Здравословно хранене – 10 правила за перфектно тяло и баланс

Полезно

Как да отслабнем? Как да поддържаме идеалното тегло? Запознайте се с основните правила на хранене, които осигуряват здраве и добра кондиция.

Знаете, ли че супер храните са едновременно храна и лекарствено средство, и имат елементи и от двете. Консумирането на суперхрани допринася за естествено реглиране на метаболизма и теглото и здравословни хранителни навици.

1) Балансирана диета
Тя включва разнообразни хранения, но не обилни. Комбинираме при хранене различни хранителни групи. В това ни помагат хранителната пирамида, таблицата за калорийните стойности и калкулаторът за калориите.

2) Физическа активност
Балансирайте енергийната си потребност. От повече активност имат нужда хората, занимаващи се с умствена дейност.

3) Зърнени продукти
Съдържат белтъчини, витамин B1, магнезий, желязо, цинк и ценната хранителна целулоза. Целулозата улеснява борбата с излишните килограми, затова си заслужава да се запознаете с целулозната диетата.

4) Млечни продукти
Източник на калций и витамин B2. Може да ги заменим с йогурт и кисело мляко, а също така с обезмаслени сирена. Особено важни са за децата и бременните жени.

5)  Риба и бобови растения
Те са източник на пълноценни белтъчини. 2-3 пъти седмично заменяйте месото в диетата с риба и морски дарове и бобови растения.

разнообразни плодове и зеленчуци на куп

6) Зеленчуци и плодове
Зеленчуците и плодовете съдържат малко калории, много витамини, ценни минерали и целулоза. Затова прилагаме правилото: зеленчуци и плодове 5 пъти дневно.

7) Животински мазнини
Животинските мазнини съдържат наситени мастни киселини и холестерол. Препоръчва се да се заменят животинските мазнини с растителни.

8) Захар и захарни изделия
Захарта е източник на празни калории и не съдържа хранителни вещества. Препоръчва се елиминирането на захарта и сладките изделия от ежедневното меню.

9) Сол
Използвайте я колкото може по-малко, използвайте билки и подправки, и проверявайте съдържанието на солените изделия.

10) Алкохол
Алкохолът е висококалоричен и не съдържа хранителни вещества. Ограничавайте неговата консумация до минимум.

Тези десет правила за здравословно хранене не само ще поддържат тялото ви в чудесна форма, но и ще ви направят много по-жизнени и трудоспособни. Правилният подбор на храна и физическа дейност се отразяват благотворно на нервната система и умствената дейност. За предпочитане е да се придържате към тези основни принципи на здравословното хранене и балансирания начин на живот, отколкото да спазвате драстични диети, които често водят до проблеми като йо-йо ефект и стрес. Това в дългосрочен план се отразява пагубно на вашите килограми и психика.

, , , ,