Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Царевица – безглутенови зеленчуци

Индианското злато, както царевицата се нарича от някои, е най-вече богата на витамини от групата В, както и витамини A, D, E, K и фолиева киселина. Тя също така съдържа минерали като фосфор, калий, калций, магнезий и селен и следи от кобалт, йод и бром, всички от които са ценни за човешкото тяло.

Царевицата - мощен антиоксидант

Селенът и витамин Е намаляват риска от ракови заболявания. Селенът е част от ензима, който защитава клетъчните мембрани и червените кръвни клетки от опустошителното въздействие на свободните радикали. Това предотвратява образуването на ракови промени в тъканите и органите. В допълнение, селенът, играе важна роля в укрепването на имунната система. При прилагането на оптимални дози на този елемент на тялото многократно увеличава нивото на производство на бели кръвни клетки. Освен това, друга ценна съставка на царевицата е лутеина - жълто багрило от групата  на каротеноидите - той предпазва макулата на окото от дегенерация и също има антиоксидантни свойства.

Corn for a healthy heartЦаревица за здраво сърце

Калият, който се съдържа в царевицата, подобрява състоянието на сърцето. Изследванията показват, че хора, чиято храна съдържа голямо количество от този елемент, имат по-ниско кръвно налягане и умерен пулс. Освен това, консумирането на царевица спомага за намаляване на нивото на холестерола. Разтворимите фибри, които се съдържат в царевицата, се свързват с холестерола и спомагат по-лесно да се отървете от тези вредни мазнини в тялото.

Безглутенов източник

Не много хора знаят, че царевицата е безопасна за хората на безглутенова диета. Продукти като брашно и грис могат да бъдат заменени с царевични продукти.


Рецепти, които може да ви интересуват

Крем супа от грах с крокети от прошуто

Крем супа от грах с крокети от прошуто

Сервирана топла, крем супата от грах е истински деликатес за цялото семейство

2 човека 30-45 минути Трудно
Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара

Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара

Рецепта на сладкиш със сирене - Käsekuchen – много известен десерт не само в Германия.

4 човека над 45 минути Умерено
Салата на шефа с царевица и моркови

Салата на шефа с царевица и моркови

Рецепта за салата на шефа.

4 човека над 45 минути Лесно
Зелен боб с яйца

Зелен боб с яйца

Това е много лесно за приготвяне лятно ястие, което всички грузинци обичат.

3 човека над 45 минути Лесно
Царевица – безглутенови зеленчуци

Индианското злато, както царевицата се нарича от някои, е най-вече богата на витамини от групата В, както и витамини A, D, E, K и фолиева киселина. Тя също така съдържа минерали като фосфор, калий, калций, магнезий и селен и следи от кобалт, йод и бром, всички от които са ценни за човешкото тяло.

Царевицата - мощен антиоксидант

Селенът и витамин Е намаляват риска от ракови заболявания. Селенът е част от ензима, който защитава клетъчните мембрани и червените кръвни клетки от опустошителното въздействие на свободните радикали. Това предотвратява образуването на ракови промени в тъканите и органите. В допълнение, селенът, играе важна роля в укрепването на имунната система. При прилагането на оптимални дози на този елемент на тялото многократно увеличава нивото на производство на бели кръвни клетки. Освен това, друга ценна съставка на царевицата е лутеина - жълто багрило от групата  на каротеноидите - той предпазва макулата на окото от дегенерация и също има антиоксидантни свойства.

Corn for a healthy heartЦаревица за здраво сърце

Калият, който се съдържа в царевицата, подобрява състоянието на сърцето. Изследванията показват, че хора, чиято храна съдържа голямо количество от този елемент, имат по-ниско кръвно налягане и умерен пулс. Освен това, консумирането на царевица спомага за намаляване на нивото на холестерола. Разтворимите фибри, които се съдържат в царевицата, се свързват с холестерола и спомагат по-лесно да се отървете от тези вредни мазнини в тялото.

Безглутенов източник

Не много хора знаят, че царевицата е безопасна за хората на безглутенова диета. Продукти като брашно и грис могат да бъдат заменени с царевични продукти.