• nutrients

Здравословните свойства на броколито

Полезно

Броколите са един от най-популярните и ценени зеленчуци сред хората, които обръщат внимание на здравето си. Снабдено с витамини и противотуморни съединения, то се препоръчва във всяка здравословна диета.

Броколито, също наречено зелен карфиол, е ценен източник на витамин А, К, С, В и фолиева киселина. Освен това, броколите съдържат много ценни минерални соли за човешкото тяло, като калий, калций, желязо, фосфор, селен и магнезий.

Броколи – антитуморен зеленчук

В класацията на плодове и зеленчуци, броколите заемат най-високо място в категорията за борба с рака. Този зеленчук е богат източник на сулфорафан, химическо вещество с антиоксидантни свойства, което се разпространява по време на дъвченето на храната ни. Научно доказано е, че това съединение селективно атакува туморните клетки, без да се засягат здравите клетки. В допълнение, сулфорафана увеличава количеството на ензими, които подобряват способността на тялото да се отърве от всички видове органични отпадъци, които телата ни произвеждат. Доказано е, че по време на редовната консумация на броколи, можем да наблюдаваме значително подобрение в елиминирането на канцерогени и белодробни дразнители като бензол и акролеин (те могат трайно да увредят ДНК-то ни) от тялото. Багрилата, които се съдържат в броколите също имат антитуморни свойства, така като съдържат бета-каротин и хлорофил.

Броколито се препоръчва за диабетици

Броколите се препоръчват за хора с диабет. Този зеленчук е ценен източник на хром, който е подобен на инсулина – хормон, който помага за транспорта на глюкозата до всички клетки в човешкото тяло. Следователно, този елемент засяга правилната работата на панкреаса – орган, който е отговорен за производството на инсулин.

Broccoli vs circulatory systemБроколи и кръвоносна система

Витамин К, съдържаща се в броколите играе важна роля в усвояването на калция и намалява риска от съсиреци  в тялото. Освен това, растението броколи е ценен компонент от диетите, предназначени за хора, страдащи от анемия. То е източник на желязо, фолиева киселина и витамин B – отговарен за създаването на нови червени кръвни клетки в нашето тяло.

, , , , , ,