Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Силата на гъбите

Учените казват, че гъбите имат уникални ползи за здравето ни. Освен ценният протеин, както и добре смилаемите въглехидрати и мазнини, гъбите са богат източник на витамин D и B. Те също съдържат различни минерали, като фосфор, калий, желязо, мед и селен.

Естествени източници на витамин D

Витамин D е от съществено значение за правилното усвояване на калция и фосфора в тялото ни и затова поддържа здрави костите ни. Предимно ги предпазва от остеопороза и заболявания на ставите и предпазва организма от мускулна слабост. Основният източник на витамин D е самото тяло, което  го произвежда, предизвикано от слънчевата радиация. През есента и зимата, когато наличието на светлина е недостатъчна, тя може да доведе до недостиг на витамин D. За да се избегне това, е добре да се уверим, че нашата диета е богата на гъби. A  в 100 г гъби, се съдържат 4% от дневната нужда от витамин D.

Stop Heart DiseaseСпира болестите на сърцето

Гъбите също така имат благотворен ефект върху сърдечно-съдовата система, тъй като те намаляват нивата на холестерола в кръвта. Лабораторни изследвания показват, че това е благодарение на ловастатина - съединение, което инхибира производството на холестерол и намалява абсорбцията на холестерол от храносмилателния тракт. Освен това, поради факта, че гъбите са богат източник на калий, те намаляват кръвното налягане и риска от инсулт и инфаркт.

Най-добрият начин за намаляване на теглото

Изследвания за гъбите и тяхното потенциално въздействие върху контрола на теглото показват, че в сравнение с други диети от подобно съдържание на калории, диетата, богата на гъби предизвиква най-голяма загуба на мазнини. Това е благодарение на хитин - специален вид  фибри, съдържащи се в гъбите. След като влязат в храносмилателната система, тя набъбва и в същото време осигурява продължително усещане за ситост. Също така, гъбите имат ниска калоричност и съдържание на мазнини.


Рецепти, които може да ви интересуват

Майонеза

Майонеза

Рецепта за майонезен сос, наричан майонеза.

4 човека 15-30 минути Лесно
Бобени банички

Бобени банички

Вегетарианско ястие!

4 човека 30-45 минути Лесно
Калалаатикко – финска запеканка с риба и картофи

Калалаатикко – финска запеканка с риба и картофи

Калалаатикко е запеканка с риба. Рецептата е от Финландия.

4 човека 30-45 минути Лесно
Севиче - риба по мексикански, маринована в домати и лимонов сок

Севиче - риба по мексикански, маринована в домати и лимонов сок

Рецепта за севиче – сурова морска риба с добавки.

3 човека над 45 минути Умерено
Силата на гъбите

Учените казват, че гъбите имат уникални ползи за здравето ни. Освен ценният протеин, както и добре смилаемите въглехидрати и мазнини, гъбите са богат източник на витамин D и B. Те също съдържат различни минерали, като фосфор, калий, желязо, мед и селен.

Естествени източници на витамин D

Витамин D е от съществено значение за правилното усвояване на калция и фосфора в тялото ни и затова поддържа здрави костите ни. Предимно ги предпазва от остеопороза и заболявания на ставите и предпазва организма от мускулна слабост. Основният източник на витамин D е самото тяло, което  го произвежда, предизвикано от слънчевата радиация. През есента и зимата, когато наличието на светлина е недостатъчна, тя може да доведе до недостиг на витамин D. За да се избегне това, е добре да се уверим, че нашата диета е богата на гъби. A  в 100 г гъби, се съдържат 4% от дневната нужда от витамин D.

Stop Heart DiseaseСпира болестите на сърцето

Гъбите също така имат благотворен ефект върху сърдечно-съдовата система, тъй като те намаляват нивата на холестерола в кръвта. Лабораторни изследвания показват, че това е благодарение на ловастатина - съединение, което инхибира производството на холестерол и намалява абсорбцията на холестерол от храносмилателния тракт. Освен това, поради факта, че гъбите са богат източник на калий, те намаляват кръвното налягане и риска от инсулт и инфаркт.

Най-добрият начин за намаляване на теглото

Изследвания за гъбите и тяхното потенциално въздействие върху контрола на теглото показват, че в сравнение с други диети от подобно съдържание на калории, диетата, богата на гъби предизвиква най-голяма загуба на мазнини. Това е благодарение на хитин - специален вид  фибри, съдържащи се в гъбите. След като влязат в храносмилателната система, тя набъбва и в същото време осигурява продължително усещане за ситост. Също така, гъбите имат ниска калоричност и съдържание на мазнини.