате по-няколко парченца, а не целия шоколад. Освен това хранителни стойности има само тъмният шоколад, който съдържа голяма доза антистресов магнезий и ценните за здравето антиоксиданти. Шоколадът, според диетолозите, е най-здравословният десерт. Сладките неща са грях за Вашата фигура. Разбира се, че не е така! Не забравяйте, че сте на диета не за наказание. Затова трябва да си позволявате някои удоволствия – но умерено! Откажете се от захарта, и ще се освободите от нея. Последните изследвания показват, че сме еднакво зависими от захарта както от кофеина или никотина. Когато престанете да подслаждате чая, след известно време ще отвикнете от сладкия му вкус. Откажете се от подслаждането постепенно. Спортните сладкиши с успех заместват храната. Да, това е истина, но само за спортистите. Задачата на тези сладкиши, е да помогнат в изграждането на мускули и доставяне на нужната енергия по време на тренировка. Няма да заместят нормалното хранене! Кофеинът, съдържащ се в кафето изгаря калории. Не разчитайте на това. Да, малка порция кофеин е в състояние да ускори метаболизма, но нейните по-големи количества премахват от организма минерали като калций или магнезий. Също така трябва да не забравяте след всяка чаша кафе да изпиете чаша вода, от гледна точка на силните свойства на обезводняване на кофеина. Пиенето на червено вино след хранене намалява абсорбирането на мазнини. За съжаление това е абсурдна теория. Разбира се, чаша червено вино след хранене е много препоръчителна, но тя не влияе на абсорбирането на мазнини. Французите дължат своята фина фигура на културата на консумиране на храната. Ядат я бавно, на малки порции и често. Те просто не са чести посетители на заведенията за бързо хранене. Ако ядете навън, то нека да е само китайско. Няма нищо по-невярно. Любителите на китайската кухня трябва да се примирят с факта, че тя е много мазна. Освен, ако не се откажат от пържения ориз, макароните, пролетните рулца, патешкото месо и сосовете. В ресторант, порцията въглехидрати ограничете до картофите. По този начин ще имате контрол над броя калории. 3 малки картофа са около 145 kcal. Лесно е да пресметнете колко „по-тежки” ще излезете от ресторанта? Източникът на калории има влияние върху теглото. Да, т.нар. „мазни” калории водят до напълняване, а протеиновите позволяват да се запази хубавата фигура. Калориите съдържащи се в мазнините, това е резервният източник на енергия за използване, втори по ред след въглехидратите, а протеинът е изграждащ и от него не се надебелява. Ако искате да отслабнете, избягвайте млечните продукти. Тази теза е много грешна. Невероятен ефект за ускоряване на метаболизма дават нискомаслените млечни продукти. Бананите, гроздето и морковите – имат много захар. Разбира се, съдържат захар, но това не е причина да се откажете от тях. Имат много целулоза, калий и каротин. Консумирането само на салата изгаря калориите. Разбира се Вашето тегло драстично ще намалее, ако не ядете нищо друго освен салата, но трябва да вземете под внимание, че това определено ще се отрази и на доброто Ви настоение. Ефектите от такова хранене могат да се окажат много нездравословни и неблагоприятни за цялостното Ви физическо и психическо състояние!


Рецепти, които може да ви интересуват

Боб с царевица, ориз, гъби и грах
Боб с царевица, ориз, гъби и грах

Оригинална рецепта за разнообразяване на менюто Ви, подходяща за зимата.

4 човека над 45 минути Лесно
Ориз с червен боб в сос
Ориз с червен боб в сос

Бързо ястие с басмати ориз и червен боб в доматен сос, умерено пикантно!

3 човека 30-45 минути Лесно
Dhal - индийска крем супа от леща
Dhal - индийска крем супа от леща

Dhal – Това е супа-пюре от различни видове бобови растения: боб, грах, леща, боб мунг с къри и гарам масала – смес от различни подправки.

2 човека 30-45 минути Лесно
Салата на шефа с царевица и моркови
Салата на шефа с царевица и моркови

Рецепта за салата на шефа.

4 човека над 45 минути Лесно
Диетични лъжи

 Утвърденото преди години мнение относно съдържанието на мазнини и фаталното влияние на хранителните продукти върху нашата диета, често се оказва силно преувеличено.

От шоколада не се надебелява. Да, това е истина, но само при условие, че изяждате по-няколко парченца, а не целия шоколад. Освен това хранителни стойности има само тъмният шоколад, който съдържа голяма доза антистресов магнезий и ценните за здравето антиоксиданти. Шоколадът, според диетолозите, е най-здравословният десерт. Сладките неща са грях за Вашата фигура. Разбира се, че не е така! Не забравяйте, че сте на диета не за наказание. Затова трябва да си позволявате някои удоволствия – но умерено! Откажете се от захарта, и ще се освободите от нея. Последните изследвания показват, че сме еднакво зависими от захарта както от кофеина или никотина. Когато престанете да подслаждате чая, след известно време ще отвикнете от сладкия му вкус. Откажете се от подслаждането постепенно. Спортните сладкиши с успех заместват храната. Да, това е истина, но само за спортистите. Задачата на тези сладкиши, е да помогнат в изграждането на мускули и доставяне на нужната енергия по време на тренировка. Няма да заместят нормалното хранене! Кофеинът, съдържащ се в кафето изгаря калории. Не разчитайте на това. Да, малка порция кофеин е в състояние да ускори метаболизма, но нейните по-големи количества премахват от организма минерали като калций или магнезий. Също така трябва да не забравяте след всяка чаша кафе да изпиете чаша вода, от гледна точка на силните свойства на обезводняване на кофеина. Пиенето на червено вино след хранене намалява абсорбирането на мазнини. За съжаление това е абсурдна теория. Разбира се, чаша червено вино след хранене е много препоръчителна, но тя не влияе на абсорбирането на мазнини. Французите дължат своята фина фигура на културата на консумиране на храната. Ядат я бавно, на малки порции и често. Те просто не са чести посетители на заведенията за бързо хранене. Ако ядете навън, то нека да е само китайско. Няма нищо по-невярно. Любителите на китайската кухня трябва да се примирят с факта, че тя е много мазна. Освен, ако не се откажат от пържения ориз, макароните, пролетните рулца, патешкото месо и сосовете. В ресторант, порцията въглехидрати ограничете до картофите. По този начин ще имате контрол над броя калории. 3 малки картофа са около 145 kcal. Лесно е да пресметнете колко „по-тежки” ще излезете от ресторанта? Източникът на калории има влияние върху теглото. Да, т.нар. „мазни” калории водят до напълняване, а протеиновите позволяват да се запази хубавата фигура. Калориите съдържащи се в мазнините, това е резервният източник на енергия за използване, втори по ред след въглехидратите, а протеинът е изграждащ и от него не се надебелява. Ако искате да отслабнете, избягвайте млечните продукти. Тази теза е много грешна. Невероятен ефект за ускоряване на метаболизма дават нискомаслените млечни продукти. Бананите, гроздето и морковите – имат много захар. Разбира се, съдържат захар, но това не е причина да се откажете от тях. Имат много целулоза, калий и каротин. Консумирането само на салата изгаря калориите. Разбира се Вашето тегло драстично ще намалее, ако не ядете нищо друго освен салата, но трябва да вземете под внимание, че това определено ще се отрази и на доброто Ви настоение. Ефектите от такова хранене могат да се окажат много нездравословни и неблагоприятни за цялостното Ви физическо и психическо състояние!