Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Нискомаслена диета – ефикасна диета за бързо отслабване

Важно е да отбележим, че при тази диета без мазнини изключваме от менюто определени видове мазнини като рафинираното олио и зехтин, животинските мазнини, както и  трансмазнините (получени при нагряване до висока температура на течни растителни масла). Има така наречените полезни мазнини, които задължително трябва да оставим в нашата диета - те не само, че няма да ни навредят, но и ще ни помогнат с преработването и стопяването на натрупаните в тялото мазнини. Тези полезни мазнини се съдържат в продукти като сьомгата, орехите (и други сурови ядки като бадеми и кашу), сусамовия тахан, както и в храни като боб, грах и чия. Обезмаслените храни могат да бъдат и вкусни. Допълнителният плюс, след промяна на хранителните Ви навици, е че ще получите желаната фигура и ще подобрите общото си здравословно състояние. Мазнините са най-калоричния-плътен макронутриент (мазнината съдържа 9 калории на грам в сравнение с 4 калории на грам в протеините и въглехидратите). Ако се опитвате да отслабнете чрез броене на калории, намаляването на богати на мазнини храни може да ви бъде от полза. Също така, ако имате сърдечно заболяване вашето здраве може да се подобри чрез нискомаслена диета. Вижте на какво трябва да обърнете внимание:

  • Откажете се от fast-food храните. Запомнете, че те могат да допринесат за качване на излишни килограми.
  • Откажете се от пържените храни, а ако някога се наложи да ги консумирате, заменете традиционното олио със зехтин.
  • Галетата и брашното използвани за паниране, заменете с ароматни билки, които почти нямат калории, а същевременно придават на ястията уникален вкус.
  • Обръщайте внимание на съдържанието на калории в купуваните продукти.
  • Ограничете маслото до минимум. Обикновено не мислим колко излишни мазнини в действителност ни доставя то.
  • Използвайте обезмаслени заместители на някои предястия. Вместо популярните картофени чипсове, изберете плодове.
  • Ястията печете във фолио, вместо да ги пържите във висококалорично олио. Ястието е също толкова вкусно, но по този начин ограничавате консумацията на мазнините на половина.

Рецепти, които може да ви интересуват

Зелена зеленчукова крем супа с нахут
Зелена зеленчукова крем супа с нахут

Нова рецепта за вкусна крем супа! В тази апетитна рецепта може да откриете хранителните качества на зелените зеленчуци, съчетани с богатия на фибри и протеини нахут.

4 човека 15-30 минути Лесно
Рецепта за суши с хайвер и зеленчуци
Рецепта за суши с хайвер и зеленчуци

Рецепта за суши с хайвер – ястие, с което японската кухня е омаяла целия свят.

3 човека 30-45 минути Трудно
Милфьой с говеждо, гъби и чипс от пармезан
Милфьой с говеждо, гъби и чипс от пармезан

Запържете парчетата говеждо в тигана, по 2 минути от всяка страна. Поставете парчетата говеждо филе в предварително загрята на 160°C фурна за 5 минути. Махнете от фурната, подправете със сол и пипер и отстранете.

2 човека под 15 минути Умерено
Зелен фасул на яхния
Зелен фасул на яхния

Типично българска яхния, готвена във всеки български дом.

3 човека 30-45 минути Лесно
Нискомаслена диета – ефикасна диета за бързо отслабване

Важно е да отбележим, че при тази диета без мазнини изключваме от менюто определени видове мазнини като рафинираното олио и зехтин, животинските мазнини, както и  трансмазнините (получени при нагряване до висока температура на течни растителни масла). Има така наречените полезни мазнини, които задължително трябва да оставим в нашата диета - те не само, че няма да ни навредят, но и ще ни помогнат с преработването и стопяването на натрупаните в тялото мазнини. Тези полезни мазнини се съдържат в продукти като сьомгата, орехите (и други сурови ядки като бадеми и кашу), сусамовия тахан, както и в храни като боб, грах и чия. Обезмаслените храни могат да бъдат и вкусни. Допълнителният плюс, след промяна на хранителните Ви навици, е че ще получите желаната фигура и ще подобрите общото си здравословно състояние. Мазнините са най-калоричния-плътен макронутриент (мазнината съдържа 9 калории на грам в сравнение с 4 калории на грам в протеините и въглехидратите). Ако се опитвате да отслабнете чрез броене на калории, намаляването на богати на мазнини храни може да ви бъде от полза. Също така, ако имате сърдечно заболяване вашето здраве може да се подобри чрез нискомаслена диета. Вижте на какво трябва да обърнете внимание:

  • Откажете се от fast-food храните. Запомнете, че те могат да допринесат за качване на излишни килограми.
  • Откажете се от пържените храни, а ако някога се наложи да ги консумирате, заменете традиционното олио със зехтин.
  • Галетата и брашното използвани за паниране, заменете с ароматни билки, които почти нямат калории, а същевременно придават на ястията уникален вкус.
  • Обръщайте внимание на съдържанието на калории в купуваните продукти.
  • Ограничете маслото до минимум. Обикновено не мислим колко излишни мазнини в действителност ни доставя то.
  • Използвайте обезмаслени заместители на някои предястия. Вместо популярните картофени чипсове, изберете плодове.
  • Ястията печете във фолио, вместо да ги пържите във висококалорично олио. Ястието е също толкова вкусно, но по този начин ограничавате консумацията на мазнините на половина.
Купи Онлайн
Вече можете да закупите желаните продукти на Bonduelle онлайн, с доставка директно до дома ви, за да можете винаги да приготвяте любимите си ястия.