Хранителни навици и диети – как да преминем към здравословно хранене

Полезно

Неправилният начин на хранене зависи от тези хранителни навици, които сме придобили като деца. Сред останалите причини са полуготовите храни. Кои диети ще ни помогнат да преминем към по-здравословен начин на живот?

Зеленчуци и плодове по 5 пъти на ден

Зеленчуците се състоят главно от здравословни хранителни въглехидрати, витамини и минерали.

От плодовете например може да набавите предимно витамини. Има богато изобилие от плодове по магазините и най-хубавото е, че можете да откриете такива и през зимния сезон. Ако нямате възможност да хапвате пресни плодове и зеленчуци, винаги може да спазвате диети със замразени или консервирани плодове.

Вода и физическа активност

Нека се опитаме да развием този така здравословен навик да пием вода всеки ден – тя е незаменима съставка на много популярни диети. Възрастният човек трябва да пие по 1,5 до 2 литра течности всеки ден. Особено при голяма физиеска натовареност, това е още един добър навик, който трябва да развием, ако искаме да се радваме на добро здраве. Най – добре е да си изберем физическа активност, която ни носи удоволствие.

Хранителни Навици и Култура на Хранене

Когато сте на парти е неуместно да не си изядете спанака, само защото не ви харесва. Но най-важното от всичко е, че няма да е много умно да го оставите в чинията, тъй като той съдържа голямо количество здравословни витамини. Откриването на нови вкусове или придаването на нови вкусове на различни нови, но здравословни ястия може да бъде изключително приятно. Най-важното е, че обогатява вашата диета и доставя на тялото ви нужните хранителни вещества.

Планирайте вашите покупки

Ако планирате вашите покупки ще бъде по-лесно да контролирате какво консумирате и ще имате шанса да се храните по здравословен и разнообразен начин. Когато си вземете нещо за хапване, нека то да бъде нещо хранително, но диетично – например кисело мляко, плодове, зеленчуци или ядки. Ако си избирате нещо сладичко, изберете това, което няма да съдържа само празни калории.

Замяна на животински мазнини с растителни

Животинските мазнини увеличават количеството холестерол в нашито тяло. Важно е, когато купувате месо да обръщате внимание дали то е мазно. Трябва да се научите да приготвяте ястията здравословно – с растително масло или зехтин. Също такаби било добре да инвестирате в закупуване на добър тиган без използване на мазнини.

По-малко сол и захар

Солта е жизнено важна част в нашето тяло, но ако сте решили да водите здравословен начин на живот и да спазвате диети, дневната доза за възрастни не трябва да надвишава 5-6 г. Трябва също да внимавате и с приема на захар. Не е трудно да преминете към здравословен начин на живот!

, , , , ,