Здравейте! Нашият сайт използва бисквитки за статистически цели, анализ на трафика на сайта, маркетингов анализ и за подобряване на потребителското преживяване.

Открийте повече

Разрешавам Не разрешавам

Диета "Южен плаж"

Програма за здравословно хранене

Това не е диета за отслабване, а програма за здравословно хранене. Неговата основа е теорията за гликемичния индекс (GI), който се използва в лечението на диабет, белодробни болести и наднормено тегло, а също така чрез него се следи физическото състояние на спортистите.
 
на плажа момиче в хамак спи под палмата
След хранене се увеличава нивото на захар в кръвта, като в случай на продукти с високо GI това увеличаване е много бързо. Рязкото увеличение на захарта води и до рязко увеличение на производството на инсулин, който възбужда апетита, съответно имаме желание отново да хапнем нещо. При високо ниво на инсулин организмът изгаря по-малко калории.
устройство с което се измерва захарта в организма
 

Гликемичен индекс

Това е начин за определяне нивото на захар в кръвта след консумацията на различни храни.

Продукт с ниско GI води до бавно увеличаване на нивото на захарта благодарение, на което няма да почувствате глад, а организмът ще има достатъчно време за преобразуване на мастните киселини в енергия.

Не забравяйте: хапването на чипс или бисквити с нищо няма да Ви помогне да подобрите настроението си, а обратното - ще влоши Вашето състояние.
Продукти със сравнително ниско GI: ябълков сок, меки плодове, овесени ядки, мюсли, боб, ориз басмати, житен хляб и кисело мляко. Това не е целият списък с продукти. Към това има и специално разработена таблица, с помощта на която може да изберете продукти с ниско GI.

Примерно меню:

Закуска

Мюсли
Сварено яйце с препечена филия и малко масло

Втора закуска
Питка от едрозърнесто брашно с малко масло, пилешко и салата
Зеленчукова супа
Плодове

Обяд
Високо-въглехидратни зърнени продукти и луковични зеленчуци
Неограничено количество „зелени” зеленчуци
Малко количество месо или по избор боб, леща или тофу
Задушени плодове или плодов шейк

Закуски
Кисело мляко с ниско съдържание на мазнини или парче кашкавал
Печена филийка от пълнозърнест хляб
Плодове, сурови зеленчуци (морков, целина)
Крекери с ниско съдържание на мазнини и извара.

Рецепти, които може да ви интересуват

Равиоли с пролетни зеленчуци и сирене

Равиоли с пролетни зеленчуци и сирене

Перфектно ястие за любителите на вегетарианската кухня

2 човека 15-30 минути Лесно
Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста

Дип от хумус - арабски сос от нахут и сусамена паста

Рецепта за дип от хумус, сервиран с питка хляб или чипс, може да бъде интересно предястие за гостите докато чакат основното ястие.

6 човека над 45 минути Лесно
Баклава

Баклава

Ориенталски десерт, баклавата е усещане за орехи и захар, които се топят в устата.

6 човека над 45 минути Лесно
Египетска супа с месо Fatta

Египетска супа с месо Fatta

Рецепта на традиционната супа с месо на коптските християни живеещи в Египет.

4 човека над 45 минути Трудно
Диета "Южен плаж"

Програма за здравословно хранене

Това не е диета за отслабване, а програма за здравословно хранене. Неговата основа е теорията за гликемичния индекс (GI), който се използва в лечението на диабет, белодробни болести и наднормено тегло, а също така чрез него се следи физическото състояние на спортистите.
 
на плажа момиче в хамак спи под палмата
След хранене се увеличава нивото на захар в кръвта, като в случай на продукти с високо GI това увеличаване е много бързо. Рязкото увеличение на захарта води и до рязко увеличение на производството на инсулин, който възбужда апетита, съответно имаме желание отново да хапнем нещо. При високо ниво на инсулин организмът изгаря по-малко калории.
устройство с което се измерва захарта в организма
 

Гликемичен индекс

Това е начин за определяне нивото на захар в кръвта след консумацията на различни храни.

Продукт с ниско GI води до бавно увеличаване на нивото на захарта благодарение, на което няма да почувствате глад, а организмът ще има достатъчно време за преобразуване на мастните киселини в енергия.

Не забравяйте: хапването на чипс или бисквити с нищо няма да Ви помогне да подобрите настроението си, а обратното - ще влоши Вашето състояние.
Продукти със сравнително ниско GI: ябълков сок, меки плодове, овесени ядки, мюсли, боб, ориз басмати, житен хляб и кисело мляко. Това не е целият списък с продукти. Към това има и специално разработена таблица, с помощта на която може да изберете продукти с ниско GI.

Примерно меню:

Закуска

Мюсли
Сварено яйце с препечена филия и малко масло

Втора закуска
Питка от едрозърнесто брашно с малко масло, пилешко и салата
Зеленчукова супа
Плодове

Обяд
Високо-въглехидратни зърнени продукти и луковични зеленчуци
Неограничено количество „зелени” зеленчуци
Малко количество месо или по избор боб, леща или тофу
Задушени плодове или плодов шейк

Закуски
Кисело мляко с ниско съдържание на мазнини или парче кашкавал
Печена филийка от пълнозърнест хляб
Плодове, сурови зеленчуци (морков, целина)
Крекери с ниско съдържание на мазнини и извара.