Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Хранителна пирамида за бременни жени

С мярка

хранителна пита с зеленчуци, плодове пиле и риба на бял фонДиетата на бременната жена не се различава особено от рационалното хранене на всеки от нас. Разбира се, във връзка с новосъздадения живот нараства нуждата от витамини, минерални съставки и белтъчини, а с това е свързана и нуждата от енергия. Съществува предубеждение, че диетата на бременната жена се различава значително от ежедневното хранене на всеки от нас. Това не е точно така. Тя трябва да бъде обогатена с по-голямо количество витамини, белтъчини и минерални съставки, в по-малка степен се променя нуждата от енергия. В първото тримесечие тя се увеличава със 150 kcal, а в двете следващи се увеличава с 350 kcal на ден. 


Калций и фосфор за правилно развитие

За най-важните съставки в хранителната пирамида по време на бременността се смятат калцият и фосфорът. Калцият представлява основен градивен елемент за костната система на организма. Също толкова важен е и фосфорът, който е един от основните елементи в строежа на костите и складира енергията в организма. Един литър мляко или негови продукти са достатъчни за осигуряване на по-голямата част от дневната нужда от фосфор и калций. Богати източници на ценни елементи са също плодовете, зеленчуците и зърнените продукти. Не бива да се забравя за желязото, което се намира основно в яйцата и рибата. 


Белтъчините – необходим градивен елемент
Бременна жена в бяло седнала. Ключова хранителна съставка за развитието на детето в утробата на майката са белтъчините. Благодарение на него детето може да расте.

Лесно усвоими белтъчини се намират както в продуктите от животински произход като например яйца, птиче месо, сирене, риба и телешко месо, така и в продуктите от растителен произход като пшенични и овесени ядки, корнфлейкс, макарони, кафяв ориз. Необходимо е редовно да се ядат зеленчуци и плодове.

Препоръчително е яденето на зеленчуци и плодове 4-5 пъти дневно.


Рецепти, които може да ви интересуват

Сладко от кайсии
Сладко от кайсии

Мека и сладка, кайсията е вкусна не само когато е прясна, но и когато се консервира.

5 човека над 45 минути Лесно
Виетнамска супа Pho
Виетнамска супа Pho

Рецепта за супа Pho, ястие от виетнамската кухня.

8 човека над 45 минути Лесно
Пиле със зелен фасул и горчица
Пиле със зелен фасул и горчица

Вкусна рецепта за пиле със зелен фасул и горчица.

2 човека 30-45 минути Умерено
Пържени летящи риби
Пържени летящи риби

Рецепта за пържени летящи риби, ястие от карибската кухня.

4 човека над 45 минути Умерено
Хранителна пирамида за бременни жени

С мярка

хранителна пита с зеленчуци, плодове пиле и риба на бял фонДиетата на бременната жена не се различава особено от рационалното хранене на всеки от нас. Разбира се, във връзка с новосъздадения живот нараства нуждата от витамини, минерални съставки и белтъчини, а с това е свързана и нуждата от енергия. Съществува предубеждение, че диетата на бременната жена се различава значително от ежедневното хранене на всеки от нас. Това не е точно така. Тя трябва да бъде обогатена с по-голямо количество витамини, белтъчини и минерални съставки, в по-малка степен се променя нуждата от енергия. В първото тримесечие тя се увеличава със 150 kcal, а в двете следващи се увеличава с 350 kcal на ден. 


Калций и фосфор за правилно развитие

За най-важните съставки в хранителната пирамида по време на бременността се смятат калцият и фосфорът. Калцият представлява основен градивен елемент за костната система на организма. Също толкова важен е и фосфорът, който е един от основните елементи в строежа на костите и складира енергията в организма. Един литър мляко или негови продукти са достатъчни за осигуряване на по-голямата част от дневната нужда от фосфор и калций. Богати източници на ценни елементи са също плодовете, зеленчуците и зърнените продукти. Не бива да се забравя за желязото, което се намира основно в яйцата и рибата. 


Белтъчините – необходим градивен елемент
Бременна жена в бяло седнала. Ключова хранителна съставка за развитието на детето в утробата на майката са белтъчините. Благодарение на него детето може да расте.

Лесно усвоими белтъчини се намират както в продуктите от животински произход като например яйца, птиче месо, сирене, риба и телешко месо, така и в продуктите от растителен произход като пшенични и овесени ядки, корнфлейкс, макарони, кафяв ориз. Необходимо е редовно да се ядат зеленчуци и плодове.

Препоръчително е яденето на зеленчуци и плодове 4-5 пъти дневно.

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description