Диета за сърцето – плодове, зеленчуци, крехки меса, хранителни зърнени храни

Полезно

Вашето сърце работи непрекъснато, ето защо е необходимо да се грижите за него. Един от най-ефективните начини е да ограничите така вредните мазнини и да избегнете излишния холестерол.

Холестерол – врагът на сърцето

Тялото ви получава холестерол предимно от храната. Наличието на холестерол формира в артериите стени, които от своя страна водят до развитието на атеросклероза, коронарни болести или хипертония. Ето защо, физическата активност и правилната диета, са от изключителна важност за здравото сърце и оптималното горене на мазнини.

Храните, които са полезни за вашето сърце:

  • Плодове и зеленчуци 5 пъти дневно. В ежедневното ви меню трябва да има поне половин килограм зеленчуци и плодове. Те са не само богати на фибри, но съдържат и изключително важните антиоксиданти (бета каротин, витамин C и E), голямо количество фолиева киселина и така полезният витамин B, който помага да се разтварят веществата, водещи до атеросклероза. Най-добре е да консумирате зелени листни зеленчуци и цитрусови плодове.
  • Доверете се на млечните храни – 3-4 пъти дневно. Прясно мляко, кисело мляко, Котдиж сирене или извара са чудесен източник на калций, който участва в изгарянето на мазнините и помага за поддържането на здравословно тегло. Здравословното телго има ключова роля, за да имате здраво сърце.
  • Крехки меса – 3-4 пъти седмично. Говеждото месо, свинското и агнешкото съдържат сиалова киселина, която се изхвърля от тялото, но част от нея се натрупва в клетките, особено в кръвоносните съдове и артериите, което от своя страна може да навреди на сърцето. Ето защо е по-добре да избягвате тези меса и да ядете крехки меса, например пилешко.
  • Зърнени храни – 4-5 пъти дневно. Пълнозърнестите продукти, като ръжен хляб, булгур, кафяв ориз, мюсли и овесени ядки, са богати на фибри и бедни на мазнини. Фибрите абсорбират частиците холестерол от храната и предотвратяват абсорбирането им от тялото.
  • Мазна морска риба – 3 пъти седмично. Месата от сьомга, риба тон или сардина са богати на мастни киселини от Омега-3 групата, които понижават триглециридите в кръвта и имат антитромботични свойства. Най-добре е да ядете рибата печена на фурна или на скара. Вместо галета ползвайте ленено семе, което също е източник на здравословни мастни киселини.

Кое е вредно и как сами да си помогнете?

Сърцето страда, когато ви липсва физическа активност и сте на диета, богата на холестерол. Нещата се влошават още повече, когато пушите или поемате други подобни вещества. Болести като диабет, затлъстяване, дори грип и депресия, отслабват сърцето. Придържайки се към специална диета и здравословен начин на живот, ще отбележите много добри резултати за кръвоносната система и нейните функции. Трябва да запомните, че атеросклерозата, която е една от основните причини за сърдечно-съдовите заболявания, се развива в течение на голям период от време, бавно и много често без видими симптоми.

, , , , , ,