Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Силата на гъбите

Учените казват, че гъбите имат уникални ползи за здравето ни. Освен ценният протеин, както и добре смилаемите въглехидрати и мазнини, гъбите са богат източник на витамин D и B. Те също съдържат различни минерали, като фосфор, калий, желязо, мед и селен.

Естествени източници на витамин D

Витамин D е от съществено значение за правилното усвояване на калция и фосфора в тялото ни и затова поддържа здрави костите ни. Предимно ги предпазва от остеопороза и заболявания на ставите и предпазва организма от мускулна слабост. Основният източник на витамин D е самото тяло, което  го произвежда, предизвикано от слънчевата радиация. През есента и зимата, когато наличието на светлина е недостатъчна, тя може да доведе до недостиг на витамин D. За да се избегне това, е добре да се уверим, че нашата диета е богата на гъби. A  в 100 г гъби, се съдържат 4% от дневната нужда от витамин D.

Stop Heart DiseaseСпира болестите на сърцето

Гъбите също така имат благотворен ефект върху сърдечно-съдовата система, тъй като те намаляват нивата на холестерола в кръвта. Лабораторни изследвания показват, че това е благодарение на ловастатина - съединение, което инхибира производството на холестерол и намалява абсорбцията на холестерол от храносмилателния тракт. Освен това, поради факта, че гъбите са богат източник на калий, те намаляват кръвното налягане и риска от инсулт и инфаркт.

Най-добрият начин за намаляване на теглото

Изследвания за гъбите и тяхното потенциално въздействие върху контрола на теглото показват, че в сравнение с други диети от подобно съдържание на калории, диетата, богата на гъби предизвиква най-голяма загуба на мазнини. Това е благодарение на хитин - специален вид  фибри, съдържащи се в гъбите. След като влязат в храносмилателната система, тя набъбва и в същото време осигурява продължително усещане за ситост. Също така, гъбите имат ниска калоричност и съдържание на мазнини.


Рецепти, които може да ви интересуват

Супа пролетен микс
Супа пролетен микс

Нова супа за вас!

4 човека над 45 минути Умерено
Паниран кашкавал - smazeny syr
Паниран кашкавал - smazeny syr

Рецепта за паниран кашкавал – невероятно лесно за приготвяне предложение от чешката кухня.

2 човека 30-45 минути Лесно
Патица по пекински
Патица по пекински

Патицата по пекински – това е най-известното ястие от китайската кухня, сервирана не само в ресторантите в Пекин, но и по цял свят.

4 човека над 45 минути Трудно
Дип от тахин - арабски сусамен сос
Дип от тахин - арабски сусамен сос

Рецепта за дип от тахин – паста от сусамени семена с чесън и лимонов сок.

4 човека под 15 минути Лесно
Силата на гъбите

Учените казват, че гъбите имат уникални ползи за здравето ни. Освен ценният протеин, както и добре смилаемите въглехидрати и мазнини, гъбите са богат източник на витамин D и B. Те също съдържат различни минерали, като фосфор, калий, желязо, мед и селен.

Естествени източници на витамин D

Витамин D е от съществено значение за правилното усвояване на калция и фосфора в тялото ни и затова поддържа здрави костите ни. Предимно ги предпазва от остеопороза и заболявания на ставите и предпазва организма от мускулна слабост. Основният източник на витамин D е самото тяло, което  го произвежда, предизвикано от слънчевата радиация. През есента и зимата, когато наличието на светлина е недостатъчна, тя може да доведе до недостиг на витамин D. За да се избегне това, е добре да се уверим, че нашата диета е богата на гъби. A  в 100 г гъби, се съдържат 4% от дневната нужда от витамин D.

Stop Heart DiseaseСпира болестите на сърцето

Гъбите също така имат благотворен ефект върху сърдечно-съдовата система, тъй като те намаляват нивата на холестерола в кръвта. Лабораторни изследвания показват, че това е благодарение на ловастатина - съединение, което инхибира производството на холестерол и намалява абсорбцията на холестерол от храносмилателния тракт. Освен това, поради факта, че гъбите са богат източник на калий, те намаляват кръвното налягане и риска от инсулт и инфаркт.

Най-добрият начин за намаляване на теглото

Изследвания за гъбите и тяхното потенциално въздействие върху контрола на теглото показват, че в сравнение с други диети от подобно съдържание на калории, диетата, богата на гъби предизвиква най-голяма загуба на мазнини. Това е благодарение на хитин - специален вид  фибри, съдържащи се в гъбите. След като влязат в храносмилателната система, тя набъбва и в същото време осигурява продължително усещане за ситост. Също така, гъбите имат ниска калоричност и съдържание на мазнини.