Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Диетични лъжи

 Утвърденото преди години мнение относно съдържанието на мазнини и фаталното влияние на хранителните продукти върху нашата диета, често се оказва силно преувеличено.

От шоколада не се надебелява. Да, това е истина, но само при условие, че изяждате по-няколко парченца, а не целия шоколад. Освен това хранителни стойности има само тъмният шоколад, който съдържа голяма доза антистресов магнезий и ценните за здравето антиоксиданти. Шоколадът, според диетолозите, е най-здравословният десерт. Сладките неща са грях за Вашата фигура. Разбира се, че не е така! Не забравяйте, че сте на диета не за наказание. Затова трябва да си позволявате някои удоволствия – но умерено! Откажете се от захарта, и ще се освободите от нея. Последните изследвания показват, че сме еднакво зависими от захарта както от кофеина или никотина. Когато престанете да подслаждате чая, след известно време ще отвикнете от сладкия му вкус. Откажете се от подслаждането постепенно. Спортните сладкиши с успех заместват храната. Да, това е истина, но само за спортистите. Задачата на тези сладкиши, е да помогнат в изграждането на мускули и доставяне на нужната енергия по време на тренировка. Няма да заместят нормалното хранене! Кофеинът, съдържащ се в кафето изгаря калории. Не разчитайте на това. Да, малка порция кофеин е в състояние да ускори метаболизма, но нейните по-големи количества премахват от организма минерали като калций или магнезий. Също така трябва да не забравяте след всяка чаша кафе да изпиете чаша вода, от гледна точка на силните свойства на обезводняване на кофеина. Пиенето на червено вино след хранене намалява абсорбирането на мазнини. За съжаление това е абсурдна теория. Разбира се, чаша червено вино след хранене е много препоръчителна, но тя не влияе на абсорбирането на мазнини. Французите дължат своята фина фигура на културата на консумиране на храната. Ядат я бавно, на малки порции и често. Те просто не са чести посетители на заведенията за бързо хранене. Ако ядете навън, то нека да е само китайско. Няма нищо по-невярно. Любителите на китайската кухня трябва да се примирят с факта, че тя е много мазна. Освен, ако не се откажат от пържения ориз, макароните, пролетните рулца, патешкото месо и сосовете. В ресторант, порцията въглехидрати ограничете до картофите. По този начин ще имате контрол над броя калории. 3 малки картофа са около 145 kcal. Лесно е да пресметнете колко „по-тежки” ще излезете от ресторанта? Източникът на калории има влияние върху теглото. Да, т.нар. „мазни” калории водят до напълняване, а протеиновите позволяват да се запази хубавата фигура. Калориите съдържащи се в мазнините, това е резервният източник на енергия за използване, втори по ред след въглехидратите, а протеинът е изграждащ и от него не се надебелява. Ако искате да отслабнете, избягвайте млечните продукти. Тази теза е много грешна. Невероятен ефект за ускоряване на метаболизма дават нискомаслените млечни продукти. Бананите, гроздето и морковите – имат много захар. Разбира се, съдържат захар, но това не е причина да се откажете от тях. Имат много целулоза, калий и каротин. Консумирането само на салата изгаря калориите. Разбира се Вашето тегло драстично ще намалее, ако не ядете нищо друго освен салата, но трябва да вземете под внимание, че това определено ще се отрази и на доброто Ви настоение. Ефектите от такова хранене могат да се окажат много нездравословни и неблагоприятни за цялостното Ви физическо и психическо състояние!


Рецепти, които може да ви интересуват

Патица по пекински

Патица по пекински

Патицата по пекински – това е най-известното ястие от китайската кухня, сервирана не само в ресторантите в Пекин, но и по цял свят.

4 човека над 45 минути Трудно
Салата с био царевица и плодове

Салата с био царевица и плодове

Перфектна закуска за летните сутрини

2 човека под 15 минути Лесно
Салата Уолдорф-Астория

Салата Уолдорф-Астория

Рецепта за салатата Уолдорф-Астория, създадена от шефа на кухнята на нюйоркския хотел с това име.

4 човека 30-45 минути Лесно
Салата с пиле, царевица и червен боб

Салата с пиле, царевица и червен боб

Вкусна лятна салата

2 човека 30-45 минути Лесно
Диетични лъжи

 Утвърденото преди години мнение относно съдържанието на мазнини и фаталното влияние на хранителните продукти върху нашата диета, често се оказва силно преувеличено.

От шоколада не се надебелява. Да, това е истина, но само при условие, че изяждате по-няколко парченца, а не целия шоколад. Освен това хранителни стойности има само тъмният шоколад, който съдържа голяма доза антистресов магнезий и ценните за здравето антиоксиданти. Шоколадът, според диетолозите, е най-здравословният десерт. Сладките неща са грях за Вашата фигура. Разбира се, че не е така! Не забравяйте, че сте на диета не за наказание. Затова трябва да си позволявате някои удоволствия – но умерено! Откажете се от захарта, и ще се освободите от нея. Последните изследвания показват, че сме еднакво зависими от захарта както от кофеина или никотина. Когато престанете да подслаждате чая, след известно време ще отвикнете от сладкия му вкус. Откажете се от подслаждането постепенно. Спортните сладкиши с успех заместват храната. Да, това е истина, но само за спортистите. Задачата на тези сладкиши, е да помогнат в изграждането на мускули и доставяне на нужната енергия по време на тренировка. Няма да заместят нормалното хранене! Кофеинът, съдържащ се в кафето изгаря калории. Не разчитайте на това. Да, малка порция кофеин е в състояние да ускори метаболизма, но нейните по-големи количества премахват от организма минерали като калций или магнезий. Също така трябва да не забравяте след всяка чаша кафе да изпиете чаша вода, от гледна точка на силните свойства на обезводняване на кофеина. Пиенето на червено вино след хранене намалява абсорбирането на мазнини. За съжаление това е абсурдна теория. Разбира се, чаша червено вино след хранене е много препоръчителна, но тя не влияе на абсорбирането на мазнини. Французите дължат своята фина фигура на културата на консумиране на храната. Ядат я бавно, на малки порции и често. Те просто не са чести посетители на заведенията за бързо хранене. Ако ядете навън, то нека да е само китайско. Няма нищо по-невярно. Любителите на китайската кухня трябва да се примирят с факта, че тя е много мазна. Освен, ако не се откажат от пържения ориз, макароните, пролетните рулца, патешкото месо и сосовете. В ресторант, порцията въглехидрати ограничете до картофите. По този начин ще имате контрол над броя калории. 3 малки картофа са около 145 kcal. Лесно е да пресметнете колко „по-тежки” ще излезете от ресторанта? Източникът на калории има влияние върху теглото. Да, т.нар. „мазни” калории водят до напълняване, а протеиновите позволяват да се запази хубавата фигура. Калориите съдържащи се в мазнините, това е резервният източник на енергия за използване, втори по ред след въглехидратите, а протеинът е изграждащ и от него не се надебелява. Ако искате да отслабнете, избягвайте млечните продукти. Тази теза е много грешна. Невероятен ефект за ускоряване на метаболизма дават нискомаслените млечни продукти. Бананите, гроздето и морковите – имат много захар. Разбира се, съдържат захар, но това не е причина да се откажете от тях. Имат много целулоза, калий и каротин. Консумирането само на салата изгаря калориите. Разбира се Вашето тегло драстично ще намалее, ако не ядете нищо друго освен салата, но трябва да вземете под внимание, че това определено ще се отрази и на доброто Ви настоение. Ефектите от такова хранене могат да се окажат много нездравословни и неблагоприятни за цялостното Ви физическо и психическо състояние!