Грижа за зрението – благодарение на зеленчуци като спанак, грах, царевица, броколи и др

Полезно

Знаете ли, че можете да предпазите зрението си от влиянието на вредните слънчеви лъчи, консумирайки подходящите плодове и зеленчуци? Вижте как можете да се грижите за Вашите очи.

 

Предпазването на очите от слънцето се подсилва от някои хранителни вещества. Към тях се отнасят антиоксидантите, които неутрализират свободните радикали. Най-важните от тях са витамини Е, А, С, бета-каротин (провитамин А). Тяхното действие подсилват минералите: цинк, магнезий и селен, а също и антоцианините – в плодовете и зеленчуците с червен или син цвят (най-много се съдържат в боровинките и къпините). Допълнителна защита за очите са пигментите в ретината и макулата: зеаксантин и лутеин. Те също са антиоксиданти, но допълнително играят и ролята на естествен филтър срещу въздействието на слънцето. Поглъщат ултравиолетовите лъчи. Организмът не произвежда зеаксантин и лутеин, но те съществуват в храната. Богати на тези вещества са зеленчуците: моркови, спанак, броколи, царевица, къдраво зеле, магданоз, маруля и грах.

, , , , , ,