Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Водата в ежедневната ни диета

Водата се отделя непрекъснато от организма чрез бъбреците, белите дробове и кожата.

Основният начин да загубите вода от тялото е чрез бъбреците. Това отделяне е силно променливо и зависи от хидратирането на тялото. То обикновено е около 1.4 литра на ден.

Белите дробове губят вода поради овлажняването на въздуха в алвеолите. Повече вода се губи, когато издишаният въздух е по-сух. Тези загуби също така растат с физическата активност и повишената телесна температура. Поради тези причини, ние обикновено губим около 0,3 литра на ден, но това число може да се увеличи и до 2 литра!

Кожата също непрекъснато отделя вода. Това се постига чрез изпотяване. Ние се потим дори и ако не го чувстваме. По този начин обикновено губим около. 0,5 литра на ден. Това число може да се увеличи до 1,5 - 2 или повече литра при засилена физическата активност и когато температурата на въздуха се увеличава.

Приетите течности са основен източник на вода в организма на човека. Напитките, особено минералната вода, соковете от изцедени плодове и зеленчуци, чай и кафе, представляват средно около 62% от приетата вода на ден. Плодовете и зеленчуците са втори основен източника на вода в организма. Те представляват около 18-20% от общо поетата вода през деня. В по-малка степен вода може да бъде поета и чрез различните видове храни, като мляко и млечни напитки, месо и дори зърнени продукти.

Водата в ежедневната ни диета

 

Кажете на приятелите си какво сте научили за водата от нашите инфографики!

Вижте повече на: Здравословно хранене с високо съдържание на вода: диня, грозде, спанак и др Хранителна пирамида за хора в напреднала възраст Водата – съществен елемент от здравослов-ната диета


Рецепти, които може да ви интересуват

Филе от сьомга със салата от златна царевица с люти чушки
Филе от сьомга със салата от златна царевица с люти чушки

Изискано и лесно за приготвяне ястие.

4 човека 15-30 минути Умерено
Грилована сьомга със сладка царевица
Грилована сьомга със сладка царевица

Впечатляващо ястие, което ще очарова вашите сетива!

2 човека 30-45 минути Трудно
Червено цвекло със салата кускус
Червено цвекло със салата кускус

Вкусна салата, която ще освежи вкуса ти и ще повиши енергията ти!

2 човека под 15 минути Лесно
Ratatouille - рататуй, зеленчуково ястие от Ница
Ratatouille - рататуй, зеленчуково ястие от Ница

Една рецепта за Ratatouille - френско ястие със зеленчуци, известно в целия свят.

4 човека над 45 минути Лесно
Водата в ежедневната ни диета

Водата се отделя непрекъснато от организма чрез бъбреците, белите дробове и кожата.

Основният начин да загубите вода от тялото е чрез бъбреците. Това отделяне е силно променливо и зависи от хидратирането на тялото. То обикновено е около 1.4 литра на ден.

Белите дробове губят вода поради овлажняването на въздуха в алвеолите. Повече вода се губи, когато издишаният въздух е по-сух. Тези загуби също така растат с физическата активност и повишената телесна температура. Поради тези причини, ние обикновено губим около 0,3 литра на ден, но това число може да се увеличи и до 2 литра!

Кожата също непрекъснато отделя вода. Това се постига чрез изпотяване. Ние се потим дори и ако не го чувстваме. По този начин обикновено губим около. 0,5 литра на ден. Това число може да се увеличи до 1,5 - 2 или повече литра при засилена физическата активност и когато температурата на въздуха се увеличава.

Приетите течности са основен източник на вода в организма на човека. Напитките, особено минералната вода, соковете от изцедени плодове и зеленчуци, чай и кафе, представляват средно около 62% от приетата вода на ден. Плодовете и зеленчуците са втори основен източника на вода в организма. Те представляват около 18-20% от общо поетата вода през деня. В по-малка степен вода може да бъде поета и чрез различните видове храни, като мляко и млечни напитки, месо и дори зърнени продукти.

Водата в ежедневната ни диета

 

Кажете на приятелите си какво сте научили за водата от нашите инфографики!

Вижте повече на: Здравословно хранене с високо съдържание на вода: диня, грозде, спанак и др Хранителна пирамида за хора в напреднала възраст Водата – съществен елемент от здравослов-ната диета

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description