Умни правила за идеално тегло с умерена физическа активност и вкусна храна

Полезно

Опитвате се да отслабнете? Ето няколко полезни съвета за това как умно да регулирате вашето тегло. Възползвайте се от нашите съвети за правилния подбор на храната и подобряването на физическата активност.

Не гладувайте

Задължително закусете преди да излезете от вкъщи. Дори и да не чувствате глад сутринта, пригответе си малък сандвич или плод. Това ще ви помогне да избегнете внезапното спадане на кръвната захар, което обикновено води до покачване на теглото, поради преяждане през деня.
  • Не бъдете мързеливи. Половин час физическа активност на ден е задължителна за поддържането на здравословно тегло. Не се страхувайте от дъжда и снега, а отидете на разходка – тя ще ви кали, циркулацията ще се подобри и кожата ви ще има здравословен розов отенък.
  • Хапвайте много зеленчуци и плодове. По-добре хапнете полезна храна като банан или сушени плодове, които са богати на витамини, отколкото парче шоколад или бисквити.
  • Не се страхувайте да кажете НЕ. Откажете храна, без да посочвате причина, дори и при семейни събирания или партита.
  • Не забравяйте да спите добре. Ако е възможно лягайте си преди 23:00 часа, за може да получите 8 часа сън. Това ще ви даде сили и за всекидневната задължителна доза физическа активност.
  • Не следвайте знаменитостите. Особено в тяхната мода за анорексия и екстремни диети. Вашата цел е да бъдете здрави и да имате хубаво тяло (за цял живот), а не да ви преследва постоянен глад и риск от сериозни заболявания.
Не преяждайте
Можете да преядете дори и със здравословна храна и това ще ви попречи да сваляте тегло. Разделете дневния си прием на 5-6 малки хранения. По този начин няма да чувствате внезапен глад и ще можете по-лесно да изгорите ненужните калории.
  • Не се изолирайте. Вземете приятел на разходка – най-добре някой, който също цели да поддържа идеално тегло, за да не свършите накрая в пицарията.
  • Не четете и не гледайте телевизия докато хапвате. Иформацията, която получавате от приготвената храна ви кара да ядете по-малко, а в същото време се наслаждавате на стойностния вкус и визуалните ползи от ястието. Вашият мозък изпраща по-бързо сигнал, че сте заситени.
  • Не гответе за два дни. Прясната храна е най-добрата, не рискувайте дори и за секунда. Освен това домакинската работа също е вид физическа активност.
  • Не си купувайте храна за съхранение. Другата седмица отново ще има специални промоции. Не си купувайте неща, които няма да ядете.
  • Не яжте от големи чинии. Добра тактика за поддържане на идеално тегло е да хапвате в малки чинии. Така вашата порция храна изглежда по-голяма, отколкото е в действителност.
  • Не яжте след 7 часа вечерта. Това особено важи за мазнините и въглехидратите.
  • Не се критикувайте. Нито за изядено парче шоколад, нито за друг грях. Простете си, направете си правилните изводи, забрвате за него и продължете напред.
  • Не използвайте прекалено много сол или готови ястия от торбички, или кутии. Тези храни съдржат много сол, консерванти и други добавки, които дразнят вашето тяло, карат ви да задържате вода и в резултат на това увеличават теглото.
  • Стойте далеч от изкушението. Избягвайте пицариите, сладкарниците и заведенията за бързо хранене.
, , ,