Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Сосове и дипове за зеленчуци и меса с ниско съдържание на мазнини

Има два начина да направите сос за зеленчуци или меса с ниско съдържание на мазнини и да сте сигурни, че оригиналният вкус на зеленчуците ще се запази в крайна сметка: като направите горещи сосове с мазнини или като смесите мазнини с пресни подправки, за да получите студени сосове или дипове. Правилото, когато избирате един сос или друг, е да го запазите възможно най-прост, доколкото си отиват подправките. Горещите пикантни сосове ще неутрализират вкуса на зеленчуците, ако се приготвят отделно, докато пикантните студени сосове ще имат подобен ефект. Ако искате алтернатива, проверете тайландската и китайската кухня, където зеленчуците се пържат с разбъркване, заедно със сосовете и подправките.

Сосове, приготвяни на огън

  • Използвайте мазнина (като масло или олио) и брашно, за да приготвите основен сос. За да сте сигурни, че ще го направите правилно, не избирайте брашно за всякакви цели и потърсете нещо по-леко.
  • Можете да приготвите този сос с вода, но е препоръчително да използвате пилешка супа, тъй като тя ще обогати вкуса.
  • Преди да приключите, добавете допълнителните съставки и накрая умерено количество подправки.

Студени сосове и дипове

  • Използвайте гъста сметана за основа. Ако искате да бъде с повече мазнини, добавете малко майонеза, но се уверете, че добавяте също и една супена лъжица червено вино или балсамов оцет да противодейства на ефекта ѝ.
  • Пресните подправки променят вида на сосовете и диповете, но за стане ефектно, трябва да ги нарежете възможно най-добре.
  • Солта е от съществено значение: добавете малко повече, отколкото усещате, че трябва, иначе сосът ви ще бъде блудкав. По-добре е да не посолявате зеленчуците, а да сложите повече сол в соса.

Добавете фино смлени подправки и оставете соса да си почине в хладилника няколко часа.


Рецепти, които може да ви интересуват

Зеленчукова салата с картофи, грах и царевица
Зеленчукова салата с картофи, грах и царевица

Зеленчуковата салата е известна и обичана от всички поляци.

6 човека над 45 минути Лесно
Aлфахорес - aржентински бисквити с тофу
Aлфахорес - aржентински бисквити с тофу

В много латиноамерикански страни и Испания може да видите бисквитите Алфахорес, но във всяка страна, а даже и регион, рецептите са напълно различни.

20 човека над 45 минути Умерено
Бурата с царевица и песто
Бурата с царевица и песто

Изумително вкусна и лесна рецепта

2 човека 15-30 минути Лесно
Chapati (чапати) – индийски хляб
Chapati (чапати) – индийски хляб

Chapati (чапати) – индийски хляб, във формата на палачинка, правен от пресято брашно и печен на котлон.

3 човека над 45 минути Лесно
Сосове и дипове за зеленчуци и меса с ниско съдържание на мазнини

Има два начина да направите сос за зеленчуци или меса с ниско съдържание на мазнини и да сте сигурни, че оригиналният вкус на зеленчуците ще се запази в крайна сметка: като направите горещи сосове с мазнини или като смесите мазнини с пресни подправки, за да получите студени сосове или дипове. Правилото, когато избирате един сос или друг, е да го запазите възможно най-прост, доколкото си отиват подправките. Горещите пикантни сосове ще неутрализират вкуса на зеленчуците, ако се приготвят отделно, докато пикантните студени сосове ще имат подобен ефект. Ако искате алтернатива, проверете тайландската и китайската кухня, където зеленчуците се пържат с разбъркване, заедно със сосовете и подправките.

Сосове, приготвяни на огън

  • Използвайте мазнина (като масло или олио) и брашно, за да приготвите основен сос. За да сте сигурни, че ще го направите правилно, не избирайте брашно за всякакви цели и потърсете нещо по-леко.
  • Можете да приготвите този сос с вода, но е препоръчително да използвате пилешка супа, тъй като тя ще обогати вкуса.
  • Преди да приключите, добавете допълнителните съставки и накрая умерено количество подправки.

Студени сосове и дипове

  • Използвайте гъста сметана за основа. Ако искате да бъде с повече мазнини, добавете малко майонеза, но се уверете, че добавяте също и една супена лъжица червено вино или балсамов оцет да противодейства на ефекта ѝ.
  • Пресните подправки променят вида на сосовете и диповете, но за стане ефектно, трябва да ги нарежете възможно най-добре.
  • Солта е от съществено значение: добавете малко повече, отколкото усещате, че трябва, иначе сосът ви ще бъде блудкав. По-добре е да не посолявате зеленчуците, а да сложите повече сол в соса.

Добавете фино смлени подправки и оставете соса да си почине в хладилника няколко часа.