Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Полезно

Годишните сезони несъмнено влияят на нашето здраве и самочувствие, особено преходът от зима към пролет. Може да подобрим настроението си и да възстановим наша устойчивост, допълвайки диетата си с някои продукти.

Почти депресия

Късите дни, кратката експозиция на слънчевата светлина и променливата температура не благоприятстват нашето здраве и настроение. Чувстваме се отслабнали, апатични и уморени. Хубаво е през този период да помогнем на нашия организъм, доставяйки му необходимите съставки за запазване на добрата форма.

Редовно

Преди всичко яжте редовно. Нека храната да бъде на по-малки порции, но да я консумираме средно през 3 часа. Благодарение на това, нашият организъм ще бъде равномерно захранван с енергия и ще има сила за нашата ежедневна активност.

Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Витамин C

Най-добре подсилва нашата устойчивост. Може да се приема като добавка, но не трябва да забравяте, че тогава значително по-малко се усвоява, в сравнение с натуралните източници.

Затова се старайте във вашата диета да се появят продукти, като кисело зеле, магданоз, брюкселско зеле, зелен фасул, броколи, карфиол, чушка, лук и чесън. Преди да се появят пресните зеленчуци си заслужава да ползвате богатите на хранителни стойности замразени зеленчуци. Витамин С ще намерите също в кивито, цитрусовите плодове или плодовете от дива роза. Не забравяйте, че при всяко хранене трябва да присъства продукт съдържащ витамин С.

Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Наситени мастни киселини

Киселините омега 3, отговорни за правилното функциониране на нервната система, ще намерим преди всичко в морските риби, а също така в рапичното олио и в олиото от пшеничен зародиш. Киселините омега 6, увеличаващи нашата устойчивост към инфекции, се съдържат соевото, слънчогледовото олио и олиото от гроздови семки. Мастните киселини дори снабдяват нашия организъм с енергията, нужна напр. за неговото затопляне.

Живите култури на бактериите

Кефирът, йогуртът или киселото мляко са истинско богатство на полезните ферментирали бактерии, които много добре влияят на нашата устойчивост и са необходими за имунната система.

Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Сгряващи супи

Нищо няма да сгрее нашия организъм така добре, както вкусната супа. За да бъде тя хранителна, избягвайте супите, застройвани със запръжка или обилно застроени с млечни продукти. Затова пък е хубаво към тях да се добавят загряващи подправки, като джинджифил, кардамон и индийско орехче.

Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Нещо дребно

Не забравяйте за меда. Съдържащите се в него прости захари – глюкоза и фруктоза, правят меда здравословно лакомство, но преди всичко, той има подсилващи свойства. Медът действа също и пречистващо на организма, намалявайки нивото на токсините. Медът се препоръчва срещу преумора, за подобряване на кръвообращението и регулиране работата на черния дроб. Стимулира производството на хемоглобин и червени кръвни телца, а също така има силно антибактериално и противовъзпалително действие. Но не забравяйте, да не подгрявате меда до температура по-висока от 40 градуса, т.к. тогава той губи своите ценни качества.

Да посрещнем пролетната умора с диета от зелен фасул, броколи и карфиол

Какво да избягвате

Избягвайте предимно храните, съдържащи изкуствени оцветители и консерванти, т.к. те замърсяват нашия организъм и отслабват имунната ни система.

Сладки неща и закуски

С желание посягаме за нещо сладко, за да си оправим настроението. Затова се постарайте това да бъдат продукти, стойностни за нашия организъм. Захарта и продуктите, които я съдържат, действат бързо, но за кратко, опитайте се да включите в диетата си продукти, богати на магнезий – благотворен в борбата срещу стреса и регулиращ действието на нервната система. Ще го намерим в овесените ядки, орехите, бананите, какаото и в натуралния шоколад.

, , , , , , ,