Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Средиземноморска диета - начин на живот: зеленчуци, плодове, риби и семена

Натурална диета

Средиземноморската диета е повече от диета за отслабване. Това е начин на живот – хранейки се основно с зеленчуци, плодове, риби, семенна от зърнени култури.

 
 
Правилата на средиземноморската диета:

- всекидневно консумирайте малко количество сирена и кисело мляко,
- всяка седмица консумирайте малко количество риба и птиче месо,
- консумирайте големи количества храни от растителен произход, особено зеленчуци и плодове,
- сервирайте пресни плодове като десерт,
- яжте до 4 яйца седмично (броейки тези, които слагате при готвене и печене),
- основният източник на мазнини е зехтинът,

- типичното дневно меню се състои от 3 хранения,
- пиене на минерална или трапезна вода с храната, вместо  газирани напитки,
- дневно пийте малки количества вино (1-2 чаши мъжете, 1 чаша жените),
- всекидневна физическа активност (разходки, спортуване)!
Спазването на тази диета не е трудно, достатъчно е да се придържате към гореописаните няколко правила.

 Аквариум над него жена с дървени вилица и нож
 
 

Да задържим младостта

Морските дарове и риби са широко използвани в средиземноморската диета, съдържат йод и цинк, наричани още елементите на младостта. Системното консумиране на морски риби ще ни позволи да се радваме на младостта дълго време.

Какво представлява?

В големи количества зеленчуци и плодове, бобови растения, по-малки количества въглехидрати, зехтин (заместващ животинските мазнини) и най-важното - големи количества риба и морски дарове, които са тайната на средиземноморската диета. Редовните упражнения и физическа активност идеално допълват консумирането на определени продукти. 

 

Как диетата влияе на здравето

Позволява да се постигне:

- ниско ниво на „лошия” холестерол,
- по-нисък процент на хора разболяващи се от Алцхаймер,
- предпазва от диабет,
- по-нисък процент на хора, разболяващи се от Паркинсон,
- удължава живота, 
- увеличава устойчивостта към хронични заболявания,
- по-добро дишане,
- спиране на състояния на депресия,
- помощ в борбата с рака.

Според едно изследване извършено от университета във Флоренция, стриктното придържане към средиземноморската диета е свързано със значително по-малък риск от смърт в следствие на сърдечносъдови болести. Също ограничава появата на хронични заболявания, като рак, болестта на Паркинсон и на Алцхаймер

 

Ястия от средиземноморската кухня

Не е възможно да се изброи дори и малка част от средиземноморското „меню”, което съдържа ястия от почти всяка страна намираща се на Средиземноморския басейн.

Препоръчителни ястия от средиземноморската кухня

- Филе от халибут с лимон и зехтин
- Печени пилешки гърдички подправени с горчица, гарнирани с грах
- Задушено телешко в домати, с кафяв ориз и зеленчуци
- Печени тиквички и патладжани със семена от пиния с коктейлни домати
- Зеленчуци на скара със зехтин и счукан чесън
- Ориз с печени орехи

 

Хората живеещи около басейна на Средиземно море, имат много по-добри здравни характеристики, отколкото хората, които са по-далече от средиземноморската кулинарна култура.
Изследванията показват, че средиземноморската диета влияе позитивно на здравето на хората, които я прилагат.


Рецепти, които може да ви интересуват

Супа Минестроне с броколи
Супа Минестроне с броколи

Цветна и вкусна супа със зеленчуци и малко на брой съставки

2 човека 15-30 минути Лесно
Рулца от патладжани
Рулца от патладжани

Рулцата от патладжани имат богат вкус, който се постига главно от чесъна и орехите.

2 човека над 45 минути Лесно
Мексиканскo чили, леко пикантно, с царевичен чипс
Мексиканскo чили, леко пикантно, с царевичен чипс

Типично мексиканско ястие, готово само за 20 минути.

4 човека 15-30 минути Лесно
Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара
Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара

Рецепта на сладкиш със сирене - Käsekuchen – много известен десерт не само в Германия.

4 човека над 45 минути Умерено
Средиземноморска диета - начин на живот: зеленчуци, плодове, риби и семена

Натурална диета

Средиземноморската диета е повече от диета за отслабване. Това е начин на живот – хранейки се основно с зеленчуци, плодове, риби, семенна от зърнени култури.

 
 
Правилата на средиземноморската диета:

- всекидневно консумирайте малко количество сирена и кисело мляко,
- всяка седмица консумирайте малко количество риба и птиче месо,
- консумирайте големи количества храни от растителен произход, особено зеленчуци и плодове,
- сервирайте пресни плодове като десерт,
- яжте до 4 яйца седмично (броейки тези, които слагате при готвене и печене),
- основният източник на мазнини е зехтинът,

- типичното дневно меню се състои от 3 хранения,
- пиене на минерална или трапезна вода с храната, вместо  газирани напитки,
- дневно пийте малки количества вино (1-2 чаши мъжете, 1 чаша жените),
- всекидневна физическа активност (разходки, спортуване)!
Спазването на тази диета не е трудно, достатъчно е да се придържате към гореописаните няколко правила.

 Аквариум над него жена с дървени вилица и нож
 
 

Да задържим младостта

Морските дарове и риби са широко използвани в средиземноморската диета, съдържат йод и цинк, наричани още елементите на младостта. Системното консумиране на морски риби ще ни позволи да се радваме на младостта дълго време.

Какво представлява?

В големи количества зеленчуци и плодове, бобови растения, по-малки количества въглехидрати, зехтин (заместващ животинските мазнини) и най-важното - големи количества риба и морски дарове, които са тайната на средиземноморската диета. Редовните упражнения и физическа активност идеално допълват консумирането на определени продукти. 

 

Как диетата влияе на здравето

Позволява да се постигне:

- ниско ниво на „лошия” холестерол,
- по-нисък процент на хора разболяващи се от Алцхаймер,
- предпазва от диабет,
- по-нисък процент на хора, разболяващи се от Паркинсон,
- удължава живота, 
- увеличава устойчивостта към хронични заболявания,
- по-добро дишане,
- спиране на състояния на депресия,
- помощ в борбата с рака.

Според едно изследване извършено от университета във Флоренция, стриктното придържане към средиземноморската диета е свързано със значително по-малък риск от смърт в следствие на сърдечносъдови болести. Също ограничава появата на хронични заболявания, като рак, болестта на Паркинсон и на Алцхаймер

 

Ястия от средиземноморската кухня

Не е възможно да се изброи дори и малка част от средиземноморското „меню”, което съдържа ястия от почти всяка страна намираща се на Средиземноморския басейн.

Препоръчителни ястия от средиземноморската кухня

- Филе от халибут с лимон и зехтин
- Печени пилешки гърдички подправени с горчица, гарнирани с грах
- Задушено телешко в домати, с кафяв ориз и зеленчуци
- Печени тиквички и патладжани със семена от пиния с коктейлни домати
- Зеленчуци на скара със зехтин и счукан чесън
- Ориз с печени орехи

 

Хората живеещи около басейна на Средиземно море, имат много по-добри здравни характеристики, отколкото хората, които са по-далече от средиземноморската кулинарна култура.
Изследванията показват, че средиземноморската диета влияе позитивно на здравето на хората, които я прилагат.