Минералните соли и елементите в зелечуците като спанак, царевица, гъби и други

Полезно

Голяма форма в малки порции! Къде са необходимите за здравето на нашия организъм елементи и върху какво имат позитивно влияние.

Малко момиченце  хапва и се усмихва с вилица в ръка
Зеленчуците са богат източник на минерални соли и елементи, също толкова важни както и витамините за поддържане на равновесието в организма.

Калций

осигурява растежа и поддържа костите в добро състояние –
цикория, червено цвекло, репички, ряпа, нахут, боб.

Желязо

доставя кислород от гърдите към отделните органи, бори се с анемията –
соя, леща, нахут, боб, спанак, свежи листа на цвекло, царевица, копър, фасул, червено цвекло, грах, тиквичка, лук.

Магнезий

добре влияе върху нервната и мускулната система, стимулира растежа и влияе положително на съня
боб, нахут, царевица на зърна, лук, леща, спанак.

Фосфор

изгражда костите и зъбите, влияе върху правилното функциониране на мозъчните клетки –
боб, леща, нахут, артишок.

Калий

влияе върху свиването на мускулите, в това число и на сърцето –
гъби, боб, артишок, картофи, спанак, брюкселско зеле, моркови, леща.

, ,