Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Палачинки, мекици, бухти - всичко за любимите тестени храни

За да приготвите идеалните палачинки, пресейте брашното през сито. Разбийте яйцата и добавете брашното, солта и захарта смесете с вода. Добавете и тях към сместта и използвайте прясно мляко, за да омесите всичко.

Тестените изделия, като палачинки или пелмени, обикновено се приготвят от бяло брашно, което има ниска хранителна стойност. Характеризират се с висока калоричност, която допринася за затлъстяването. Диетите за отслабване обикновено ограничават консумацията на тези продукти, но те се препоръчват при хора, които искат да качат килограми.

 

Таблица за калориите на тестените ястия
Продукт Количество Енергийни стойности  (kcal) Белтъчини (g) Мазнини (g) Въглехидрат (g)
Беляш 100 g 223 11,0 10,0 23,2
Варени пелмени 100 g 224 10,0 14,0 14,5
Замразени пелмени с месо 100 g 255 10,5 8,2 34,8
Замразени пелмени с ягоди 100 g 194 4,3 0,8 42,4
Замразени пелмени със зеле и гъби 100 g 209 5,0 5,7 34,5
Замразени пелмени със сирене 100 g 198 10,9 1,0 36,4
Замразени руски пелмени 100 g 215 7,2 3,8 37,9
Кнедли 100 g 173 13,2 7,0 13,8
Кулебяк с ориз и риба 100 g 206 10,5 4,1 31,8
Палачинки 100 g 186 5,1 3,1 34,3
Палачинки със зеле 100 g 147 3,2 9,2 15,2
Палачинки със сирене 100 g 242 10,1 10,3 27,4
Палачинки със сирене и сметана 100 g 640 25,8 33,1 55,2
Пица с гъби и лук 100 g 289 12,0 13,3 32,1
Пица с месо и билки 100 g 327 16,1 13,4 36,8
Пържени пелмени със зеле 100 g 230 5,0 10,5 28,8
Украински пампушки  100 g 299 8,6 3,3 58,8
Чебуреки 100 g 264 8,9 13,5 26,2


От друга страна, храни като пица и палачинки имат благотворен, успокояващ ефект върху нашето настроение и психика. Често те се свързват с любими детски спомени, а и кой не е говорил за вкусните мекици на баба? Ето защо, дори и когато сме на диета е хубаво да не се ограничаваме напълно. Последни изследвания показват, че един ден в седмицата е полезно да се отпуснем и да се 'поглезим'. Ако през останалото време спазваме режим, хапването на тестени палачинки и бухти, дори би спомогнало за доброто ни здраве и ще ни накара да се отпуснем, да се почувстваме спокойни и щастливи - точно като в детските години! Ако все пак желаем да сме умерени, може да си хапнем палачинка с мед вместо с шоколад, както и да си поръчаме цветна вегетарианска пица с много зеленчуци, вместо такава с 4 сирена или 3 вида месо например.

Пицата, в първоначалния си вариант е представлявала печена палачинка, намазана с доматен сос и поръсена с кашкавал. С времето са започнали да добавят различни добавки – колбаси, гъби, маслини, морски дарове, ананас - с една дума всичко. Пицата има и „зеленчукова версия”. Добавят се домати, лук, маслини, чушка. В месно–билковата пица има изключително много натриеви йони - 338 мг /100 гр., в пицата с гъби и лук - не по-малко от 300 мг /100 гр.


Рецепти, които може да ви интересуват

Салата Кан с херинга и риба тон

Салата Кан с херинга и риба тон

Истинският морски вкус на Средиземноморието

4 човека 15-30 минути Лесно
Фейжоада – ястие от червен боб с парчета свинско месо

Фейжоада – ястие от червен боб с парчета свинско месо

Фейжоада е едно от най-известните португалски ястия.

3 човека над 45 минути Лесно
Mi Krop - пържени тайландски макарони с телешко и скариди

Mi Krop - пържени тайландски макарони с телешко и скариди

Mi Krop – тайландски хрупкави пържени макарони.

4 човека 30-45 минути Лесно
Мъфини с броколи и чоризо

Мъфини с броколи и чоризо

Вкусни мъфини за всякакви поводи

2 човека 30-45 минути Трудно
Палачинки, мекици, бухти - всичко за любимите тестени храни

За да приготвите идеалните палачинки, пресейте брашното през сито. Разбийте яйцата и добавете брашното, солта и захарта смесете с вода. Добавете и тях към сместта и използвайте прясно мляко, за да омесите всичко.

Тестените изделия, като палачинки или пелмени, обикновено се приготвят от бяло брашно, което има ниска хранителна стойност. Характеризират се с висока калоричност, която допринася за затлъстяването. Диетите за отслабване обикновено ограничават консумацията на тези продукти, но те се препоръчват при хора, които искат да качат килограми.

 

Таблица за калориите на тестените ястия
Продукт Количество Енергийни стойности  (kcal) Белтъчини (g) Мазнини (g) Въглехидрат (g)
Беляш 100 g 223 11,0 10,0 23,2
Варени пелмени 100 g 224 10,0 14,0 14,5
Замразени пелмени с месо 100 g 255 10,5 8,2 34,8
Замразени пелмени с ягоди 100 g 194 4,3 0,8 42,4
Замразени пелмени със зеле и гъби 100 g 209 5,0 5,7 34,5
Замразени пелмени със сирене 100 g 198 10,9 1,0 36,4
Замразени руски пелмени 100 g 215 7,2 3,8 37,9
Кнедли 100 g 173 13,2 7,0 13,8
Кулебяк с ориз и риба 100 g 206 10,5 4,1 31,8
Палачинки 100 g 186 5,1 3,1 34,3
Палачинки със зеле 100 g 147 3,2 9,2 15,2
Палачинки със сирене 100 g 242 10,1 10,3 27,4
Палачинки със сирене и сметана 100 g 640 25,8 33,1 55,2
Пица с гъби и лук 100 g 289 12,0 13,3 32,1
Пица с месо и билки 100 g 327 16,1 13,4 36,8
Пържени пелмени със зеле 100 g 230 5,0 10,5 28,8
Украински пампушки  100 g 299 8,6 3,3 58,8
Чебуреки 100 g 264 8,9 13,5 26,2


От друга страна, храни като пица и палачинки имат благотворен, успокояващ ефект върху нашето настроение и психика. Често те се свързват с любими детски спомени, а и кой не е говорил за вкусните мекици на баба? Ето защо, дори и когато сме на диета е хубаво да не се ограничаваме напълно. Последни изследвания показват, че един ден в седмицата е полезно да се отпуснем и да се 'поглезим'. Ако през останалото време спазваме режим, хапването на тестени палачинки и бухти, дори би спомогнало за доброто ни здраве и ще ни накара да се отпуснем, да се почувстваме спокойни и щастливи - точно като в детските години! Ако все пак желаем да сме умерени, може да си хапнем палачинка с мед вместо с шоколад, както и да си поръчаме цветна вегетарианска пица с много зеленчуци, вместо такава с 4 сирена или 3 вида месо например.

Пицата, в първоначалния си вариант е представлявала печена палачинка, намазана с доматен сос и поръсена с кашкавал. С времето са започнали да добавят различни добавки – колбаси, гъби, маслини, морски дарове, ананас - с една дума всичко. Пицата има и „зеленчукова версия”. Добавят се домати, лук, маслини, чушка. В месно–билковата пица има изключително много натриеви йони - 338 мг /100 гр., в пицата с гъби и лук - не по-малко от 300 мг /100 гр.