Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Царевица – безглутенови зеленчуци

Индианското злато, както царевицата се нарича от някои, е най-вече богата на витамини от групата В, както и витамини A, D, E, K и фолиева киселина. Тя също така съдържа минерали като фосфор, калий, калций, магнезий и селен и следи от кобалт, йод и бром, всички от които са ценни за човешкото тяло.

Царевицата - мощен антиоксидант

Селенът и витамин Е намаляват риска от ракови заболявания. Селенът е част от ензима, който защитава клетъчните мембрани и червените кръвни клетки от опустошителното въздействие на свободните радикали. Това предотвратява образуването на ракови промени в тъканите и органите. В допълнение, селенът, играе важна роля в укрепването на имунната система. При прилагането на оптимални дози на този елемент на тялото многократно увеличава нивото на производство на бели кръвни клетки. Освен това, друга ценна съставка на царевицата е лутеина - жълто багрило от групата  на каротеноидите - той предпазва макулата на окото от дегенерация и също има антиоксидантни свойства.

Corn for a healthy heartЦаревица за здраво сърце

Калият, който се съдържа в царевицата, подобрява състоянието на сърцето. Изследванията показват, че хора, чиято храна съдържа голямо количество от този елемент, имат по-ниско кръвно налягане и умерен пулс. Освен това, консумирането на царевица спомага за намаляване на нивото на холестерола. Разтворимите фибри, които се съдържат в царевицата, се свързват с холестерола и спомагат по-лесно да се отървете от тези вредни мазнини в тялото.

Безглутенов източник

Не много хора знаят, че царевицата е безопасна за хората на безглутенова диета. Продукти като брашно и грис могат да бъдат заменени с царевични продукти.


Рецепти, които може да ви интересуват

Хрупкава салата с био зелен фасул

Хрупкава салата с био зелен фасул

Здравословна почерпка с био зелен фасул

2 човека 15-30 минути Лесно
Бакалау – треска по португалски със зеленчуци

Бакалау – треска по португалски със зеленчуци

Рибата треска определено е царят на португалската маса.

8 човека над 45 минути Лесно
Говеждо филе върху спаначено канапе

Говеждо филе върху спаначено канапе

Вкусна рецепта с много желязо и витамини!

1 човек 30-45 минути Трудно
Пълнени гъби "Портобело" с боб и моцарела

Пълнени гъби "Портобело" с боб и моцарела

Нестандартно и лесно предястие за двама

2 човека 30-45 минути Лесно
Царевица – безглутенови зеленчуци

Индианското злато, както царевицата се нарича от някои, е най-вече богата на витамини от групата В, както и витамини A, D, E, K и фолиева киселина. Тя също така съдържа минерали като фосфор, калий, калций, магнезий и селен и следи от кобалт, йод и бром, всички от които са ценни за човешкото тяло.

Царевицата - мощен антиоксидант

Селенът и витамин Е намаляват риска от ракови заболявания. Селенът е част от ензима, който защитава клетъчните мембрани и червените кръвни клетки от опустошителното въздействие на свободните радикали. Това предотвратява образуването на ракови промени в тъканите и органите. В допълнение, селенът, играе важна роля в укрепването на имунната система. При прилагането на оптимални дози на този елемент на тялото многократно увеличава нивото на производство на бели кръвни клетки. Освен това, друга ценна съставка на царевицата е лутеина - жълто багрило от групата  на каротеноидите - той предпазва макулата на окото от дегенерация и също има антиоксидантни свойства.

Corn for a healthy heartЦаревица за здраво сърце

Калият, който се съдържа в царевицата, подобрява състоянието на сърцето. Изследванията показват, че хора, чиято храна съдържа голямо количество от този елемент, имат по-ниско кръвно налягане и умерен пулс. Освен това, консумирането на царевица спомага за намаляване на нивото на холестерола. Разтворимите фибри, които се съдържат в царевицата, се свързват с холестерола и спомагат по-лесно да се отървете от тези вредни мазнини в тялото.

Безглутенов източник

Не много хора знаят, че царевицата е безопасна за хората на безглутенова диета. Продукти като брашно и грис могат да бъдат заменени с царевични продукти.