Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Почти депресия

Късите дни, краткото излагане на слънчевата светлина и променливата температура не благоприятстват нашето здраве и настроение. Чувстваме се отслабнали, апатични и уморени. Хубаво е през този период да помогнем на нашия организъм, доставяйки му необходимите съставки за запазване на добрата форма.

Редовно

Преди всичко яжте редовно. Нека храната да бъде на по-малки порции и да я консумираме средно през 3 часа. Благодарение на това, нашият организъм ще бъде равномерно захранван с енергия и ще има сила за нашата ежедневна активност. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Витамин C

Най-добре подсилва нашата устойчивост. Може да се приема като добавка, но не трябва да забравяте, че тогава се усвоява значително по-малко в сравнение с натуралните източници. Затова, старайте се във вашата диета да се появят продукти като кисело зеле, магданоз, брюкселско зеле, зелен фасул, броколи, карфиол, чушка, лук и чесън. Преди да се появят пресните зеленчуци си заслужава да ползвате богатите на хранителни стойности замразени зеленчуци. Витамин С ще намерите също в кивито, цитрусовите плодове или плодовете от дива роза. Не забравяйте, че при всяко хранене трябва да присъства продукт съдържащ витамин С. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Наситени мастни киселини

Киселините омега 3, отговорни за правилното функциониране на нервната система, ще намерим преди всичко в морските риби, а също така в рапичното олио и в олиото от пшеничен зародиш. Киселините омега 6, увеличаващи нашата устойчивост към инфекции, се съдържат в соевото, слънчогледовото олио и олиото от гроздови семки. Мастните киселини дори снабдяват нашия организъм с енергията, нужна например за неговото затопляне.

Живите култури на бактериите

Кефирът, йогуртът или киселото мляко са истинско богатство на полезните ферментирали бактерии, които много добре влияят на нашата устойчивост и са необходими за имунната система. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Сгряващи супи

Нищо няма да сгрее нашия организъм така добре, както вкусната супа. За да бъде тя хранителна, избягвайте супите, застройвани със запръжка или обилно застроени с млечни продукти. Затова пък е хубаво, към тях да се добавят загряващи подправки като джинджифил, кардамон и индийско орехче. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Нещо дребно

Не забравяйте за меда. Съдържащите се в него прости захари – глюкоза и фруктоза, правят меда здравословно лакомство, но преди всичко, той има подсилващи свойства. Медът действа също и пречистващо на организма, намалявайки нивото на токсините. Медът се препоръчва срещу преумора, за подобряване на кръвообращението и регулиране на работата на черния дроб. Стимулира производството на хемоглобин и червени кръвни телца, а също така има силно антибактериално и противовъзпалително действие. Но не забравяйте, да не подгрявате меда до температура по-висока от 40 градуса, тъй като тогава той губи своите ценни качества. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Какво да избягвате

Избягвайте предимно храните, съдържащи изкуствени оцветители и консерванти, тъй като те замърсяват нашия организъм и отслабват имунната ни система.

Сладки неща и закуски

С желание посягаме към нещо сладко, за да си оправим настроението. Затова се постарайте това да бъдат продукти, стойностни за нашия организъм. Захарта и продуктите, които я съдържат, действат бързо, но за кратко. Опитайте се да включите в диетата си продукти, богати на магнезий - благотворен в борбата срещу стреса и регулиращ действието на нервната система. Ще го намерим в овесените ядки, орехите, бананите, какаото и в натуралния шоколад.


Рецепти, които може да ви интересуват

Рецепта за суши с хайвер и зеленчуци
Рецепта за суши с хайвер и зеленчуци

Рецепта за суши с хайвер – ястие, с което японската кухня е омаяла целия свят.

3 човека 30-45 минути Трудно
Салата от пържени патладжани, лук и домати
Салата от пържени патладжани, лук и домати

Рецепта за специалитета на арабската кухня - салата от пържени патладжани, лук и домати.

8 човека над 45 минути Умерено
Супа пролетен микс
Супа пролетен микс

Нова супа за вас!

4 човека над 45 минути Умерено
Мексиканска салата
Мексиканска салата

Вкусна и бърза рецепта за екзотична салата, подходяща за всеки ден, без значение в офиса или вкъщи!

4 човека под 15 минути Лесно
Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Почти депресия

Късите дни, краткото излагане на слънчевата светлина и променливата температура не благоприятстват нашето здраве и настроение. Чувстваме се отслабнали, апатични и уморени. Хубаво е през този период да помогнем на нашия организъм, доставяйки му необходимите съставки за запазване на добрата форма.

Редовно

Преди всичко яжте редовно. Нека храната да бъде на по-малки порции и да я консумираме средно през 3 часа. Благодарение на това, нашият организъм ще бъде равномерно захранван с енергия и ще има сила за нашата ежедневна активност. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Витамин C

Най-добре подсилва нашата устойчивост. Може да се приема като добавка, но не трябва да забравяте, че тогава се усвоява значително по-малко в сравнение с натуралните източници. Затова, старайте се във вашата диета да се появят продукти като кисело зеле, магданоз, брюкселско зеле, зелен фасул, броколи, карфиол, чушка, лук и чесън. Преди да се появят пресните зеленчуци си заслужава да ползвате богатите на хранителни стойности замразени зеленчуци. Витамин С ще намерите също в кивито, цитрусовите плодове или плодовете от дива роза. Не забравяйте, че при всяко хранене трябва да присъства продукт съдържащ витамин С. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Наситени мастни киселини

Киселините омега 3, отговорни за правилното функциониране на нервната система, ще намерим преди всичко в морските риби, а също така в рапичното олио и в олиото от пшеничен зародиш. Киселините омега 6, увеличаващи нашата устойчивост към инфекции, се съдържат в соевото, слънчогледовото олио и олиото от гроздови семки. Мастните киселини дори снабдяват нашия организъм с енергията, нужна например за неговото затопляне.

Живите култури на бактериите

Кефирът, йогуртът или киселото мляко са истинско богатство на полезните ферментирали бактерии, които много добре влияят на нашата устойчивост и са необходими за имунната система. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Сгряващи супи

Нищо няма да сгрее нашия организъм така добре, както вкусната супа. За да бъде тя хранителна, избягвайте супите, застройвани със запръжка или обилно застроени с млечни продукти. Затова пък е хубаво, към тях да се добавят загряващи подправки като джинджифил, кардамон и индийско орехче. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Нещо дребно

Не забравяйте за меда. Съдържащите се в него прости захари – глюкоза и фруктоза, правят меда здравословно лакомство, но преди всичко, той има подсилващи свойства. Медът действа също и пречистващо на организма, намалявайки нивото на токсините. Медът се препоръчва срещу преумора, за подобряване на кръвообращението и регулиране на работата на черния дроб. Стимулира производството на хемоглобин и червени кръвни телца, а също така има силно антибактериално и противовъзпалително действие. Но не забравяйте, да не подгрявате меда до температура по-висока от 40 градуса, тъй като тогава той губи своите ценни качества. Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Какво да избягвате

Избягвайте предимно храните, съдържащи изкуствени оцветители и консерванти, тъй като те замърсяват нашия организъм и отслабват имунната ни система.

Сладки неща и закуски

С желание посягаме към нещо сладко, за да си оправим настроението. Затова се постарайте това да бъдат продукти, стойностни за нашия организъм. Захарта и продуктите, които я съдържат, действат бързо, но за кратко. Опитайте се да включите в диетата си продукти, богати на магнезий - благотворен в борбата срещу стреса и регулиращ действието на нервната система. Ще го намерим в овесените ядки, орехите, бананите, какаото и в натуралния шоколад.