Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Хранителна пирамида за деца

Формиране на хранителни навици

Хранителна пирамида в различни нива и цветовеРанната детска възраст е времето, когато детето започва да формира своите хранителни навици, а през този период най-голямо влияние върху тях имат родителите му. Пирамидата може да се използва за образователна игра. Цветната пирамида може да се окачи в кухнята и заедно с детето да се съставя списък на покупките или меню за дадения ден, важно е разнообразието. Продуктите, представени в пирамидата, доставят на организма всички необходими за здравето и правилното развитие на детето съставки. Важно е ежедневната диета да бъде разнообразна, така че детето всеки ден да яде различни продукти.

Непременно зеленчуци и плодове

В ежедневното меню трябва да има плодове и 100-процентни плодови сокове. Те са източник на витамин А и С, а ако се ядат с кората – източник на баластни вещества. Препоръчват се както пресни, така и замразени и сушени плодове. Необходим елемент на менюто са зеленчуците, които могат да се консумират пресни, варени или замразени. Не забравяйте да добавите зехтин към салатите.

Кисело мляко без добавки

Момче налива от кана с мляко в чашаМлечните продукти съдържат калций, необходим за правилното развитие на децата. Най-здравословни и “най-чисти” са кефирът, киселото мляко и мътеницата с естествен вкус – плодовите съдържат допълнителни вещества и са по-калорични. Докато за другите възрастови групи обикновено се препоръчва нискомаслено или обезмаслено мляко, при децата то може да съдържа 3,2% мазнини. Важно е да изградим у децата навик да ядат извара, тя има ниско съдържание на мазнини и натрий. Това е важен елемент за формиране на правилни хранителни навици.

Черният хляб не винаги е здравословен

Основа на хранителната пирамида са зърнените продукти, а най-ценни са тези, които съдържат пълнозърнесто брашно. Те са източник на витамини от групата В, баластни вещества и ценни микроелементи. Черният хляб, всеобщо смятан за богат на хранителни съставки, понякога само е оцветен с карамел – по-добре е да избягваме такива продукти. Към тази група се причисляват зърнените закуски, най-здравословни са пшеничните, ечемичните и ръжените ядки. Те ще бъдат вкусна съставка на приготвените от нас мюсли за закуска, към които можем да добавим плодове...

Шоколад вместо бонбони

Малко дете оцапано  по цялото лице с разтопен шоколад на бял фонДецата обичат да ядат сладки неща и трябва да внимаваме те да бъдат допълнение към храненето, а не да го заместват. За да бъде изборът на вкусните неща разумен, вместо бонбони можем да дадем на детето шоколад, а вместо паста с крем – козунак или бишкоти. Опасен и таен доставчик на захар са подсладените газирани напитки – учете децата да утоляват жаждата си с вода. Нека бутилката с вода винаги да присъства при спортните състезания на игрището или игрите в пясъчника.


Рецепти, които може да ви интересуват

Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара
Käsekuchen - чийзкейк, кекс от извара

Рецепта на сладкиш със сирене - Käsekuchen – много известен десерт не само в Германия.

4 човека над 45 минути Умерено
Marine salmon - здравословна маринована сьомга със салата от леща
Marine salmon - здравословна маринована сьомга със салата от леща

Рецепта за маринована сьомга със салата от леща.

3 човека над 45 минути Умерено
Чанахи
Чанахи

Традиционно грузинско ястие, приготвяно в малко глинени гърнета.

5 човека над 45 минути Лесно
Шишчета с гъби и наденица
Шишчета с гъби и наденица

Идеална рецепта за летен пикник сред природата.

3 човека 30-45 минути Умерено
Хранителна пирамида за деца

Формиране на хранителни навици

Хранителна пирамида в различни нива и цветовеРанната детска възраст е времето, когато детето започва да формира своите хранителни навици, а през този период най-голямо влияние върху тях имат родителите му. Пирамидата може да се използва за образователна игра. Цветната пирамида може да се окачи в кухнята и заедно с детето да се съставя списък на покупките или меню за дадения ден, важно е разнообразието. Продуктите, представени в пирамидата, доставят на организма всички необходими за здравето и правилното развитие на детето съставки. Важно е ежедневната диета да бъде разнообразна, така че детето всеки ден да яде различни продукти.

Непременно зеленчуци и плодове

В ежедневното меню трябва да има плодове и 100-процентни плодови сокове. Те са източник на витамин А и С, а ако се ядат с кората – източник на баластни вещества. Препоръчват се както пресни, така и замразени и сушени плодове. Необходим елемент на менюто са зеленчуците, които могат да се консумират пресни, варени или замразени. Не забравяйте да добавите зехтин към салатите.

Кисело мляко без добавки

Момче налива от кана с мляко в чашаМлечните продукти съдържат калций, необходим за правилното развитие на децата. Най-здравословни и “най-чисти” са кефирът, киселото мляко и мътеницата с естествен вкус – плодовите съдържат допълнителни вещества и са по-калорични. Докато за другите възрастови групи обикновено се препоръчва нискомаслено или обезмаслено мляко, при децата то може да съдържа 3,2% мазнини. Важно е да изградим у децата навик да ядат извара, тя има ниско съдържание на мазнини и натрий. Това е важен елемент за формиране на правилни хранителни навици.

Черният хляб не винаги е здравословен

Основа на хранителната пирамида са зърнените продукти, а най-ценни са тези, които съдържат пълнозърнесто брашно. Те са източник на витамини от групата В, баластни вещества и ценни микроелементи. Черният хляб, всеобщо смятан за богат на хранителни съставки, понякога само е оцветен с карамел – по-добре е да избягваме такива продукти. Към тази група се причисляват зърнените закуски, най-здравословни са пшеничните, ечемичните и ръжените ядки. Те ще бъдат вкусна съставка на приготвените от нас мюсли за закуска, към които можем да добавим плодове...

Шоколад вместо бонбони

Малко дете оцапано  по цялото лице с разтопен шоколад на бял фонДецата обичат да ядат сладки неща и трябва да внимаваме те да бъдат допълнение към храненето, а не да го заместват. За да бъде изборът на вкусните неща разумен, вместо бонбони можем да дадем на детето шоколад, а вместо паста с крем – козунак или бишкоти. Опасен и таен доставчик на захар са подсладените газирани напитки – учете децата да утоляват жаждата си с вода. Нека бутилката с вода винаги да присъства при спортните състезания на игрището или игрите в пясъчника.