Дъга в чинията. Зелени като спанак и броколи

Красиво

Диетолозите са поделили зеленчуците и плодовете на 5 цветови групи. Всяка от тях има различни здравословни свойства. Смесвайте цветовете в чинията за здраве.

Здравословна порция

Вашето семейство всекидневно трябва да ядат от всяка цветова група, порция сурови зеленчуци и плодове или замразени, варени или най-добре на пара или под формата на сок.

Бели, напр. карфиол, праз, целина, магданоз, картофи, а също така лук, чесън, действат противобактериално и противовирусно. Подпомагат имунната система.


Жълто-оранжави,
напр. моркови, праскови, портокали. Подсилват имунитета, предпазват зрението и сърдечно-съдовата система от болести, а кожата – от слънцето.

Червени, напр. домати, червена чушка, малини, ягоди, диня, предпазват клетките от увреждания, грижат се за сърцето.

Синьо-пурпурни, напр. аспержи, патладжани, черно грозде и касис, сини сливи, горски плодове имат антиоксидантни, противобактериални и противовъзпалителни свойства. Помагат в борбата с инфекции на пикочната система.

Зелени, напр. спанак, салата, броколи, брюкселско зеле, зелен боб, киви, авокадо осигуряват добро зрение, инактивират токсините, подсилват кръвоносните съдове и изграждат имунитет.

, , , , , ,