Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Средиземноморска диета - начин на живот: зеленчуци, плодове, риби и семена

Натурална диета

Средиземноморската диета е повече от диета за отслабване. Това е начин на живот – хранейки се основно с зеленчуци, плодове, риби, семенна от зърнени култури.

 
 
Правилата на средиземноморската диета:

- всекидневно консумирайте малко количество сирена и кисело мляко,
- всяка седмица консумирайте малко количество риба и птиче месо,
- консумирайте големи количества храни от растителен произход, особено зеленчуци и плодове,
- сервирайте пресни плодове като десерт,
- яжте до 4 яйца седмично (броейки тези, които слагате при готвене и печене),
- основният източник на мазнини е зехтинът,

- типичното дневно меню се състои от 3 хранения,
- пиене на минерална или трапезна вода с храната, вместо  газирани напитки,
- дневно пийте малки количества вино (1-2 чаши мъжете, 1 чаша жените),
- всекидневна физическа активност (разходки, спортуване)!
Спазването на тази диета не е трудно, достатъчно е да се придържате към гореописаните няколко правила.

 Аквариум над него жена с дървени вилица и нож
 
 

Да задържим младостта

Морските дарове и риби са широко използвани в средиземноморската диета, съдържат йод и цинк, наричани още елементите на младостта. Системното консумиране на морски риби ще ни позволи да се радваме на младостта дълго време.

Какво представлява?

В големи количества зеленчуци и плодове, бобови растения, по-малки количества въглехидрати, зехтин (заместващ животинските мазнини) и най-важното - големи количества риба и морски дарове, които са тайната на средиземноморската диета. Редовните упражнения и физическа активност идеално допълват консумирането на определени продукти. 

 

Как диетата влияе на здравето

Позволява да се постигне:

- ниско ниво на „лошия” холестерол,
- по-нисък процент на хора разболяващи се от Алцхаймер,
- предпазва от диабет,
- по-нисък процент на хора, разболяващи се от Паркинсон,
- удължава живота, 
- увеличава устойчивостта към хронични заболявания,
- по-добро дишане,
- спиране на състояния на депресия,
- помощ в борбата с рака.

Според едно изследване извършено от университета във Флоренция, стриктното придържане към средиземноморската диета е свързано със значително по-малък риск от смърт в следствие на сърдечносъдови болести. Също ограничава появата на хронични заболявания, като рак, болестта на Паркинсон и на Алцхаймер

 

Ястия от средиземноморската кухня

Не е възможно да се изброи дори и малка част от средиземноморското „меню”, което съдържа ястия от почти всяка страна намираща се на Средиземноморския басейн.

Препоръчителни ястия от средиземноморската кухня

- Филе от халибут с лимон и зехтин
- Печени пилешки гърдички подправени с горчица, гарнирани с грах
- Задушено телешко в домати, с кафяв ориз и зеленчуци
- Печени тиквички и патладжани със семена от пиния с коктейлни домати
- Зеленчуци на скара със зехтин и счукан чесън
- Ориз с печени орехи

 

Хората живеещи около басейна на Средиземно море, имат много по-добри здравни характеристики, отколкото хората, които са по-далече от средиземноморската кулинарна култура.
Изследванията показват, че средиземноморската диета влияе позитивно на здравето на хората, които я прилагат.


Рецепти, които може да ви интересуват

Лятна салата с червен боб и печени чушки
Лятна салата с червен боб и печени чушки

Класическо решение с перфектен вкус

4 човека под 15 минути Лесно
Мексиканска салата със свинска рибица
Мексиканска салата със свинска рибица

Здравословната салата съдържа значително количество протеин. Мексиканският зеленчуков микс в тази салата, придружен от свинско месо и сирене фета, ще превърне класическата лятна салата във вкусна, питателна и с висок прием на протеини.

2 човека 15-30 минути Умерено
Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста
Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста

Рецепта за дип от хумус, сервиран с питка хляб или чипс, може да бъде интересно предястие за гостите докато чакат основното ястие.

6 човека над 45 минути Лесно
Милфьой с говеждо, гъби и чипс от пармезан
Милфьой с говеждо, гъби и чипс от пармезан

Запържете парчетата говеждо в тигана, по 2 минути от всяка страна. Поставете парчетата говеждо филе в предварително загрята на 160°C фурна за 5 минути. Махнете от фурната, подправете със сол и пипер и отстранете.

2 човека под 15 минути Умерено
Средиземноморска диета - начин на живот: зеленчуци, плодове, риби и семена

Натурална диета

Средиземноморската диета е повече от диета за отслабване. Това е начин на живот – хранейки се основно с зеленчуци, плодове, риби, семенна от зърнени култури.

 
 
Правилата на средиземноморската диета:

- всекидневно консумирайте малко количество сирена и кисело мляко,
- всяка седмица консумирайте малко количество риба и птиче месо,
- консумирайте големи количества храни от растителен произход, особено зеленчуци и плодове,
- сервирайте пресни плодове като десерт,
- яжте до 4 яйца седмично (броейки тези, които слагате при готвене и печене),
- основният източник на мазнини е зехтинът,

- типичното дневно меню се състои от 3 хранения,
- пиене на минерална или трапезна вода с храната, вместо  газирани напитки,
- дневно пийте малки количества вино (1-2 чаши мъжете, 1 чаша жените),
- всекидневна физическа активност (разходки, спортуване)!
Спазването на тази диета не е трудно, достатъчно е да се придържате към гореописаните няколко правила.

 Аквариум над него жена с дървени вилица и нож
 
 

Да задържим младостта

Морските дарове и риби са широко използвани в средиземноморската диета, съдържат йод и цинк, наричани още елементите на младостта. Системното консумиране на морски риби ще ни позволи да се радваме на младостта дълго време.

Какво представлява?

В големи количества зеленчуци и плодове, бобови растения, по-малки количества въглехидрати, зехтин (заместващ животинските мазнини) и най-важното - големи количества риба и морски дарове, които са тайната на средиземноморската диета. Редовните упражнения и физическа активност идеално допълват консумирането на определени продукти. 

 

Как диетата влияе на здравето

Позволява да се постигне:

- ниско ниво на „лошия” холестерол,
- по-нисък процент на хора разболяващи се от Алцхаймер,
- предпазва от диабет,
- по-нисък процент на хора, разболяващи се от Паркинсон,
- удължава живота, 
- увеличава устойчивостта към хронични заболявания,
- по-добро дишане,
- спиране на състояния на депресия,
- помощ в борбата с рака.

Според едно изследване извършено от университета във Флоренция, стриктното придържане към средиземноморската диета е свързано със значително по-малък риск от смърт в следствие на сърдечносъдови болести. Също ограничава появата на хронични заболявания, като рак, болестта на Паркинсон и на Алцхаймер

 

Ястия от средиземноморската кухня

Не е възможно да се изброи дори и малка част от средиземноморското „меню”, което съдържа ястия от почти всяка страна намираща се на Средиземноморския басейн.

Препоръчителни ястия от средиземноморската кухня

- Филе от халибут с лимон и зехтин
- Печени пилешки гърдички подправени с горчица, гарнирани с грах
- Задушено телешко в домати, с кафяв ориз и зеленчуци
- Печени тиквички и патладжани със семена от пиния с коктейлни домати
- Зеленчуци на скара със зехтин и счукан чесън
- Ориз с печени орехи

 

Хората живеещи около басейна на Средиземно море, имат много по-добри здравни характеристики, отколкото хората, които са по-далече от средиземноморската кулинарна култура.
Изследванията показват, че средиземноморската диета влияе позитивно на здравето на хората, които я прилагат.

Купи Онлайн
Вече можете да закупите желаните продукти на Bonduelle онлайн, с доставка директно до дома ви, за да можете винаги да приготвяте любимите си ястия.