Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Зеленчукови ястия със зехтин и сусамово масло

Добавянето на мазнина към вашите зеленчукови ястия определено е един от най-добрите начини да ги направите по-вкусни. В същото време обаче, трябва да сте сигурни, че  добавяте подходящия вид мазнина, за да се запази добрия външен вид на крайното ястие. Тази статия предлага две решения, разделени според начина, по който искате да приготвите зеленчуците: пресни или варени.

Преоткрийте салатите със зехтин

За пресни зеленчукови ястия, зехтинът е цар. Все пак, това не означава, че трябва просто да го добавите върху сместа; това означава, че този конкретен вид мазнина изкарва най-доброто от вкуса на зеленчуците, като ги прави да изглеждат още по-добре в чинията или в купата.

За да се запази вкуса и външния вид на салатите, следвайте съветите по-долу:

  • Винаги смесвайте зехтина с малко оцет. Това намалява усещането за ‘мазно’ и поддържа добра стабилност. Използвайте червен оцет или балсамов оцет от Модена.
  •  Не добавяйте твърде много нарязани билки към зехтина. Ако се прекалява, ще се окажете с напълно небалансиран микс, който ще изглежда зле.
  • Поръсете зехтина върху някои от зеленчуците и добавете останалите зеленчуци отгоре. Резултатът ще бъде една салата с два различни вкуса.

Сусамово масло в тигана

При готвене на зеленчуци, точката на горене на маслото, което използвате е от изключителна важност. Използвайки различни масла с по-висока точка на горене е по-добре, така като ви дава възможност да изпържите зеленчуците, без всъщност да ги изгорите. Както и маслото от авокадо, така и сусамовото масло е едно от най-добрите решения:

  1. Използвайте рафинирано масло от сусам. Неговата точка на горене е около 235˚C, за разлика от нерафинираното, което слиза до 175˚C.
  2. Зеленчуците са склонни да губят вкуса си, когато са пържени. Това може да се подчертае и от естеството на маслото, което използвате. Така че не добавяйте твърде много подправки, за да се запази вкуса на зеленчуците непокътнат.
  3. Запържването на зеленчуци в сусамово масло е един от най-добрите начини да получите атрактивни зеленчукови ястия.

Рецепти, които може да ви интересуват

Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара

Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара

Рецепта на сладкиш със сирене - Käsekuchen – много известен десерт не само в Германия.

4 човека над 45 минути Умерено
Хлебни knedliki - houskowe knedliki

Хлебни knedliki - houskowe knedliki

Рецепта за knedliki – традиционна чешка гарнитура към месото, сервирани вместо картофи или ориз.

3 човека над 45 минути Лесно
Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста

Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста

Рецепта за дип от хумус, сервиран с питка хляб или чипс, може да бъде интересно предястие за гостите докато чакат основното ястие.

6 човека над 45 минути Лесно
Рулца от патладжани

Рулца от патладжани

Рулцата от патладжани имат богат вкус, който се постига главно от чесъна и орехите.

2 човека над 45 минути Лесно
Зеленчукови ястия със зехтин и сусамово масло

Добавянето на мазнина към вашите зеленчукови ястия определено е един от най-добрите начини да ги направите по-вкусни. В същото време обаче, трябва да сте сигурни, че  добавяте подходящия вид мазнина, за да се запази добрия външен вид на крайното ястие. Тази статия предлага две решения, разделени според начина, по който искате да приготвите зеленчуците: пресни или варени.

Преоткрийте салатите със зехтин

За пресни зеленчукови ястия, зехтинът е цар. Все пак, това не означава, че трябва просто да го добавите върху сместа; това означава, че този конкретен вид мазнина изкарва най-доброто от вкуса на зеленчуците, като ги прави да изглеждат още по-добре в чинията или в купата.

За да се запази вкуса и външния вид на салатите, следвайте съветите по-долу:

  • Винаги смесвайте зехтина с малко оцет. Това намалява усещането за ‘мазно’ и поддържа добра стабилност. Използвайте червен оцет или балсамов оцет от Модена.
  •  Не добавяйте твърде много нарязани билки към зехтина. Ако се прекалява, ще се окажете с напълно небалансиран микс, който ще изглежда зле.
  • Поръсете зехтина върху някои от зеленчуците и добавете останалите зеленчуци отгоре. Резултатът ще бъде една салата с два различни вкуса.

Сусамово масло в тигана

При готвене на зеленчуци, точката на горене на маслото, което използвате е от изключителна важност. Използвайки различни масла с по-висока точка на горене е по-добре, така като ви дава възможност да изпържите зеленчуците, без всъщност да ги изгорите. Както и маслото от авокадо, така и сусамовото масло е едно от най-добрите решения:

  1. Използвайте рафинирано масло от сусам. Неговата точка на горене е около 235˚C, за разлика от нерафинираното, което слиза до 175˚C.
  2. Зеленчуците са склонни да губят вкуса си, когато са пържени. Това може да се подчертае и от естеството на маслото, което използвате. Така че не добавяйте твърде много подправки, за да се запази вкуса на зеленчуците непокътнат.
  3. Запържването на зеленчуци в сусамово масло е един от най-добрите начини да получите атрактивни зеленчукови ястия.