Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Може ли периодичното гладуване да бъде лесна диета?

 

Периодичното гладуване

В днешно време повечето хора гледат на поста като част от религиозен ритуал, а не като на елемент от диетата и начина на живот.

Въпреки това, една практика добива все по-голяма популярност и тя включва въздържане от редовен прием на храна - това се нарича "периодично гладуване". Какво добро може да направи този метод за вашето тяло? Оказва се, че човешкият организъм, когато е лишен от храна за известен период от време (обикновено за 12-16 часа), влиза в състояние наречено "кетоза". По същество, това е процес на лек глад, когато тялото ви преработва натрупаните мазнини в енергия. Древните хора и повечето хищници сред животните, днес живеят в едно постоянно състояние на лек глад, който им помага да се отърват от излишните мазнини и да се поддържат активни докато храната идва наведнъж. Поддръжниците на периодичното гладуване казват, че хората в днешно време могат да се възползват от него, особено ако желаят да отслабнат лесно и намират строгите диети за твърде взискателни.

Лесно Отслабване

Ето и правилата, които трябва да спазвате, ако искате да опитате тази диета:

  • Преминаване към диета с ниско съдържание на захар: с по-малко въглехидрати и глюкоза. Тогава мозъкът ви ще запази останалата захар за себе си и ще превключи тялото в режим "изгаряне на мазнините";
  • Консултирайте се с вашия лекар: трудности в храносмилането или други здравословни проблеми могат да направят периодичното гладуване неподходящо за вас;
  • Не прекалявайте с гладуването: 12-часов период на гладуване веднъж седмично е достатъчен, за да има видима разлика. Един ден е възможният максимум за повечето хора, ако мислите, че можете да се справите;
 
  • Стойте хидратирани: тялото ви се нуждае от течности, още повече по време на гладуване;
  • Спрете, ако се чувствате зле: здравите хора обикновено се чувстват добре без храна в продължение на 12 часа на седмица, но ако не се чувствате добре от гладуването, трябва да спрете. Целта е да си помогнете с отслабването, а не да лежите в болница.

Периодичното гладуване е интересна концепция. Хората, на които им е лесно да се въздържат от храна, ще оценят тази диета. Все пак, не забравяйте, че периодичното гладуване е само средство за подпомагане на вашето отслабване, а не панацея – необходим е един балансиран план на хранене!

Рецепти, които може да ви интересуват

Говеждо филе върху спаначено канапе
Говеждо филе върху спаначено канапе

Вкусна рецепта с много желязо и витамини!

1 човек 30-45 минути Трудно
Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста
Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста

Рецепта за дип от хумус, сервиран с питка хляб или чипс, може да бъде интересно предястие за гостите докато чакат основното ястие.

6 човека над 45 минути Лесно
Салата с картофи, бекон и грах
Салата с картофи, бекон и грах

Вкусна и лесна салата за лека вечеря

4 човека 15-30 минути Лесно
Крем-супа
Крем-супа

Рецепта за крем супа – засищаща супа, традиционно консумирана през Великденските празници.

4 човека над 45 минути Умерено
Може ли периодичното гладуване да бъде лесна диета?
 

Периодичното гладуване

В днешно време повечето хора гледат на поста като част от религиозен ритуал, а не като на елемент от диетата и начина на живот.

Въпреки това, една практика добива все по-голяма популярност и тя включва въздържане от редовен прием на храна - това се нарича "периодично гладуване". Какво добро може да направи този метод за вашето тяло? Оказва се, че човешкият организъм, когато е лишен от храна за известен период от време (обикновено за 12-16 часа), влиза в състояние наречено "кетоза". По същество, това е процес на лек глад, когато тялото ви преработва натрупаните мазнини в енергия. Древните хора и повечето хищници сред животните, днес живеят в едно постоянно състояние на лек глад, който им помага да се отърват от излишните мазнини и да се поддържат активни докато храната идва наведнъж. Поддръжниците на периодичното гладуване казват, че хората в днешно време могат да се възползват от него, особено ако желаят да отслабнат лесно и намират строгите диети за твърде взискателни.

Лесно Отслабване

Ето и правилата, които трябва да спазвате, ако искате да опитате тази диета:

  • Преминаване към диета с ниско съдържание на захар: с по-малко въглехидрати и глюкоза. Тогава мозъкът ви ще запази останалата захар за себе си и ще превключи тялото в режим "изгаряне на мазнините";
  • Консултирайте се с вашия лекар: трудности в храносмилането или други здравословни проблеми могат да направят периодичното гладуване неподходящо за вас;
  • Не прекалявайте с гладуването: 12-часов период на гладуване веднъж седмично е достатъчен, за да има видима разлика. Един ден е възможният максимум за повечето хора, ако мислите, че можете да се справите;
 
  • Стойте хидратирани: тялото ви се нуждае от течности, още повече по време на гладуване;
  • Спрете, ако се чувствате зле: здравите хора обикновено се чувстват добре без храна в продължение на 12 часа на седмица, но ако не се чувствате добре от гладуването, трябва да спрете. Целта е да си помогнете с отслабването, а не да лежите в болница.

Периодичното гладуване е интересна концепция. Хората, на които им е лесно да се въздържат от храна, ще оценят тази диета. Все пак, не забравяйте, че периодичното гладуване е само средство за подпомагане на вашето отслабване, а не панацея – необходим е един балансиран план на хранене!
Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description