Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Зеленчукова диета - ръководство

Идеалният процент от зеленчуци в ежедневната диета на всяко дете е около 30%. Другите 70% трябва да съдържат зърнени култури, млечни продукти, плодове и белтъчини. Въпреки това, повечето от децата днес не ядат толкова много зеленчуци и основната причина за това е неправилното включване на зеленчуците в храненията.

Оптимизирайте ежедневната диета на вашето дете и  включете повече зеленчуци, като използвате следните правила:

  1. Създайте най-здравословния навик на хранене със зеленчукови закуски. Освен, че са здравословни сами по себе си, те ще отстранят опасността от похапване на високо въглехидратни и мазни закуски.
  2. Всяко едно ядене, още от закуска до вечеря трябва да включва зеленчуци. Те са вкусни и привлекателни, така че няма причина да ги избягвате.
  3. Редуването на различните зеленчуци в ястията е много важно. Ако всеки път поднасяте едно и също нещо, децата ще започнат да го отказват, което е нормално.
  4. Зеленчуците трябва да бъдат представени като предястия, основни ястия, салати и десерти. Колкото по-интересно са представени, толкова по-добре ще реагират малките на тях.
  5. От време на време е добре да измисляме нещо наистина оригинално, като например традиционно ястие с изненада или нов зеленчук. Децата реагират добре на новостите и трябва да се възползваме от това.

Дръжте дневния хранителен прием на децата си под контрол ако искате те да имат силна имунна система. По принцип, с изключение на плодовете, няма нищо друго толкова ефективно като зеленчуците, за да се гарантира правилния прием на витамини и минерали всеки ден и то по естествен начин.


Рецепти, които може да ви интересуват

Айнтопф - немско ястие с месо и зеленчуци. С добавка вкусни гъби, моркови и картофи

Айнтопф - немско ястие с месо и зеленчуци. С добавка вкусни гъби, моркови и картофи

Eintopf – на немски език това означава „една тенджера”.

4 човека над 45 минути Лесно
Хрупкава пъстърва с моркови и броколи

Хрупкава пъстърва с моркови и броколи

Пъстърва, увита в тънки резени бекон.

4 човека 15-30 минути Лесно
Гъби с ориз на салата

Гъби с ориз на салата

Едно различно и неустоимо ризото!

3 човека 30-45 минути Умерено
Спагети по сицилиански - италиански макарони с риба тон

Спагети по сицилиански - италиански макарони с риба тон

Рецепта за спагети по сицилиански – специфично ястие от италианската кухня.

4 човека 30-45 минути Лесно
Зеленчукова диета - ръководство

Идеалният процент от зеленчуци в ежедневната диета на всяко дете е около 30%. Другите 70% трябва да съдържат зърнени култури, млечни продукти, плодове и белтъчини. Въпреки това, повечето от децата днес не ядат толкова много зеленчуци и основната причина за това е неправилното включване на зеленчуците в храненията.

Оптимизирайте ежедневната диета на вашето дете и  включете повече зеленчуци, като използвате следните правила:

  1. Създайте най-здравословния навик на хранене със зеленчукови закуски. Освен, че са здравословни сами по себе си, те ще отстранят опасността от похапване на високо въглехидратни и мазни закуски.
  2. Всяко едно ядене, още от закуска до вечеря трябва да включва зеленчуци. Те са вкусни и привлекателни, така че няма причина да ги избягвате.
  3. Редуването на различните зеленчуци в ястията е много важно. Ако всеки път поднасяте едно и също нещо, децата ще започнат да го отказват, което е нормално.
  4. Зеленчуците трябва да бъдат представени като предястия, основни ястия, салати и десерти. Колкото по-интересно са представени, толкова по-добре ще реагират малките на тях.
  5. От време на време е добре да измисляме нещо наистина оригинално, като например традиционно ястие с изненада или нов зеленчук. Децата реагират добре на новостите и трябва да се възползваме от това.

Дръжте дневния хранителен прием на децата си под контрол ако искате те да имат силна имунна система. По принцип, с изключение на плодовете, няма нищо друго толкова ефективно като зеленчуците, за да се гарантира правилния прием на витамини и минерали всеки ден и то по естествен начин.