Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Зеленият грах - топчици, пълни със здраве

Грахът е не само много питателен, но също така и пълен със съставки, полезни за нашето тяло. Този тип зеленчук осигурява главно много протеини и въглехидрати. Зеленият грах също е ценен източник на витамините С, D, Е и К. Също така съдържа много важни за здравето минерални соли, като натрий, калий, калций, фосфор, желязо, мед, кобалт, йод и магнезий.

Здрави кости

Витамин К, който се съдържа в граха, играе много важна роля в усвояването на калция. Това означава, че няма значение колко калций имаме в тялото; ако няма витамин K в него, ние все още ще търпим последиците на неговата недостатъчност, които могат да доведат до намаляване на костната минерализация и, в крайна сметка, до остеопороза.

Богат източник на антиоксиданти

Зеленият грах е богат на антиоксиданти и противовъзпалителни вещества, които ни предпазват от рак. Той съдържа и хлорофилин (производно на зелено багрило хлорофил), който се свързва с раковите съединенията и предотвратява тяхното усвояване. Грахът е богат на витамини A, E и C - антиоксиданти "подмладяващи" нашата венозна система. Те намаляват нивото на холестерола, депозиран в нашите вени и по този начин намаляват вероятността от развитие на сърдечно заболяване или атеросклероза. В допълнение, витамин С активира имунната система, която стимулира растежа и ефективността на имунните клетки и други бели кръвни клетки, борещи се с бактерии и вируси.

Mental health

Психическото здраве

Фолиевата киселина, която се съдържа в зеления грах има огромно влияние върху нашето психическо състояние и настроение. Тя засяга метаболизма на нервните клетки, техния растеж и възстановяване. Недостиг на тази хранителна съставка в тялото допринася за мозъчни нарушения и когнитивни нарушения, които често се проявяват чрез влошаване на паметта или проблеми с ученето и вниманието. Недостигът на фолиева киселина е честа причина за тревожни разстройства, агресия и хиперактивност и често е свързана с депресия.


Рецепти, които може да ви интересуват

Пържени летящи риби
Пържени летящи риби

Рецепта за пържени летящи риби, ястие от карибската кухня.

4 човека над 45 минути Умерено
Паниран кашкавал - smazeny syr
Паниран кашкавал - smazeny syr

Рецепта за паниран кашкавал – невероятно лесно за приготвяне предложение от чешката кухня.

2 човека 30-45 минути Лесно
Имамбаялдъ - турска кухня
Имамбаялдъ - турска кухня

Имамбаялдъ е традиционно ястие от турската кухня, което е свързано с много легенди. Една от тях разказва, че мохамеданският духовник Имам припаднал от възхищение когато за пръв път опитал това ястие.

4 човека над 45 минути Умерено
Свежа салата с пиле и млечен дресинг
Свежа салата с пиле и млечен дресинг

Вкусна, лесна и бърза лятна салата

4 човека 15-30 минути Лесно
Зеленият грах - топчици, пълни със здраве

Грахът е не само много питателен, но също така и пълен със съставки, полезни за нашето тяло. Този тип зеленчук осигурява главно много протеини и въглехидрати. Зеленият грах също е ценен източник на витамините С, D, Е и К. Също така съдържа много важни за здравето минерални соли, като натрий, калий, калций, фосфор, желязо, мед, кобалт, йод и магнезий.

Здрави кости

Витамин К, който се съдържа в граха, играе много важна роля в усвояването на калция. Това означава, че няма значение колко калций имаме в тялото; ако няма витамин K в него, ние все още ще търпим последиците на неговата недостатъчност, които могат да доведат до намаляване на костната минерализация и, в крайна сметка, до остеопороза.

Богат източник на антиоксиданти

Зеленият грах е богат на антиоксиданти и противовъзпалителни вещества, които ни предпазват от рак. Той съдържа и хлорофилин (производно на зелено багрило хлорофил), който се свързва с раковите съединенията и предотвратява тяхното усвояване. Грахът е богат на витамини A, E и C - антиоксиданти "подмладяващи" нашата венозна система. Те намаляват нивото на холестерола, депозиран в нашите вени и по този начин намаляват вероятността от развитие на сърдечно заболяване или атеросклероза. В допълнение, витамин С активира имунната система, която стимулира растежа и ефективността на имунните клетки и други бели кръвни клетки, борещи се с бактерии и вируси.

Mental health

Психическото здраве

Фолиевата киселина, която се съдържа в зеления грах има огромно влияние върху нашето психическо състояние и настроение. Тя засяга метаболизма на нервните клетки, техния растеж и възстановяване. Недостиг на тази хранителна съставка в тялото допринася за мозъчни нарушения и когнитивни нарушения, които често се проявяват чрез влошаване на паметта или проблеми с ученето и вниманието. Недостигът на фолиева киселина е честа причина за тревожни разстройства, агресия и хиперактивност и често е свързана с депресия.

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description