Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Хранителна пирамида за бременни жени

С мярка

хранителна пита с зеленчуци, плодове пиле и риба на бял фонДиетата на бременната жена не се различава особено от рационалното хранене на всеки от нас. Разбира се, във връзка с новосъздадения живот нараства нуждата от витамини, минерални съставки и белтъчини, а с това е свързана и нуждата от енергия. Съществува предубеждение, че диетата на бременната жена се различава значително от ежедневното хранене на всеки от нас. Това не е точно така. Тя трябва да бъде обогатена с по-голямо количество витамини, белтъчини и минерални съставки, в по-малка степен се променя нуждата от енергия. В първото тримесечие тя се увеличава със 150 kcal, а в двете следващи се увеличава с 350 kcal на ден. 


Калций и фосфор за правилно развитие

За най-важните съставки в хранителната пирамида по време на бременността се смятат калцият и фосфорът. Калцият представлява основен градивен елемент за костната система на организма. Също толкова важен е и фосфорът, който е един от основните елементи в строежа на костите и складира енергията в организма. Един литър мляко или негови продукти са достатъчни за осигуряване на по-голямата част от дневната нужда от фосфор и калций. Богати източници на ценни елементи са също плодовете, зеленчуците и зърнените продукти. Не бива да се забравя за желязото, което се намира основно в яйцата и рибата. 


Белтъчините – необходим градивен елемент
Бременна жена в бяло седнала. Ключова хранителна съставка за развитието на детето в утробата на майката са белтъчините. Благодарение на него детето може да расте.

Лесно усвоими белтъчини се намират както в продуктите от животински произход като например яйца, птиче месо, сирене, риба и телешко месо, така и в продуктите от растителен произход като пшенични и овесени ядки, корнфлейкс, макарони, кафяв ориз. Необходимо е редовно да се ядат зеленчуци и плодове.

Препоръчително е яденето на зеленчуци и плодове 4-5 пъти дневно.


Рецепти, които може да ви интересуват

Пълнени картофи с моцарела, царевица и бекон
Пълнени картофи с моцарела, царевица и бекон

Чудесно предястие за семейни събирания.

4 човека 30-45 минути Лесно
Ориз за суши
Ориз за суши

Рецепта за ориз за суши – основата на сушито.

4 човека над 45 минути Умерено
Пиле със зелен фасул и горчица
Пиле със зелен фасул и горчица

Вкусна рецепта за пиле със зелен фасул и горчица.

2 човека 30-45 минути Умерено
Спаначени гнезда Bonduelle
Спаначени гнезда Bonduelle

Една от най-вкусните рецепти със спанак

3 човека 15-30 минути Лесно
Хранителна пирамида за бременни жени

С мярка

хранителна пита с зеленчуци, плодове пиле и риба на бял фонДиетата на бременната жена не се различава особено от рационалното хранене на всеки от нас. Разбира се, във връзка с новосъздадения живот нараства нуждата от витамини, минерални съставки и белтъчини, а с това е свързана и нуждата от енергия. Съществува предубеждение, че диетата на бременната жена се различава значително от ежедневното хранене на всеки от нас. Това не е точно така. Тя трябва да бъде обогатена с по-голямо количество витамини, белтъчини и минерални съставки, в по-малка степен се променя нуждата от енергия. В първото тримесечие тя се увеличава със 150 kcal, а в двете следващи се увеличава с 350 kcal на ден. 


Калций и фосфор за правилно развитие

За най-важните съставки в хранителната пирамида по време на бременността се смятат калцият и фосфорът. Калцият представлява основен градивен елемент за костната система на организма. Също толкова важен е и фосфорът, който е един от основните елементи в строежа на костите и складира енергията в организма. Един литър мляко или негови продукти са достатъчни за осигуряване на по-голямата част от дневната нужда от фосфор и калций. Богати източници на ценни елементи са също плодовете, зеленчуците и зърнените продукти. Не бива да се забравя за желязото, което се намира основно в яйцата и рибата. 


Белтъчините – необходим градивен елемент
Бременна жена в бяло седнала. Ключова хранителна съставка за развитието на детето в утробата на майката са белтъчините. Благодарение на него детето може да расте.

Лесно усвоими белтъчини се намират както в продуктите от животински произход като например яйца, птиче месо, сирене, риба и телешко месо, така и в продуктите от растителен произход като пшенични и овесени ядки, корнфлейкс, макарони, кафяв ориз. Необходимо е редовно да се ядат зеленчуци и плодове.

Препоръчително е яденето на зеленчуци и плодове 4-5 пъти дневно.

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description