Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Водата в ежедневната ни диета

Водата се отделя непрекъснато от организма чрез бъбреците, белите дробове и кожата.

Основният начин да загубите вода от тялото е чрез бъбреците. Това отделяне е силно променливо и зависи от хидратирането на тялото. То обикновено е около 1.4 литра на ден.

Белите дробове губят вода поради овлажняването на въздуха в алвеолите. Повече вода се губи, когато издишаният въздух е по-сух. Тези загуби също така растат с физическата активност и повишената телесна температура. Поради тези причини, ние обикновено губим около 0,3 литра на ден, но това число може да се увеличи и до 2 литра!

Кожата също непрекъснато отделя вода. Това се постига чрез изпотяване. Ние се потим дори и ако не го чувстваме. По този начин обикновено губим около. 0,5 литра на ден. Това число може да се увеличи до 1,5 - 2 или повече литра при засилена физическата активност и когато температурата на въздуха се увеличава.

Приетите течности са основен източник на вода в организма на човека. Напитките, особено минералната вода, соковете от изцедени плодове и зеленчуци, чай и кафе, представляват средно около 62% от приетата вода на ден. Плодовете и зеленчуците са втори основен източника на вода в организма. Те представляват около 18-20% от общо поетата вода през деня. В по-малка степен вода може да бъде поета и чрез различните видове храни, като мляко и млечни напитки, месо и дори зърнени продукти.

Водата в ежедневната ни диета

 

Кажете на приятелите си какво сте научили за водата от нашите инфографики!

Вижте повече на: Здравословно хранене с високо съдържание на вода: диня, грозде, спанак и др Хранителна пирамида за хора в напреднала възраст Водата – съществен елемент от здравослов-ната диета


Рецепти, които може да ви интересуват

Картофена салата с грах и царевица

Картофена салата с грах и царевица

Салатата е прекрасно допълнение към основното месно меню.

4 човека над 45 минути Лесно
Хачапури (Грузински чийзкейк)

Хачапури (Грузински чийзкейк)

Всъщност няма “Supra” (грузински празник) без тази популярна и вкусна перла на грузинската кухня.

1 човек над 45 минути Лесно
Салата от мариновани сардини и царевица с люти чушки

Салата от мариновани сардини и царевица с люти чушки

Вкусна и бърза рецепта за екзотична салата, подходяща за всеки ден, без значение в офиса или вкъщи!

4 човека под 15 минути Лесно
Червен боб с орехи

Червен боб с орехи

Много обичайно грузинско ястие, приготвяно специално през зимата.

3 човека 30-45 минути Лесно
Водата в ежедневната ни диета

Водата се отделя непрекъснато от организма чрез бъбреците, белите дробове и кожата.

Основният начин да загубите вода от тялото е чрез бъбреците. Това отделяне е силно променливо и зависи от хидратирането на тялото. То обикновено е около 1.4 литра на ден.

Белите дробове губят вода поради овлажняването на въздуха в алвеолите. Повече вода се губи, когато издишаният въздух е по-сух. Тези загуби също така растат с физическата активност и повишената телесна температура. Поради тези причини, ние обикновено губим около 0,3 литра на ден, но това число може да се увеличи и до 2 литра!

Кожата също непрекъснато отделя вода. Това се постига чрез изпотяване. Ние се потим дори и ако не го чувстваме. По този начин обикновено губим около. 0,5 литра на ден. Това число може да се увеличи до 1,5 - 2 или повече литра при засилена физическата активност и когато температурата на въздуха се увеличава.

Приетите течности са основен източник на вода в организма на човека. Напитките, особено минералната вода, соковете от изцедени плодове и зеленчуци, чай и кафе, представляват средно около 62% от приетата вода на ден. Плодовете и зеленчуците са втори основен източника на вода в организма. Те представляват около 18-20% от общо поетата вода през деня. В по-малка степен вода може да бъде поета и чрез различните видове храни, като мляко и млечни напитки, месо и дори зърнени продукти.

Водата в ежедневната ни диета

 

Кажете на приятелите си какво сте научили за водата от нашите инфографики!

Вижте повече на: Здравословно хранене с високо съдържание на вода: диня, грозде, спанак и др Хранителна пирамида за хора в напреднала възраст Водата – съществен елемент от здравослов-ната диета