Поддържане на добра линия. Диета или постепенно отслабване

Полезно

За да се отървете от досадните килограми, се изисква много работа и усилия. Ще бъде безполезно, ако след като завършите избраната диета, получите йо-йо ефект. Кой е най-лесният начин да избегнете това? Колко калории трябва да поемате, за да постигнете оптимално отслабване?

Много хора се ужасяват от факта, че дрехите им са станали тесни и за да се чувстват отново удобно в тях, прибягват до диета, броейки калориите, които поемат.

Изберете вашата диета разумно

Има някои видове диети, които са истинска катастрофа още от самото начало. Съблазняват ви с бързо отслабване и наистина, след като ги приложите, виждате резултата почти мигновенно. За съжаление, както бързо свършвате този вид диета, така бързо отново започвате да качвате килограми. Това е просто правило – колкото по-драстична е една диета, толкова по-голям е рискът от йо-йо ефект и временно отслабване.

Повечето диети препоръчват прием на малко калории. Същото се случва и при всички монодиети: на оризова, ечемичена и плодова основа. Те допринасят за разрушаването на тялото, тъй като не могат да му осигурят всички нужни хранителни вещества. Също един от страничните ефекти е забавянето на метаболизма. Ако тялото ви не получава правилната доза енергия (тоест, ако не знаете колко са оптималните за вас калории), то ще се научи да работи с толкова, колкото му предоставите. Дори и след дадена диета, ако не се върнете към старите си хранителни навици, а започнете разнообразно хранене, тялото ще продължи да складира допълнителна енергия. Как? Чрез съхраняване на мазна тъкан. Ще запазва всичко, като и в излишък тези калории, които е получавало от последната диета. Затова най-доброто решение е да изберете меню, от което ще контролирате приема на калории, но ще запазите приема на всички важни хранителни вещества, съществени за функционирането на тялото.

, , , , ,