Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Ядки в диетата

Купчина кафеви на цвят  ядки

Научно е доказано, че честата консумация на ядки, намалява риска от исхемична болест на сърцето. Ядките съдържат антиоксиданти ubichinion, помагат да се понижи нивото на лошия холестерол в кръвта. Ядките са добър източник на протеини и мазнини, под формата на полезни за здравето ненаситени мастни киселини. Съдържат голямо количество витамини E, B i B1, които влияят положително на кожата.

Орехи

От орехите се прави орешарка – тинктура, особено ефикасна при стомашни проблеми. Белтъчините на орехите спомагат за увеличаване на мускулите и дават физическа сила. Орехите имат леко прочистващи свойства. Могат да се консумират от диабетици.

Лешници

Тези ядки са много хранителни, съдържат около 60% мазнини. Не са трудносмилаеми, затова се препоръчват на деца, на страдащи от анемия, при нервни кризи и интензивно умствено натоварване. 100 грама лешници покриват четиридневната нужда на организма от витамин Е.

Фъстъци

Те са богати на витамин Е и витамини от група В, фосфор и ниацин. Съдържат две важни мастни киселини: линоленова и фъстъчена, които имат способността за понижаване нивото на холестерола в кръвта.

Американски орехи (Pecans)

Богати са на витамин B1, участващ в метаболизма на въглехидратите. От всички ядки съдържат най-много антиоксиданти, благодарение на което понижават нивото на лошия холестерол в кръвта.

Ядки Cola

Съдържат кофеин и теобромин. В медицината се използват за потискане на апетита, при мигрена, температура или за стимулиране на централната нервна система.

различни ядки в купички върху синя полиетиленова покривка

Кашу

Имат около 40% мазнини. Добър източник на белтъчини за вегетарианците. Съдържат фолиева киселина, особено необходима за бременни жени.

Ядки от Гинко

Тези ядки са плодове от дървото Гинко. Растат в Далечния изток. В Европа тези ядки са достъпни само в консерви. Добавят се към супи и риби.

Шамфъстък (фисташка)

Не само вкусни, но и богати на ненаситени мастни киселини и протеини ядки. Съдържат много белтъчини и целулоза, но и магнезий, калий, витамин Е и витамини от група В. Добре регулират работата на сърцето.

Ядливи кестени

Използват се за супи, сосове, плънки на птиче месо, ястия със зеленчуци. Влияят позитивно на имунната система, подсилват организма и предотвратяват инфекции.

Бразилски орех

По вкус наподобява бадем. От гледна точка на високото съдържание на цинк, се препоръчва на хора злоупотребяващи с алкохол, на диабетици, болни след оперативни манипулации и изгаряния, както и на живеещи в постоянен стрес.


Рецепти, които може да ви интересуват

Пиле със зелен фасул и горчица
Пиле със зелен фасул и горчица

Вкусна рецепта за пиле със зелен фасул и горчица.

2 човека 30-45 минути Умерено
Бурито
Бурито

Рецепта за бурито – обичано от почитателите на мексиканската кухня, ястие за показ.

12 човека над 45 минути Умерено
Рецепта за суши с хайвер и зеленчуци
Рецепта за суши с хайвер и зеленчуци

Рецепта за суши с хайвер – ястие, с което японската кухня е омаяла целия свят.

3 човека 30-45 минути Трудно
Ориз за суши
Ориз за суши

Рецепта за ориз за суши – основата на сушито.

4 човека над 45 минути Умерено
Ядки в диетата

Купчина кафеви на цвят  ядки

Научно е доказано, че честата консумация на ядки, намалява риска от исхемична болест на сърцето. Ядките съдържат антиоксиданти ubichinion, помагат да се понижи нивото на лошия холестерол в кръвта. Ядките са добър източник на протеини и мазнини, под формата на полезни за здравето ненаситени мастни киселини. Съдържат голямо количество витамини E, B i B1, които влияят положително на кожата.

Орехи

От орехите се прави орешарка – тинктура, особено ефикасна при стомашни проблеми. Белтъчините на орехите спомагат за увеличаване на мускулите и дават физическа сила. Орехите имат леко прочистващи свойства. Могат да се консумират от диабетици.

Лешници

Тези ядки са много хранителни, съдържат около 60% мазнини. Не са трудносмилаеми, затова се препоръчват на деца, на страдащи от анемия, при нервни кризи и интензивно умствено натоварване. 100 грама лешници покриват четиридневната нужда на организма от витамин Е.

Фъстъци

Те са богати на витамин Е и витамини от група В, фосфор и ниацин. Съдържат две важни мастни киселини: линоленова и фъстъчена, които имат способността за понижаване нивото на холестерола в кръвта.

Американски орехи (Pecans)

Богати са на витамин B1, участващ в метаболизма на въглехидратите. От всички ядки съдържат най-много антиоксиданти, благодарение на което понижават нивото на лошия холестерол в кръвта.

Ядки Cola

Съдържат кофеин и теобромин. В медицината се използват за потискане на апетита, при мигрена, температура или за стимулиране на централната нервна система.

различни ядки в купички върху синя полиетиленова покривка

Кашу

Имат около 40% мазнини. Добър източник на белтъчини за вегетарианците. Съдържат фолиева киселина, особено необходима за бременни жени.

Ядки от Гинко

Тези ядки са плодове от дървото Гинко. Растат в Далечния изток. В Европа тези ядки са достъпни само в консерви. Добавят се към супи и риби.

Шамфъстък (фисташка)

Не само вкусни, но и богати на ненаситени мастни киселини и протеини ядки. Съдържат много белтъчини и целулоза, но и магнезий, калий, витамин Е и витамини от група В. Добре регулират работата на сърцето.

Ядливи кестени

Използват се за супи, сосове, плънки на птиче месо, ястия със зеленчуци. Влияят позитивно на имунната система, подсилват организма и предотвратяват инфекции.

Бразилски орех

По вкус наподобява бадем. От гледна точка на високото съдържание на цинк, се препоръчва на хора злоупотребяващи с алкохол, на диабетици, болни след оперативни манипулации и изгаряния, както и на живеещи в постоянен стрес.