Как да повишим имунитета на нашето тяло

Полезно

Повишете имунитета си. Послушайте нашите съвети и ще бъдете здрави през цялата зима. Дори можете да изградите своя система за здраво тяло и дух.

Важно е да се знае, че с малки изключения, имунитетът на вашето тяло зависи от вас и от начина, по-който се грижите за него. Имунитетът ви зависи от начина ви на живот, храната която консумирате, времето, което отделяте за сън и упражнения. Изградете си своя система за поддържане на здраво тяло и дух със следните съвети.

1.Бъдете разумни с вашата диета

Може да решите, че това е клише, но най-добрият начин да повишите имунитета на вашето тяло е да ядете зеленчуци и плодове. Витамините и микроелемените, които се съдържат в тях, увеличават прозводството на бели кръвни клетки, които са отгворони за борбата с бактериите и вирусите. Както и протеините играе практически много важна роля за производството на антитела. Ето защо подобряването на вашата диета е един от най-често срещаните съвети за подобряване на имунитета.

Включете към вашате система на хранене навика да добавяте по една супена лъжица пшеничен зародиш или слънчогледови семки към вашето ястие; това ще стимулира производството на цитокини, отговорни за производството на антитела от имунната система.

2. Смейте се от сърце

Когато се смеете, вие доставяте на вашите дробове три пъти повече въздух, което подобрява функцията на имунната ви система. Научете се да намалявате стреса по същия начин. Добре е да се знае, че нашата имунна система е свързана с нашата нервна система. В трудни ситуации нашето тяло произвежда “хормон на стреса”. Продължителните периоди на стрес могат да навредят на клетките, които се борят с инфекциите. Въпреки всички съвети, ние не можем да избягаме от стресовите моменти, но можем да се научим да преценяваме важността на ситуациите и да обезвреждаме чувството на неудовлетвореност и стрес. Как? Като си изградим система за справяне със стреса – да се занимаваме с йога, ходене, гледане на филми, антистрес викане, готвене, миене на подове, слушане на музика в легнало положение.

3. Да се вземем в ръце

Дневните, не до там приятни физически дейности могат да работят като ваксина и да допринесат за засилване на имунитета. Тези дейности биха действали като една регулярна ваксина, ако бъдат умело включени в нашата система за здравословен начин на живот.

Трябва да внимаваме с тях, защото ако превишим, ще получим обратния ефект на това, което сме предполагали. За най-добри резултати, приложете следните съвети.
Поддържайте вашата къща добре проветрена. Спете на отворен прозорец. Когато достигне вътрешна температура 20 градуса по Целзий, изключете печката. Не се пренавличайте с дрехи. Прегряването на вашето тяло е опасно колкото и преохлаждането. Вкъщи ходете боси, не слагайте повече от една тениска, вместо да носите дебел пуловер.

4. Стойте далеч от алкохола и тютюна

Алкохолът понижава нивата на витимините A, C, Е и B, както и на селена, скоростно влошава качеството на работа на имунната система. Пушенето увеличава производството на свободни радикали, което също вреди на имунитета: константното съдържание на свободни радикали понижава защитната сила на организма. Цигареният дим нарушава епителната тъкан на носа и гърлото, както и по ресничките в носа, които служат за предпазване от бактериите.

Да засилим своя имунитет с витамини и микроелементи:

  • Мед – подпомага работата на имунната система. Можете да го намерите в ядките, тиквените семки, шоколада.
  • Цинк – подпомага производството на бели кръвни телца от костния мозък. Цинкът е жизненоважен за работата на тимуса, който от своя страна е отговорен за производството на лимфоцити. Можете да си го набавите от морските дарове, месото и бобовите растения.
  • Витамин A – ниското ниво на Витамин A води до свиване на тимуса и по-малък брой бели кръвни телца. Можете да го намерите в месото (особено в черния дроб), маслото, пълномасленото мляко и сиренето.
  • Фолиева киселина – контролира производството на бели кръвни телца в костния мозък. Може да се намери в бобовите растения и зелените листни зеленчуци.
  • Витамин Е – повишава защитните сили на организма срещу свободните радикали. Най-добър източник са слънчогледовите семки, фъстъците, пшеничният зародиш, вареният спанак, растителните масла, рибеното масло, ядките, яйцата, рибата.
, , , , ,